- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Malá auta přinášejí malé marže. Rozloučíme se s Fiestou? Po Puntu ? Za pár lt bude mizivý výběr...
Tak tento rok je díky novým emisním normám poněkud fluktuační z pohledu prodejů a to zejména od 9/18. Celá řada modelů či motorizací nestihly homologace
Moje poslední 3 auta byly Fordy - Focus, Mondeo a nyní S-MAX, byl jsem opravdu velký fanoušek. Bohužel, FORD není schopen normálním způsobem řídit svoje dealery. Dealer mi při servisu zničil motor a dal od toho ruce pryč stejně jako FORD ČR. Proto je momentální Ford ten poslední v mém životě. Před Vánocemi mi dojde objednaný VW.
Management FORDu je opravdu mimo: zpoždění nového Mondea kvůli stěhování výroby do Španělska, naprosto nesmyslně široká paleta modelů, mizerný zákaznický servis ... To všechno jsou hrubé chyby, které dovedly FORD tam, kde nyní je.
Konečně, těm vyhulencům od Forda došlo že globální Focus, Fiesta a amerckej F 150 k přežití nestačí
mám pocit, že jejich sortiment je násobně širší......
Suroviny jsou drahé, vývoj je drahý, v Europe jsme zklamání atd. Asi ty manažery někde dělají chybu.
Nejsem žádný komouš a ani socialista nebo levičák. Ale náklady rostou neúměrně vysoko mimo jiné i proto, že mzdy TOP managementu (tzn. možná 1000 pracovníků) se "utrhly" jejich růst je morálně neospraveditelný.
Nechápu jak někdo může mít příjem vyšší než třeba 100 tisíc dolarů. Tak vysoká jeho osobní zodpovědnost totiž není, mají pod sebou další šéfy oddělení atd.
Dokud se prostě neřekne, že dejme tomu plat šéfa firmy (nejvyššího) bude max. 20 násobek mzdy nejnižšího tak vždy budou prodělávat. Prostě oni z toho chtějí dostat peníze, na úkor majitelů apod.
Prostě místo mzdy jim dávat zaměstnanecké akcie/dluhopisy apod. Všechno nad ten 20násobek zatížit klidně 95% daní.
Tan plat managementu je jen mizivá část nákladů. A pokud se to na ceně vozu projeví, jde o desetikoruny.
Často sa tu niekto podivuje nad tým, ako je to možné, že Ford je nespokojný, keď dosiahol zisk "len" 993 mil. USD. Lenže akcionármi Fordu sú rôzne iné firmy (hlavne rôzne fondy) a pre nich to nie je zisk, pre nich sú to vlastne tržby, z ktorých musia financovať svoje vlastné fungovanie a hlavne vyplácanie výnosov. Samotný Ford je pri takom zisku finančne v poriadku (napr. nemá žiadny problém platiť dodávateľom a zamestnancom), ale akcionári už nie.
Druhá vec, tento zisk je potrebné dať do súvisu s množstvom investovaných peňazí. Ak by sme vypočítali, aký zisk pripadá na jeden investovaný dolár, možno by to bolo len pár centov!
Němečtí odboráři se bojí přesunu výroby VW do fordových východoevropských montoven v Turecku
Turecko má kus území v Evropě