Francouzi se těší na novou Škodu Octavii. Takhle si ji představují

  14:00aktualizováno  14:00
Mladoboleslavská automobilka pracuje na nové generaci populární octavie. Podle informací francouzského automagazínu L´automobile magazine se její premiéra chystá až na rok 2013, dosud se předpokládalo, že nová octavia dorazí už příští rok.

Škoda Octavia třetí generace | foto: L´automobile magazine

Škodovky by měly podle představ šéfa designu celého koncernu Volkswagen Waltera de Silvy dostat dynamičtější a nápaditější tvary, tímto úkolem pověřil šéfdesignéra české značky Jozefa Kabaně. Na obrázcích, na kterých si grafici novou octavii představují, je znát velký vliv největšího modelu automobilky - superbu.

I třetí generace novodobé octavie se představí ve verzi liftback a kombi. Úspěšná škodovka dostane novou technickou platformu koncernu VW, kterou v roce 2011 představí Audi A3 a rok na to další (sedmá) generace Volkswagenu Golf.

Francouzský magazín spekuluje, že nová octavia si od superbu vypůjčí pro verzi se splývavou zádí systém otevírání Twindoor, kde pro naložení malých věcí otevíráte pouze plechové víko jako u sedanu a když potřebujete odvézt větší náklad, otevřete celou zadní stěnu stejně jako u stávající octavie.

Octavia III

Další obrázky nové Škody Octavia ZDE

Oproti stávající druhé generaci oblíbené škodovky naroste nová octavia o šest centimetrů do šířky (stávající octavia je široká 177 cm). O čtyři centimetry se protáhne vzdálenost mezi nápravami (rozvor) na konečných 262 cm. Dlouhá bude třetí octavia stejně jako ta dnešní - 457 cm. Kromě většího prostoru pro cestující nabídne octavia ještě větší kufr (nyní spolkne 585 litrů).

Všechny verze budou podle francouzského automagazínu vybaveny systémem Start&Stop, který vypíná motor, když není třeba, aby běžel (třeba při čekání na křižovatce). Chybět nebude verze GreenLine, která dostane motor 1,2 TSI a vypouštět bude pod 100 gramů CO2 na kilometr. Na vrcholu bude opět stát verze RS s dvoulitrovým přeplňovaným benziňákem. Podle L´automobile magazine chtějí motoráři ze čtyřválce vymáčknout 270 koní, stejně jako v právě uváděném Volkswagenu Golf R.

Magazín tvrdí, že se nedočkáme hybridní varianty octavie. To by znamenalo změnu plánů, protože v září loňského roku slíbil šéf automobilky Reinhard Jung hybridní octavii na rok 2013.

Potvrzeny jsou podle L´automobile magazine verze 4x4 a pseudoterénní kombík Scout. Stávající octavia by měla převzít roli nesmrtelné Octavie Tour (octavia první generace) a stane se tak lacinější alternativou pro méně náročné zákazníky.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Výroba Passatu v Česku není jistá, říká odcházející šéf továrny v Kvasinách

Jiří Černý na konci června končí ve funkci ředitele závodu Škody Auto v...

Za jeho pětiletého působení závod Škoda Auto v Kvasinách zdvojnásobil kapacitu a připravuje se na výrobu prvního...

Další z rubriky

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Aliance Renault-Nissan se po Ghosnově odchodu tiše rozpadá

Někdejší šéf francouzské automobilky Renault Carlos Ghosn

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi se po odchodu Carlose Ghosna začala tiše rozpadat. Některá oddělení byla zrušena,...

Cena aut na vodík se do deseti let srovná s hybridy, tvrdí Toyota

Toyota Mirai

Cena osobních aut na vodíkové palivové články se do deseti let vyrovná ceně hybridních modelů. Očekává to japonská...

Najdete na iDNES.cz