Ty designy! Klasické F1 jsou prostě nádherné. Zde March 761, se kterým závodil například Hans Joachim Stuck nebo Arturo Merzario. | foto: Ondřej Kroutil, Měsíčník Speed

Bouře živlů. Uřvané formule řádí v ulicích Monaka jako zamlada

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Současné monoposty F1 už hodně lidí nepovažuje za tak hezké, zábavné a zvukově okouzlující jako ty historické. Ale i tací mají naštěstí stále možnost slyšet klasické motory v plném nasazení. Monako Grand Prix Historique mělo všechno – řev motorů, předjíždění, karamboly i drsné souboje o pozice.

Je trochu smutné, že historické F1 nemají takovou mediální podporu a sledovanost jako ty moderní. A přitom závodní víkend nabízí úchvatný průřez historií okruhového závodění od 20. do 80. let minulého století!

Stručně připomeneme, že Grand Prix historických monopostů a sportovních vozů se poprvé jela v roce 1998, kdy se v Monackém knížectví odehrál první závodní víkend „historiků“. Od té doby se koná každý druhý rok a zpravidla dva týdny před závodem soudobých F1.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se