Huawei začíná nabízet čínská elektroauta americké značky Seres

  • 17
Čínský Huawei začíná s prodejem SUV doplněného o své technologie ve vlajkových obchodech v Číně. Firma to oznámila na autosalonu v Šanghaji. Nabízet bude auto čínské firmy se sídlem v Kalifornii, které vyvíjel spoluzakladatel Tesly.

„Toto vzrušující oznámení je průlomem jak pro odvětví spotřební elektroniky, tak pro průmysl nových energetických vozidel,“ uvedl při představení vozu jménem Seres SF5 šéf Huawei Consumer Business Group Richard Yu. „V budoucnu budeme poskytovat kromě chytrých automobilových řešení také možnost prodávat tato vozidla prostřednictvím naší maloobchodní sítě po celé Číně.“

Auto jménem SERES SF5 je SUV, které je v nabídce jako plně elektrické a také jako plug-in hybridní. První nabídne dojezd 180 kilometrů na jedno nabití, dobíjecí hybrid, kde elektromotor spolupracuje s benzinovou patnáctistovkou, ujede až tisíc kilometrů na plnou nádrž a baterku.

Auto má zvládnout sprint na stovku pod pět sekund. K mání je verze s pohonem předních kol i provedení 4x4. Palubní systém HUAWEI HiCar může připojit vůz k jiným chytrým zařízením, takže uživatelé mohou z auta zapnout domácí klimatizaci a další prvky chytré domácnosti. Huawei také zmiňuje hlasové ovládání některých funkcí infotainmentu a péči o odhlučnění a naladění výkonné audiosoustavy.

SERES SF5 má být schopno nouzově dobít jiné auto a napájet různá externí zařízení, například vařič při pikniku.

Podle neoficiálních informací se Seres SF5 má od letošního léta dostat do prodeje také na Slovensku.

Klíčovou osobou automobilky usazené v Silicon Valley, která Huawei vozy dodá, byl Martin Eberhard, jeden ze spoluzakladatelů Tesly. Eberhard v roce 2016 založil startup zaměřený na vývoj akumulátorů, v roce 2017 jej koupil čínský strojírenský koncern Sokon a vznikla firma SF Motors. Právě model SF5 je její prvotinou, která se dostala do výroby, ovšem už pod novým jménem automobilky Seres. Americký elektroinženýr byl jejím šéftechnikem, ovšem v roce 2018 Číňany opustil, aby založil další elektromobilní startup Tiveni, který podle všeho nevyvíjí žádnou činnost.

Kromě Číny plánuje Seres vyrábět také v americké Indianě v bývalé fabrice na terénní hummery. Nabídnout své modely k výrobě chce i dalším partnerům, kterým bude dodávat elektrické komponenty.

Čínská ofenziva

Podle aktuálních informací se na vývoji pohonné jednotky pro SF5 podíleli také inženýři Huawei,  jež je největším výrobcem telekomunikačních zařízení na světě, kvůli sankcím ze strany Spojených států však v poslední době expanduje do nových odvětví.

Mluvčí Huaweie letos v únoru uvedl, že firma se chce prostřednictvím informačních a komunikačních technologií stát dodavatelem komponentů zaměřených na digitální vozy a umožnit tak výrobu lepších automobilů.

Čínské technologické společnosti věnují elektromobilům čím dál větší pozornost. Čína je největším trhem s elektromobily na světě a Peking používání ekologičtějších dopravních prostředků silně podporuje jako nástroj ke zlepšení stavu ovzduší.

Předpokládá se, že automobily s alternativním pohonem označované jako NEV (New Energy Vehicles) se do roku 2025 budou na celkovém prodeji aut v Číně podílet 20 procenty. Kategorie NEV zahrnuje čistě elektrické vozy, hybridní automobily a vozy s vodíkovým pohonem.

Spojené státy firmu Huawei obviňují z krádeže technologií a podezírají ze špionáže pro čínskou vládu. To však podnik dlouhodobě odmítá. Loni v listopadu Huawei kvůli americkým sankcím prodal divizi levných telefonů Honor. Čínská firma omezí výrobu smartphonů (čtěte zde).