Limitovaná série Focusu RS se představí příští týden na autosalonu v Lipsku. Ještě ostřejší verze ostrého Focusu RS dostane posílený pětiválec, namísto původních 305 koní dostali motoráři z dvouapůllitrového přeplňovaného agregátu nově 350 koní. Maximální výkon je dostupný při šesti tisících otáčkách; 460 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu (o dvacet víc než v základním RS) je k mání v rozmezí 2500 a 4500 otáček. Zvýšení výkonu dosáhli ladiči Fordu montáží většího chladiče turba, většího filtru sání, upraveného výfuku a benzinového čerpadla, nezbytné bylo také přemapování řídicí jednotky.
Z místa na stovku vystřelí Focus RS500 za 5,6 sekundy, na stošedesátku se rozjede z nuly za 12,2 sekundy a maximálně uhání 265kilomerovou rychlostí. Na přední poháněné nápravě s oddělenou těhlicí (RevoKnuckle) nechybí samosvorný diferenciál Quaife.
Vývojáři mohli použít komponenty z obyčejného "krotkého" Focusu RS. Díly motoru a podvozku jsou stejné, protože už při stavbě "základní" verze počítali vývojáři s ne zrovna opatrným zacházením uživatelů a hlavně předpokládali, že si RS budou majitelé sami upravovat, takže díly dimenzovali "s rezervou". Brzdy se liší pouze lakováním třmenů, RS500 je má rudé.
Testeři protáhli vylepšený Focus RS na nejtěžší závodní okruh světa, na severní smyčku Nürburgringu a na jeden zátah ji objeli pětsetkrát. Nonstop tak najeli testovacích 10 tisíc kilometrů.
Focus RS500 poznáte na první pohled. Dostane výhradně černé lakování Panther Black, kterému dodá matný vzhled speciální fólie. Originální jsou i černé ráfky devatenáctipalcových kol. Vnitřek má červené doplňky a hlavně štítek s číslem daného exempláře. Nejdůležitější jsou sportovní sedačky Recaro.
Výroba unikátní černé série focusu začne v květnu ve fabrice v Saarlouis. Pět set kusů si rozdělí dvacet evropských zemí. Do Česka se dostane pět kusů, do Německa 55, do Francie 56, do Anglie 101...