Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J34o67s30e64f 23B77u36l25k57a 8947319572956

Tenhle pokus už tady byl cca před rokem a bohužel skončil fiaskem. Nikoliv pro nepřesnost měření, ale pro neschopnost na místě kontroly určit, které vozidlo a jeho konkrétní motorizace má skutečně filtr pevných částic skutečně mít. To, že chytím například starý kouřící Ford Transit ještě neznamená, že má vykuchaný filtr, protože on ho nemá vůbec a to zcela legálně... Takže, snad to bude nyní připravenější.

+34/−1
doporučit
22.7.2019 1:13

M63a98r41e18k 50Š95t78ě27t42k25a 4851598752703

Jinak je super, že jako ilustrační foto k článku o filtrech pevných částic dá někdo fotku dvojkové Octavie před faceliftem (byla vyráběna v letech 2004-2009), které jsou v drtivé většině vybaveny motory 1,9TDI-PD 77kW, ty sice splňují emisní normu Euro4, ale žádné filtry pevných částic nemají a nikdy neměly.

+25/0
doporučit
22.7.2019 6:26

J80a42n 16M38a68l84ý 3402132192775

Klimatický závazek? Ok. Kolik nových PR parkovišt postaví? Obchvaty budou? Bezemisni MHD bude? Zaměří se na plynulost dopravy? Jestli ne, tak ničeho nedocílí...

+19/0
doporučit
22.7.2019 6:02
Foto

F96i46l89i20p 77K15o46h28o89u88t 7270653307920

Je dobře. Dýchat ty smrady nejde věčně

+26/−2
doporučit
22.7.2019 0:17

P50a58v70e79l 90O52b44d14r47ž16á55l82e50k 6666614718642

Jestli to bude ta samá Policie, která měří dezén pneumatik "mozkovým myšlením", tak je o zábavu postaráno.

Nemluvě o tom, že filtry byly povinné až pro auta od roku výroby +/- 2010 a i v Praze (natož ve zbytu ČR) jezdí hromada aut, kterým filtr nikdo odmontovat nemohl, protože ho nikdy neměli.

+18/0
doporučit
22.7.2019 0:14

J59a89n 63P20r14o15k67o49p 8362772679688

Už vidím, jak policie bude hledat porty na diagnostiku, zvlášť u méně obvyklých modelů.

+16/−1
doporučit
22.7.2019 0:32
Foto

J85i53r24k21a 23H86o20n24c59ů 2224654421918

„Když se naopak na STK zjistí, že žádný problém není, což se stát může, protože měření emisí není jednoduché, nepůjdou náklady na kontrolu na vrub provozovatele, ale uhradí je policie,“ dodává policejní ředitel.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/filtr-pevnych-castic-kontrola-praha-magistrat-memorandum-policie-merici-pristroj-emise.A190719_104912_automoto_taj

A jak to bude s náhradou za ztracený čas, případě ušlý zisk?

+12/0
doporučit
22.7.2019 7:21

L98u82d64ě93k 63N78o65v28ý 2331679753651

Nějak se mi nechce věřit tvrzení z úvodního odstavce článku, že auta s vykuchaným fitrem mají na svědomí polovinu veškerého znečištění z dopravy. Když vidím jak dýmí autobusy, náklaďáky a nebo i starší diesly, které filtry nemají už z výroby, tak mi to tvrzení přijde jako naprostý blábol. :-) Tím nechci říct, že vykuchání filtru nemá vliv, jen rozporuji článek.. ;-)

+10/0
doporučit
22.7.2019 9:35

J81i46n53d12ř40i63c73h 76L44u60k62e40š 3709374793500

Tak hkavne, at nas pak informuji, kolik jich chytli. O minulem fiasku se starym Transitem a Passatem B6, ktery ani filtr mit nemel, uz tu nekdo psal. A to u toho tenkrat byli i odbornici z Dekry nebo odkud. Policie, aby aspon neco nasla, dala pokutu za zatmavena okna.

+8/−1
doporučit
22.7.2019 6:05

M57a15r47t33i31n 27J14i31r13á55k 2722976112505

Pokud má být Praha bezuhlíková, tak stačí vystěhovat lidi, zvířata za bílé cedule a už je nepouštět zpět.

+7/−1
doporučit
22.7.2019 8:02

J61a84k48u54b 40S49t66a21š29e57k 4917659563484

Akorát tedy nevím, k čemu to bude. Dýzlitický retard s kšiltem dozadu vypouštějící bojovou dýmovou clonu samozřejmě ví, na kterou STK s tím svým krámem zajet, aby to vždycky prošlo kontrolou. Hlavně, že to táhne vocpodu a u pumpy to žere o litr míň, plíce ostatních lidí má doslova u zádi.

+8/−2
doporučit
22.7.2019 6:19

V30á34c32l35a98v 25M69a28l30ý 3514448644429

Myslím, že je to jenom vyhazování peněz, které by policie mohla používat jinde. Od toho byly zřízeny STK. Nebo bude policie přibírat další odborné techniky? Neřekl bych, že na silnici je tak dobrý stav, aby si policie přibírala jiné činnosti.

+5/0
doporučit
22.7.2019 8:54

R31a98d83e90k 75H75o93d97a76ň 9906257961393

U těchhle argumentů "statistikou" se nabízí vždy zeptat se, co nám ta statistika vlastně říká, a kde se vzala. Především je třeba uvědomit si, že vozidla se nepodílí na přepravním výkonu rovnoměrně - typicky firma koupí vůz pro obchoďáky, s tím se najezdí 40-60 000 km ročně. Po 3 letech se s nájezdem 120-200k pošle dál, a pak jezdí zlomek téhle hodnoty. Takže ono už samo o sobě například argumentace "průměrným stářím vozu" je pitomost, protože podstatný je právě přepravní výkon. Ale fajn, tohle číslo lze nějak vytáhnout z databáze vozidel.

Ovšem na základě čeho se stanovuje počet vozů s vykuchaným filtrem? Takový vůz přece nemůže projít STK, od toho máme kamery. Takže vůz který má vykuchaný filtr by mohl jezdit bez filtru max. 2 roky, ne? A u nového auta to nikdo dělat nebude. Jak se tedy ta statistika vzala, když policisté to měřit nemohou? "Kvalifikovaný odhad" nějakého "zeleného experta"? Nebo spíš někoho kdo potřebuje prolobovat měřítka policii?

+6/−1
doporučit
22.7.2019 9:31

R83o45m85a88n 41P65a69s65t11y78r33i46k 6977859795438

2000 pokuta - co je to za srandu - nejmene 20000 - a pokud nema filtr tak auto rovnou do lisu - plechovky musi ze silnice

+9/−4
doporučit
22.7.2019 6:54

J64a96r20o74m17í44r 21M44a65y25e89r 1621492529428

Jestli jsem to správně pochopil, tak budou mít jenom přístroj do OBD a zeptají se jednotky, zda je filtr v pořádku. Co řidiči brání:

1) Odpojit OBD konektor od Gateway jednotky a tím pádem tím přístrojem nezměří nic?

2) Nechat si jednotku upravit tak, aby vždy posílala signál, že vše je fajn?

+9/−5
doporučit
22.7.2019 1:17

P16e38t69r 40Č34e41r40m20á78k 9938765309300

Bože to je přehlídka nesmyslů v jednom článku....

1)Hned ten největší - údaj o 10% aut s vykuchaným dpf je naprosto zcestný a vycucaný z prstu, v praxi by podle této teorie muselo mít prakticky každé druhé auto které má mít dpf problém, což je totální nesmysl. Podíl na znečištění jakbysmet.

2)Z techničáku nepozná pan náměstek skoro nic, hodnota součinitele absorbce kouřivosti je uvedena na typovém štítku v autě ;-)

3)Ne technickou způsobilost neztratí, pouze se mu zkrátí platnost stk.

4)Upravit data v ŘJ umí dnes každý, takže z toho přístroj moc nemozná, to je dlouhodobý problém STK s chipem atd.

5)Mýto nelze v současné době zavést, takže jen lakování veřejnosti.

+8/−4
doporučit
22.7.2019 1:33

D60u54š76a88n 23S64o22c93h15a 9316321483341

Je to dobry krok, ale lepsi by bylo, kdyby se uz k....postavil ten velky obchvad!!! Vsechny kamiony stoji denne v kolonach na jizni spojce a to je teprve vzdousek pro prazaky!

+4/0
doporučit
22.7.2019 9:17

J50i33r25k75a 16N25o57v45á26k 6172385545559

No v malým technicaku žádné údaje o emisích nejsou a velký sebou nikdo nevozi. Tak jak budou na silnici kontrolovat ten soulad emisí s TP?

+5/−3
doporučit
22.7.2019 0:31

P11e34t85r 41P80o40s24p90í83š21i48l 4108494846406

Realita bude taková, že těch 10% filtr nemá, protože ho ani nikdy neměl.

+3/0
doporučit
22.7.2019 10:37

J48i11n17d46ř91i98c90h 16Š93k12o87p60e71k 4835431460475

„Praha se zavazuje k tomu, že pro potřeby policie zakoupí několik mobilních přístrojů, které dokážou při kontrole vozidla změřit, zda stav vozu odpovídá tomu, co je uvedeno v technickém průkazu,“

Už se těším ;-D

Jsou auta, která legálně filtr neměla a pak modely téměř stejného stáří, která filtr měla, takže z TP poznají prd. A starší auta toho přes diagnostiku moc neřeknou.

To zas bude ostuda

+3/0
doporučit
22.7.2019 9:00

P44e66t62r 86S17t73e50j91s33k42a66l 3219758754666

Zajima me ten pristroj, protoze kdo ma odstraneny filtr, ma ho odstraneny v ridici jednitce a nejde to jednoduse zjistit. Snad jenom spektralni analyzator, je moc drahy, nema ho ani stk, mereni u vyfuku a kotrola s emisnim stitkem, to ale nekdo zacne falsovat ty stitky s hodnotou kourivosti.

+3/0
doporučit
22.7.2019 8:41

J39a27n 96M25a10l91ý 3612552202275

Tak když už, tak v případě zjištění, že auto vyhovuje, by to neměla hradit Policie ČR, ale Město ze svého rozpočtu. To za prvé. Za druhé je to jen další represe, stejně jako výmysl mýtného za vjezd do města. Já bych rád viděl rozvoj parkovišť, bezemisní MHD, plynulou dopravu apod...prostě něco skutečného co se dělá pro občany toho konkrétního města a pro jejich lepší život. A to tohle není.

+3/0
doporučit
22.7.2019 8:25

E90v38a 91V78i51l16o49v74á 3112644812323

Vzhledem k tomu, že jsou firmy, které vám půjčí filtr na návštěvu STK, tak by bylo na místě jeho přítomnost a funkčnost kontrolovat. Jen jde o to, aby kontrola byla účinná (zmiňovaný přístroj nedokážu posoudit).

+3/0
doporučit
22.7.2019 4:08

J52a40n 37T66i54c67h66a34v94a 3283366307300

me se nelibi, aby mi Policie k autu cokoliv pripojovala, kdo mi zaruci, ze neudelaji neco vic, nez jen nactou nejaky data? Jak jednou budou pripojeny, tak muzou cokoliv!

+4/−4
doporučit
22.7.2019 6:58

P54e86t28r 46Č55e81r20m52á69k 9258445579220

Čím víc si to čtu tím víc se směju. Když opomenu ty faktické nesmysly co jsem vyjmenoval už pár stran zpět (počet aut kterých se to týká je zlomek - max pár %, nikde v tp ten údaj nenajdou, o technickou způsobilost taky nejde atd..) tak zůstává ten největší vtip - kontrolovat to pouze formou diagnostiky je pochopitelně k ničemu, úpravu sw umí kdekdo a vzhledem k tomu že poslední roky se i úpravy filtrů "vypracovali" na poměrně profesionální úroveň (žádné vyřezávání autogenem a následná zavařovací řezničina), tak je vysoce pravděpodobné že mají upravený i ten sw, což je mimochodem důvod proč ty auta často prochází i přes STK. Pak samozřejmě přístroj nepozná nic, takže najít v těch pár % aut které to mají upravené to které tam chybu bude mít bude skutečně jehla v kupce sena a efektivita tedy zcela minimální...

Ale chápu - dobře se to politikům prezentuje jako boj (obzvlášť když uměle násobí sílu nepřítele) ;-)

+2/0
doporučit
22.7.2019 12:31

Najdete na iDNES.cz