Diskuze

Rychlý konec. Jozef Kabaň opustil Rolls-Royce a celé BMW

Tak si svou novou kariéru Jozef Kabaň určitě nepředstavoval. Slovenský tvůrce, který patří k hvězdám dnešního automobilového designu, po půlroce skončil u urozené značky Rolls-Royce. Završila se tak i jeho kariéra u automobilky BMW.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Řekl bych, že i v autech je zakletý styl. Když se podívám na veterány, mohu ten běh času docela sledovat.

Asi jako na kočárech, egyptský faraon měl samozřejmě vše pozlacené ale stál, to už Lůj v Paříži tu svoji paruku a páchnoucí oblečení mohl poskládat na polštářích v pozlaceném kočáru se spojlery a lampami kolem.

Automobil je dítě secese, první auta vyrazila do světa už na začátku bauhausu. Později připěla věda k aerodynamice, ale i chrom se stal významným prvkem.

V současnosti jsou auta už chytřejší, než jejich řidič, podobají se už našim tradičním koním. Ovíněného vozku přivezli vždy bezpečně k jeho rozčilené ženě.

0 0
možnosti
MK

Je mi líto, že je vaše auto chytřejší než vy. Možná to ale něco vypovídá spíše o vás.

0 0
možnosti
JV

J69a70n 78V45i89j36a63n

6. 10. 2019 17:08

Nedělejte z designu nějaké strašné umění. Jde jen o to vymyslet jednotný design a podle typu přidávat nebo ubírat centimetry.

Sice Jozef Kabaň poněkud sjednotil vzhled Škodovek, ale zezadu je to hrůza, ta malá světla se k té značce naprosto nehodí. Taky Kabaň. Nevím, proč mu dali tolik volnosti. Škoda. Tak se ani nedivím jak dopadl. A bude rád, když se někde chytne, Číňani nejsou vůbec hloupí a takových Kabaňů majím mraky.

0 1
možnosti
Foto

BMW preferuje bavorský barok. Kabaň je zase spíše přívrženec neorenezance. Že dojde ke konfliktu měl i Kabaň už vědět.

Čínský ozdobný styl v Evropě nezabral, je možné, že si najmou i Kabaně. Už na korejských vozech je ten evropský styl viditelný, budoucnost jde ovšem směrem lehké a úsporné vozy, rozhodně ne styl Porsche Cayenne.

Jako prototyp budoucího nejrozšířenějšího evropského vozu bych za tu čínskou cenu bral obdobu Škody Kamíq. Takový vůz by vzal prostor od Golfa dolů všem, rozhodující je ovšem cena a základní výbava.

Elektrifikace zde zatím ještě nedozrála. Příštích 10 roků budeme mít ještě spalovací motory. Hybrid, to je něco pro kutily, ale také to nemá ani hlavu, ani patu. Problém jsou a ještě dlouho budou trvanlivé a bezpečné akumulátory.

0 0
možnosti
VZ

Asi nejlogičtější štace bude Čína. Číňané jsou mnohem otevřenější originálnímu dizajnu a nejsou tolik svázáni tradicí a návyky zákazníků, takže je u nich větší prostor na originalitu a vytvoření nečeho nového, charakteristického. BMW nebyl dobrý tah ani pro Kabaněho ani pro tu firmu, los-los.

3 0
možnosti
SK

Nu přeji Jozefu Gabánovi další úspěch v oboru který ovládá a umí, v automobilní branži !!R^ Ten kdo něco opravdu umí a ví co dokáže nabídnout tak nic neztrácí a jen získává. Je to vzdáleně podobné jako ve vrcholovém sportu, jen s tím podstatným rozdílem, že profesní konec může nastat ve vysokém věku, na rozdíl od sportu kde je hranice 40-50 let života.

0 0
možnosti
MP

Občas si holt lidi a firmy nesednou

1 0
možnosti
JK

design fabie je hroznej, už od začátku, ale je to levné auto a u těch to tak je. octavia už je lepší ale nic extra. superb se mi líbí asi nejvíc. že mi to tak vychází odstupnované i podle pořizovací ceny;-D docela nadčasový mi přijde superb 2, ale jen sedan (rok 2010?) elegantní jednoduchý design. trochu to kazí falešná světla na víku kufru

0 1
možnosti
MG

To je také jistě jedním z úkolů designéra, aby ty nejlevnější modely nenavrhl tak pěkné jako ty nejdražší. Všimli jste si, že občas má auto vyloženě nepěkný detail buď zpředu nebo zezadu? To proto, že původní návrh vyšel příliš pěkně a mnozí movití zákazníci by neviděli dostatečný rozdíl v porovníní s drahými modely té samé značky.

1 0
možnosti
RA

Tak pokud vedle sebe stál Rolls-Royce a Octávia a nešel poznat rozdíl, nedivím se.;-)

3 0
možnosti
Foto

Kočár Lůje 14 v muzeu také nemůžete srovnat s drpžkou ve Vídni.

0 0
možnosti
JB

Bože...tu je závisti!8-o

0 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
MS

Hlavně, že už je pryč ze Škodovky. Jeho tvorba se mi vůbec nelíbí.

8 6
možnosti
LB

Škoda...ho..byl to střelec a mně se jeho škodovácká auta líbila. Půjde jinam, o Kabaně se automobilky budou přetahovat. Číňané, i VAZ - teorericky, by ho mohl přeplatit (ale tam nepůjde....). Nebo by šel překreslit něco do koncernu TATA, to by všem spadla brada. Upřímně, BMW vozy jsou, dle mého vkusu, posledních pět let opravdu okázale a nabuřele přeplácané, těžko se tam mohl prosadit a co dyzajnoval u Rolse, to opravdu nechápu. Jako že navrhoval u Phantoma jíný vzorek koberečků nebo jak? Konzervativnější historii v designu exteriéru aut si neumím představit.

10 1
možnosti