Giugiaro si naděluje: Nové Ferrari GG50

  10:40aktualizováno  10:40
Giorgietto Giugiaro slaví padesát let působení ve světě automobilů. Designérský mág z Itálie se rozhodl, že si dá k padesátinám studia ItalDesign dárek. Nakreslí si své vlastní ferrari. Giugiarovo Ferrari GG50 se představuje na autosalonu v Tokiu. Nový rudý kabát si oblékl model 612 Scaglietti.

Udělej si sám

Když Giorgietto Giugiaro řekne, že si postaví své vlastní ferrari, mají tato slova úplně jiný význam, než kdyby je vyřkl jakýkoliv jiný smrtelník.

Starý pán, který pomalu předává žezlo svému synovi Fabriziovi, zavolá do Marranella, vezme do ruky tužku a začne si plnit svůj sen.

Vše nejlepší

Ferrari dalo k dispozici mechaniku z velkého kupé 612 Scaglietti, Giugiaro ušil kabát a nové auto dostalo všeříkající označení - GG50 (GG = Giorgietto Giugiaro, padesátka pak značí padesátileté výročí).

Pikantní je, že sériové Ferrari 612 Scaglietti původně namaloval jiný z italských designérských kouzelníků - Pininfarina.

Ferrari 612 Scaglietti:
víc než 315 km/h

Ferrari 612 Scaglietti má být tou pravou kombinací čistého výkonu sportovního vozu a pohodlí pro čtyři pasažéry ...VÍCE

Oproti scaglietti je auto o 9 centimetrů kratší (481 namísto původních 490 centimetrů), rozvor zůstal stejný (295 cm).

Karoserie je udělána podle klasického receptu: dlouhá nízká příď, hodně skloněné čelní sklo a krátká a silná záď.

Auto dostalo dynamické linie, svaly předních blatníků prokreslují přísně horizontální ponton karoserie, blatník objímající zadní kola je mohutnější a přidává dojem síly.

Čisté tvary bez zbytečných prolisů a hran doplňují výrazné detaily: velký zářez na bocích startující za předním kolem, zrcátka a výrazné prahy. Nechybí slušivá pětipaprsková kola se žlutočerným emblémem automobilky.

Nejnovějším modelům s koníkem ve znaku se stále zmenšují přední světla, Giugiaro je u svého výročního ferrari minimalizoval na úzké vertikální pruhy složené z LED diod.

S padesátinami se roztrhl pytel. Půlstoletí letos oslavuje Tatra 603 a také fantomasovo fáro - Citroën DS

Umí být i praktické

Do umně maskovaného kufru dva + dva místného kupé se vejde 270 litrů zavazadel. Ferrari umí být také praktické, při sklopení zadních sedadel tak GG50 odveze 500 litrů věcí. V takto vzniklém prostoru jde pak odvézt 140 centimetrů dlouhé věci.

Giugiaro přetvořil podle svých představ také zbytek interiéru. Nové přístrojové desce dominuje uprostřed umístěný velký displej satelitní navigace. Designéři přetvarovali sedadla vyvedená samozřejmě v jemné kůži. Doplňky jsou z bukového dřeva.

Osvědčená technika

Do techniky Giugiaro nezasahoval. Pod kapotou tak zůstal 5,8 litrový dvanáctiválec nabízející 540 koní výkonu. Šestistupňová sekvenční převodovka přenáší sílu motoru na zadní kola s rozměrem 305/35 R20, Dvacetipalcová kola dostala také přední náprava, obuty jsou na nich pneumatiky 245/35.

Ferrari dalo k dispozici mechaniku z velkého kupé 612 Scaglietti, Giugiaro ušil kabát a nové auto dostalo všeříkající označení - GG50

Ferrari dalo k dispozici mechaniku z velkého kupé 612 Scaglietti, Giugiaro ušil kabát a nové auto dostalo všeříkající označení - GG50

Ferrari GG50: Oproti scaglietti je auto o 9 centimetrů kratší (481 namísto původních 490 centimetrů), rozvor zůstal stejný (295 cm).

Ferrari GG50: Do techniky Giugiaro nezasahoval. Pod kapotou tak zůstal 5,8 litrový dvanáctiválec nabízející 540 koní výkonu.

Ferrari GG50 - Giorgietto Giugiaro si k padesátému výročí působení ve světě aut nadělil dárek

Ferrari GG50 - Giorgietto Giugiaro si k padesátému výročí působení ve světě aut nadělil dárek

Ferrari GG50 - Giorgietto Giugiaro si k padesátému výročí působení ve světě aut nadělil dárek

Ferrari GG50: Do techniky Giugiaro nezasahoval. Pod kapotou tak zůstal 5,8 litrový dvanáctiválec nabízející 540 koní výkonu.

Giugiarovo Ferrari GG50 se představuje na autosalonu v Tokiu. Nový rudý kabát si oblékl model 612 Scaglietti.

Ferrari GG50: Giugiaro přetvořil podle svých představ také zbytek interiéru. Nové přístrojové desce dominuje uprostřed umístěný velký displej satelitní navigace.

Giugiarovo Ferrari GG50 se představuje na autosalonu v Tokiu. Nový rudý kabát si oblékl model 612 Scaglietti.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Kladivo na chybějící filtry: Praha nakoupí přístroje na kontroly emisí

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Deset procent aut jezdících po Praze má poškozený nebo odmontovaný filtr pevných částic. Tato auta do vzduchu vypustí...

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Najdete na iDNES.cz