Čtvrtek 20. ledna 2022, svátek má Ilona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 20. ledna 2022 Ilona

Japonské ferrari Honda NSX: trvalo to deset let a teď je z ní hybrid

Honda se vrací do extraligy. Nový supersport NSX se má postavit těm nejlepším, třeba ferrari. Tomu mají odpovídat výkony i cena. Novinka přinese revoluční výrobu šasi a bude mít hybridní ústrojí s trojicí elektromotorů. Podstatné detaily ovšem Honda stále nezveřejnila.

Honda NSX druhé generace | foto: Honda

Fanoušci Hondy NSX museli mít velkou trpělivost. Na nový model druhé generace čekali deset let. Původní Honda NSX se vyráběla od roku 1990 neuvěřitelně dlouho až do roku 2005, ale nástupce nepřišel. Původně Honda avizovala novinku po roce 2007, kdy ukázala koncept nového sporťáku, ale ekonomická krize o rok později vývoj přerušila. Honda měla jiné starosti.

Fotogalerie

Nakonec vývoj druhé generace NSX začal v roce 2011, na začátku dalšího roku Honda začala ukazovat koncepty supersportu a nyní na autosalonu v Detroitu představila produkční verzi. Ta se začne vyrábět letos a do prodeje zamíří před koncem roku. Výroba se nastěhuje do nového závodu Hondy do Marysvillu v americkém Ohiu, první generace se vyráběla v Japonsku. Americká továrna bude obsluhovat všechny trhy. Na domácím se auto bude prodávat pod značkou Acura (jejíž logo mají i vystavené vozy na autosalonu v Detroitu), v Evropě bude NSX nosit tradičně logo Hondy.

Honda NSX první generace se stala kultovním autem (pouze přes 18 tisíc exemplářů za 15 let výroby), a i proto byla druhá generace tak očekávána. Spojuje je schopnost postavit se těm nejlepším jako jsou auta od Ferrari nebo Porsche. To jiná japonská auta nedokázala, ač pár sporťáků ze země vycházejícího slunce určitě stojí za pozornost. Jenže Honda NSX byla a je o kus dál a byl a bude to opravdu výjimečný vůz.

Honda NSX první generace

Honda NSX první generace

Design novinky je atraktivní a určitě dynamický. Ale možná mu chybí to zvláštní kouzlo ploché siluety s výraznou kabinou a dlouhou zádí včetně mohutného křídla původního modelu. Novinka má šípovitou příď i záď, kabina posunutá dopředu zůstala zachována a oproti předchůdkyni narostla ve všech rozměrech. Je o necelých pět centimetrů delší,  o celých 13 centimetru širší, o 4,5 centimetru vyšší a rozvor se natáhl o výrazných 28 centimetrů. Rozměry nové NSX jsou: 4,47 × 1,94 × 1,21 metru a rozvor má hodnotu 2,63 metru. Hmotnost výrobce zatím neuvádí.

Novinka bude po technické stránce bezesporu velmi zajímavým autem. Začít můžeme u šasi, které jako u prvního sériového auta na světě bude vyráběno tlakovým litím hliníku. Honda slibuje stejnou pevnost jako u kovaného výrobku, ale při nižších výrobních nákladech. Vepředu i vzadu najdeme dvojité lichoběžníkové nápravy a podlaha auta je vyrobena z karbonu.

Hybridní pohon se skládá ze tří elektromotorů a ze vzadu podélně uloženého vidlicového šestiválce (u původní NSX byl šestiválec uložen napříč). Benzinový agregát bude dopovaný dvojicí turbodmychadel, ale objem ani výkon zatím neznáme, toto tajemství si zatím Honda střeží. Dva elektromotory vepředu budou pohánět přední kola a třetí bude pomáhat vzadu spalovací jednotce. Honda neprozradila ani výkon celé soustavy, ani kolik auto ujede čistě na elektrický pohon. Možné to však bude. Na kola bude výkon přenášet devítistupňový automat, brzdit budou keramické kotouče Brembo.

Honda NSX druhé generace

V kokpitu se tradičně uvelebí jen dva pasažéři. Je střižený hodně sportovně, u vystaveného modelu a na tiskových fotografiích s výrazným čalouněním v dvoubarevném provedení. Mezi dvěma anatomickými sportovními sedadly je velmi vysoký středový tunel. Řadit bude možné pádly pod volantem, ze supersportů nechybí tlačítko pro rychlý start (launch control). Startovací tlačítko je netradičně uprostřed středové konzole a má okolo sebe prstenec pro volbu jízdních režimů. Ty budou čtyři, od „líného“ přes základní sport, sport plus až po okruhový režim track.

Cena novinky se odhaduje na 1,5 milionu dolarů, což je v přepočtu v aktuálním kurzu závratných 3,6 milionu korun. Ale je možné, že cena v Evropě bude díky daním ještě vyšší. Nutno dodat, že levná nebyla ani první generace NSX, auto se prodávalo za zhruba 2,5 milionu korun.

Na detaily si musíme počkat, očekává se, že je Honda zveřejní v březnu na autosalonu v Ženevě.

Autor:
  • Nejčtenější

Německá pošta startuje diesely. Elektrododávky v zimě nevyjedou kopec

Německá Deutsche Post DHL provozuje největší flotilu elektrických dodávek, které si navíc sama vyvinula. V horském...

VIDEO: 417 km/h. Český miliardář zkoušel na německé dálnici své Bugatti

Český miliardář Radim Passer otestoval na německé dálnici své Bugatti Chiron. S luxusním sportovním autem dosáhl...

Stáčení tachometrů nahradil podvod s inzeráty, až třetina jich je falešná

Symbolem podvodů v autobazarech byly po dlouhá léta stočené tachometry a nejasný původ vozidel. To se v současné době...

Nadšenec ze Sibiře si okarosoval kolo, šlape v něm do práce v mrazech

Ruský koumák si do sibiřské zimy postavil kolo s karoserií. Svůj stroj průběžně vylepšuje, závějemi se probíjí s...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Mobilita nesmí být privilegiem bohatých, varuje německý autoprůmysl

„Ochrana životního prostředí nesmí rozštěpit společnost,“ zdůrazňuje prezidentka německého Sdružení automobilového...

ANALÝZA: Tři důvody, proč Rusko vpadne na Ukrajinu. A tři další, proč ne

Premium Copak se asi odehrává v hlavě Vladimira Putina? To je otázka, kterou dnes řeší celý svět. Ruský prezident rozehrál...

Velký test samotestů na covid: lépe fungují výtěrové, některé neodhalí nic

Premium Ještě před dvěma lety znamenaly dvě čárky na testu, že se budou chystat křtiny, delta byly americké aerolinky, gama...

Nevěra dříve či později vztah zničí. A není cesty zpět, říká filmařka Sedláčková

Premium Vede doslova dvojí život ve dvou zemích. Ve Francii pracuje Andrea Sedláčková především jako střihačka filmů, u nás...

  • Další z rubriky

ANALÝZA: Toyota převálcovala GM na jeho vlastním hřišti. I díky tsunami

Premium Automobilka Toyota definitivně dobyla americký trh, když dostala po 90 let vedoucí koncern General Motors na lopatky....

Ministerstvo přemýšlí o celorepublikových SPZ. Získá miliony kombinací

Ministerstvo dopravy se zabývá možností vytvoření tzv. celorepublikové státní poznávací značky, která by neměla...

KVÍZ: Vyzkoušejte si další sadu nových otázek do autoškol

Ministerstvo dopravy a Asociace autoškol představily další sadu pětatřiceti nových otázek pro závěrečné testy v...

Hondu Jazz jen koupit a jezdit: ojeté mini-MPV je vzor spolehlivosti

Premium Ještě než se trh zbláznil do malých nepraktických SUV a crossoverů, uměly automobilky nabídnout opravdu praktická...

V obchodním centru Galerie Butovice vyřídíte vše, od pestrého nakupování až po vyzvednutí zásilky na poště
V obchodním centru Galerie Butovice vyřídíte vše, od pestrého nakupování až po vyzvednutí zásilky na poště

Navzdory nepříznivé situaci dnešní doby, otevřelo obchodní centrum Galerie Butovice několik dalších obchodů a rozšířilo svou pestrou nabídku o...

Co bolí nejvíc? Ani porod, ani kopanec do varlat. Lékaři sestavili žebříček

Bolí nejvíc porod, nebo když muže nakopnete do varlat? Ani jedno. Podle průzkumu britské Národní zdravotnické služby...

Zemřela Adalia Rose. Holčička, která předčasně stárla

Adalia Rose byla velkou bojovnicí. Podle lékařů měla zemřít kvůli progerii krátce po porodu. Dožila se ovšem patnácti...

Čtyři typy žen, které by chtěl mít každý muž po svém boku. Jste mezi nimi?

Možná právě vy si lámete hlavu nad tím, jak si zajistit přízeň stávající či budoucího partnera? V tomto směru záleží na...

Praktiky ve vile Playboy: orgie, orální sex se psem i ošklivé prostitutky

V novém dokumentu Secrets of Playboy (Tajemství Playboye) promluvily bývalé playmates o praktikách ve vile zakladatele...

Začínal se čtyřmi zaměstnanci, dnes jich má devadesát a prodává i do světa

Svou firmu založil navzdory již existující konkurenci. Po úspěšném startu začal s vlastní výrobou výtahů, později...