Diskuze

Elektromobily škodí globálně víc než tradiční auta, varuje profesor Macek

Sázka na jednu kartu. Tu zelenou. Doprava v Evropské unii má být výhradně na elektřinu. A tak jsou automobilky nuceny pod hrozbou obrovských pokut vyrábět elektromobily, zatímco nad spalovacími motory se pomalu, ale jistě smráká. „Henry Ford kdysi dával u modelu T na výběr jakoukoliv barvu, pokud bude černá. Stejně tak Evropská komise dává na výběr jakýkoliv pohon, pokud bude bateriový elektrický,“ kroutí hlavou Jan Macek z ČVUT.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VF

Bohužel technikům nikdo nenaslouchá, jsou to pro PR "suchaři", kteří nikoho neosloví. To lobbisti to je něco jiného, ti jsou schopni prosadit i to že budeme pít močůvku.

1 0
možnosti
JV

J11a53n 20V47e88s96e95l46ý

23. 12. 2021 8:40

Takovým "technikům" hrajícím si na lobbisty, jako je tenhle lhář druhé kategorie, by se naslouchat ani nemělo.

1 1
možnosti
MZ

Řešení namísto drahých a choulostivých Li-Ion baterek je k dispozici - superkapacitory. Momentálně mají využití především v trakčních měnírnách jako akumulátory rekuperované energie z lokomotiv, ale do el.mobilů jsou ideální. Netrpí stárnutím jako LI-Iony a nabíjení trvá řádově sekundy. Velikostí náboje k rozměru článku jsou srovnatelné s LI-Ion bateriemi.

0 2
možnosti
DS

No to právě nejsou. Superkapacitory mají o řád nižší kapacitu než Li-Ion baterie. Použitelné by to bylo třeba u autobusové dopravy, kde autobus ujede ze zastávky na zastávku pár kilometrů a během nástupu cestujících se dobije, takže se nemusí po městě tahat troleje, ale pro běžného automobilistu je to nepoužitelné.

2 0
možnosti
Foto

Bože to je vůl a lidi mu ty 100x vyvrácené nesmysly žerou. Podle posledního průzkumu 82% dotázaných v ČR v životě nesedělo v elektromobilu ani jako spolujezdec, natožpak řidič. Ale keců mají všichni plnou hubu. Fakta třeba zde https://www.asep.cz/proc včetně odkazu na Nejčastější mýty a omyly v elektromobilitě

3 8
možnosti
BR

Skutečně nezávislej zdroj argumentů....:DDD

3 0
možnosti
PV

Jako baterie mají spoustu problémů které vyjmenoval. Ale vidět hlavní naději ve vodíku mi přijde zvláštní. Vodík má jedinou výhodu a tou je rychlost nabíjení. Jinak je na tom v mnoha ohledech hůře než baterie. Proto taky automobilky vsázejí ve velkém na baterie. Oni tam ty technologicky vzdělání lidé pracují, nejsou to jen právníci.

1 0
možnosti
JK

Existují i palivové články na uhlovodíky. Není to tak čisté, jako vodík, ale podstatně čistší, než nafťák. A odpadnou nevýhody vodíku.

1 0
možnosti
JV

J61a38n 15V58e81s72e90l58ý

17. 12. 2021 22:06

Jen pro informaci, profesor Macek tvrdí, že "Asi do čtvrté úrovně od předsedkyně Ursuly von der Leyenové jsou to všechno právníci a lékaři, žádný technik."

V reálu - Ursula von Leyen je vystudovaná ekonomka a lékařka.

Výkonní místopředsedové EK:

Frans Timmermans - právo a historie,

Margrethe Vestager - ekonomie

Valdis Dombrovskis - fyzika, ekonomie

Josep Borrell - letecký inženýr, matematika, ekonomie v energetice

Tak mám takový pocit, že profesor Macek v tomto případě lže až se hory zelenají. A to bylo jen náhodně vybrané tvrzení, kde jsem si dal 5 minut práce si to ověřit.

5 2
možnosti
JK

To, že někdo vystudoval nějakou VŠ z něj ještě nedělá odborníka.

6 0
možnosti
JM

J37a28n 30M48a41c39h10á90č

17. 12. 2021 15:08

Pan profesor těm bateriím houby rozumí. Musíte se zeptat Gréty,a ta vám řekne co a jak....;-D

5 0
možnosti
VB

ten tvůj profesor Macek o tom co bude jezdit nikdy rozhodovat nebude, proto není podstatný, co si pindá, důležitý bude, jak rozhodnou ti, kteří o tom rozhodovat budou

0 2
možnosti
PB

P69e42t83r 77B46a93r64t75o97š

17. 12. 2021 14:42

Děkuji panu profesorovi za erudovaný článek. Kde jsou všichni ti chytráci, kteří se tu do mě opírali asi před týdnem, když jsem psal v podstatě to samé? Prostě bateriová elektromobilita je nesmysl pokud se nepřijde s výrazným průlomem v technologii baterií. Jediný smysl to má ve městech ve formě sdílených aut či skútrů (nejlépe s přenosnou baterií). Stejně tak už dlouhodobě říkám, že je to politický problém a je potřeba nutit politik, aby šli proti Green dealu. Jediné čeho se politici opravdu bojí více než aktivistů je mizerný volební výsledek od mlčící většiny...:-P

6 4
možnosti
VB

ty seš vizionář a co bude psát prfesor maceks věděl a proto mu děkuješ, na to, co se ale bude vyrábět za auta to ale nemá žádnej vliv a já zas vím, že se za pár let už budou dělat jen elkektrický, na tom se už nedá nic změnit

0 3
možnosti
JD

Elektromobil spotřebuje za ideálních podmínek zhruba polovinu paliva oproti autu stejné třídy se spalovacím motorem. Jde to porovnat tabulkovými hodnotami spotřeby zemního plynu přímým natankováním do auta na plyn oproti použití plynu v elektrárně a jeho přeměnu na elekřinu + účinnost celého řetězce přenosu, dobíjení a účinnosti elektromobilu. To je podstatná výhoda elektromobility spolu s velmi nízkým znečištěním nebezpečnými látkami v místě působení. Má samozřejmě i nevýhody typu vyšší ceny ujetého kilometru, větší množství nebezpečného odpadu při likvidaci, horší bezpečnosti při havárii a podobně.

Stejně jako autorovi článku mi vadí silové prosazování elektromobility jako jediného řešení, ale těžko s tím šílenstvím něco uděláme. A představa, že člověk, který jede jednou týdně nakoupit a na chatu bude jezdit na vodík, nebo s ním topit v lokálním kotli je už dle mého úplný nesmysl. Politici evidentně nevědí, že se vodík chová podstatně jinak, než třeba zemní plyn. ;-(

0 1
možnosti
JS

J15i56r60i 63S96l19a44v77i24k

18. 12. 2021 1:59

Pokud byste chtel elektromobil dobijet elektrinou vyrobenou z generatoru nebo CNG elektrarny, tak elektromobil ma 100% vetsi spotrebu, protoze dochazi k nekolikanasobnemu konvertovani energie. Porovnavat to nejde ani nema smysl. Jde preci o emise, ne? Ty ma o cca 20% nizsi.

1 1
možnosti
Foto

J52i53ř81í 65K83a15r10b55a65n

17. 12. 2021 10:43

Elektromobilita má své pro i proti, o tom není pochyb. Ovšem nikdo po naší zemi nechce aby byla v elektromobilitě lídrem. Opravdu není nutné abychom v tomto směru byli na předních příčkách, ale také není dobré (hlavně pro nás) pokud jsme až někde na chvostu. A další věc - pokud myslíme že Evropa postupuje v zavádění elektromobility špatně (také nemyslím že mají ve všem pravdu) pak něco změnit můžeme jen konstruktivní diskuzí v europarlamentu. Vykřikováním v médiích (našich, jinde to publikovat nebudou) a v diskuzích nezměníme vůbec, vůbec nic.

3 1
možnosti
VB

se budou lidi tak dlouho hádat jaká auta škodí víc, až to dopadne tak, že se nebudou dělat auta žádná, když se zjistí, že globálně škodí všechna, jinak to pak skončit nemůže

0 0
možnosti
RM

To je blbost, jak budu pak jezdit na nákupy do kauflandu?

2 0
možnosti