Jak bydlí automobiloví šílenci: postel z brouka, skříň z trabanta

aktualizováno 
Někdo má auta rád tak moc, že si z nich nechává vyrábět nábytek. A Němec Martin Kerber z Oberpframmernu si založil nábytkářskou firmu specializující se na automobilový design.

Automobilový nábytek | foto: Martin Kerber

Zákazníkům vyrábí postele z Volkswagenů brouk, skříňky a vitríny z oblíbených trabantů a renaultů, sedačky z Mini nebo police lemované chromovanými nárazníky.

Vestavěné blikače přitom můžou zůstat funkční a decentně osvětlovat polici z ušlechtilého dřeva.

"Jsme mladá firma a dosud jsme zhotovili osm kusů nábytku z autodílů, další tři jsou v plánu,“ říká Martin Kerber, který nábytek vytváří spolu s jedním spolupracovníkem – lakýrníkem.

První autonábytek vytvořil Martin Kerber před 17 lety se spolužákem. Od té doby podobné věci dělal příležitostně pro kamarády.

Netradiční nábytkář staví své výrobky nejčastěji na kultovních autech, jako jsou vozy Mini, brouk nebo Opel GT.

"Zákazníci se zajímají také o drahá porsche nebo ferrari, ale takový nábytek se prodraží. Bar ze zádi porsche přijde až na 9 tisíc eur,“  vypočítává Martin Kerber.

Cena každého kusu se vypočítává individuálně, za základní cenu považuje podnikatel hranici čtyř tisíc eur.

Zájemci si buď přivezou třeba i ruinu svého plechového oblíbence, nebo si u Martina Kerbera zadají, z jakého typu auta má jejich postel, stůl či skříň vzniknout.

Jeho zákazníky se stávají také dealeři aut, kteří nechávají přestavět vozy "svých“ značek.

Pro jednu německou prodejnu Suzuki málem vyráběl asi nejvíce kuriózní věc.

"Měli jsme předělat SUV na prodejní stůl. Předek auta by zůstal, v kokpitu vy seděl prodavač a k otevřené zadní části by si přisedali zákazníci.“ Zájemce o netradičně pojaté prodejní místo však nakonec couvnul a nábytek neobjednal.

Automobilový nábytekAutomobilový nábytekAutomobilový nábytek



Automobilový nábytekAutomobilový nábytekAutomobilový nábytek



 


Autoři:

Nejčtenější

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

BMW propustí až šest tisíc lidí z centrály, šetří na elektromobilitu

BMW Concept4

Německá automobilka BMW hodlá do roku 2022 zrušit pět až šest tisíc pracovních míst, převážně ve své mnichovské...

Koncept Audi připomíná výsadkový modul vesmířanů. Místo světel má drony

Nový koncept Audi AI: TRAIL

Asi nejulítlejší koncept parkuje na frankfurtském výstavišti ve stánku Audi. Specialitou je osvětlení: na cestu autu...

Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Najdete na iDNES.cz