- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je třeba brát v potaz "stav" jejich "infrastruktury" vzhledem k obrovskému množství řidičů a hustotě provozu. Není to tak dávno, kdy mnoho států ještě poměrně přísně regulovalo podmínky získání řidičáku, aktuálně je to mnohde téměř bez kontroly a podle toho to tak vypadá. Ještě řídit auto.. bych si po pár dnech dovolil, má to prostě jiný takt než u nás, resp. žádný. Jediné, co je opravdu o hubu, je přecházení cest, hlavně večer, skrz neosvětlená vozidla, auta/motorky v protisměru a obecné ignoraci chodců. Tam to chce už trochu větší koule.
několik set kilometrů v indickém autobusu a já se jen modlil. nic jiného mi také nezbývalo. Ale stejné to bylo i ve Vietnamu, Africe, Srí lance-prostě všude v těchto státech. V horských oblastech mám hroznej strach , že třeba selžou brzdy. ̈To je neuvěřitelnej sešup , kdy totálně narvaný autobus (typu student agency), dvacet let starý , letí po silnic plné obrovskcýh děr, bláta , louží a řidič něco žvýká a letí z kopce v horách,, samá serpentina, silnice úzká, pod námi sráz stovky metrů , otočka a zase plný plyn, 500m brzdy, otočka, plyn a takto dvě hodiny. Potom vletí do města, přilepí ruku na klakson a běda, kdo jeho troubení nezaslechne. Letí 90 přes ulici plnou stánkařů, lidem stojícím okolo silnice se proudem vzduchu nadmou košile , cyklistu s trsem banánu poryv větru sráží do škarpy, kráva jen zamrská ocasem. No je tam veselo......a proto raději vlakem :-)
...je dostupná informace, kolika let se dožívá Indický dopravní policista?
V Nepálu je to totez, nektere veci kdyby clovek nevidel tak by tomu neveril. Pamatuju jak jsem se vratila asi tyden jsem mela nocni mury z cest autobusem. A to jsme byli pouceni, ze v noci urcite nejezdit apod. Neskutecne srazy, vedro a cerny coud plus prach. V jinych castech roku zase monzunove deste a silnice, ktera se kdykoliv muze utrhnout.....Ale lide byli uzasni :-)
V Indii jsem měl asi nejbrutálnější zážitek v dopravě, když nás vezl jeden Ind autem po dálnci za tmy. Najednou zácpa před námi. Řidič prostě přejel přes středový travnatý pruh (bez svodidel) do odstavného pruhu v protsměru. Odstavným pruhem jsme jeli asi 2 km, než jsme předjeli zácpu. Během těch 2 km jsme minuli několik neosvětlených chodců, cyklistů, psů. Po 2 km řidič zase přejel do svého směru a pokračoval s úsměvem jak malé děcko dál: That's India. Já a ještě jeden Američan jsme byli vděčni, že jsme to přežili.
Tak jsem si vzpomněl na Kristiána. Jak tam Oldřich Nový popisoval dovolenou v Cairu, Káhiře.
Nikdy tam nebyl, ale bzučící cikády popsal dokonale.
Bohužel, ač si tato zemně dělá velké ambice stát se další velmocí, je v mnoha směrech zaostalá. Dopravu nevyjímaje.
Kdyby jen doprava, ale hygiena, úklid, organizace čehokoliv jsou naprosto katastrofální. Ale oni jsou na to hrdí a myslí si, jak úžasný národ jsou.
A běžící slon má přednost i z leva
Reportér to popisuje jakože si tam každý dělá co chce, jezdí si jak chce a nikdo nedodržuje žádná pravidla.. Ovšem skutečnost je úplně jiná
I Dan Priban to popisuje podobně, takže něco pravdy na tom asi bude ne?
Tam to musi bejt dobrej humac ;-) chtelo by to nejaky to rusky opancerovany auto s velkymi koly co jsem videl pred tydnem v Top Gearu ;-)
Vy na to ještě koukáte? S tou novou sestavou?