Jaguar XJ: Více místa pro Vaše lordstvo?

  7:29aktualizováno  7:29
Britská aristokracie se stále přibližuje chutím a peněženkám "obyčejnější" klientely. Sbližování Jaguaru s Fordem je čím dál citelnější, angličtí gentlemani skřípou zuby, jejich poddaní si ale mnou ruce a vyráží pro "divokou kočku" v kombíku (X-Type Estate) a s dieselovým motorem pod kapotou.

Pro ty, kdo přece jen čekají od Jaguaru klasickou urozenost a noblesu, podpořenou dostatečnou dávkou komfortu, připravil britský výrobce o dvanáct a půl centimetru prodloužený Jaguar XJ. 

V Paříži se s verzí LWB pochlubil evropskému publiku. Všechny centimetry navíc šly ve prospěch prostoru na zadních sedadlech. O něco více místa bude mít "jeho Lordstvo" i nad hlavou - sedm centimetrů sice na cylindr či buřinku na hlavě nepostačí, každý centimetr je však dobrý.

Na výběr bude ze čtyř variant uspořádání zadních sedadel. Nejobyčejnější verze bude mít klasickou pevnou lavici, ta "nej" naopak samostatná křesla, nabízející královské posezení (vyhřívaní, elektrické nastavování...).

Interiéru vládne ušlechtilé dřevo, cestující hýčká čtyřzónová klimatizace ovládaná hlasem a nejmodernější elektronika (audiosoustava schopná přečíst DVD, MP3).

Navenek je na první pohled téměř k nerozeznání od "krátkého XJčka". Změn doznala pouze mřížka chladiče. Jen a jen pro XJ LWB byly navrženy ráfky kol. Minimální velikost kol je osmnáct palců, v nabídce budou ale také devatenácti- a dvacetipalcová.

Nabídka motorů zůstane nezměněna: osmiválce 3,5 a 4,2 v atmosférické a přeplňované variantě, nabídnou od 262 do 400 koní. V nabídce tedy nefiguruje nejslabší šestiválcový třílitr.

Všechny centimetry navíc šly u prodlouženého jaguaru ve prospěch prostoru na zadních sedadlech.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Najdete na iDNES.cz