Zatímco pětidveřové modely skýtají postiženému větší pohodlí i variabilitu při pravidelném nakládání a vykládání vozíku, byl testovaný fiat třídveřový, což přineslo další komplikace. U takového auta lze jen těžko čelit ušpinění od vozíku, byť by byl rozložený. Ovšem kufr Fiatu Punto nezklame. Po odložení horního plata pojme nejen vozík, ale jak se ukázalo při testu - třeba i rybářské náčiní. Testovanému automobilu chyběl posilovač řízení, který není u nejlevnější verze v základní výbavě. Projevilo se to jako další nedostatek, který postiženého řidiče - a zvlášť toho, který nemá zcela zdravé ruce při parkování značně potrápí. Ergonomicky výborné ruční ovládání mělo problém: po nastartování studeného vozu bylo vždy prvních pět minut nefunkční. Pochvalu naopak zaslouží rozmístění ovladačů tak, že v autě mohl zůstat funkční airbag ve volantu. Ukázalo se, že je - stejně jako u jiných automobilů přestavěných na ruční ovládání - nutné dbát na to, aby úpravce pečlivě vyladil zmíněnou techniku přesně podle individuálních potřeb postiženého řidiče. Po zkušenostech z testu doporučuji, aby kromě posilovače řízení ve Fiatu Punto pro handicapovaného řidiče nechyběly ještě další prvky, které nejsou v základní výbavě: ukazatel teploty vody, otáčkoměr a elektricky ovládaná zrcátka i přední okna. Za optimální pro řidiče s postižením považuji pětidveřový model punta s uvedenou výbavou a sekvenční automatickou převodovkou. Osmiventilový motor 1.2, který poháněl testovaný automobil, má nízkou spotřebu a solidní dynamiku. V interiéru zaslouží pochvalu dostatek odkládacích ploch.
Fiat Punto: dobré ovládání, horší nasedání
Zatímco pětidveřové modely skýtají postiženému větší pohodlí i variabilitu při pravidelném nakládání a vykládání vozíku, byl testovaný fiat třídveřový, což přineslo další komplikace. U takového auta lze jen těžko čelit ušpinění od vozíku, byť by byl rozložený. Ovšem kufr Fiatu Punto nezklame. Po odložení horního plata pojme nejen vozík, ale jak se ukázalo při testu - třeba i rybářské náčiní. Testovanému automobilu chyběl posilovač řízení, který není u nejlevnější verze v základní výbavě. Projevilo se to jako další nedostatek, který postiženého řidiče - a zvlášť toho, který nemá zcela zdravé ruce při parkování značně potrápí. Ergonomicky výborné ruční ovládání mělo problém: po nastartování studeného vozu bylo vždy prvních pět minut nefunkční. Pochvalu naopak zaslouží rozmístění ovladačů tak, že v autě mohl zůstat funkční airbag ve volantu. Ukázalo se, že je - stejně jako u jiných automobilů přestavěných na ruční ovládání - nutné dbát na to, aby úpravce pečlivě vyladil zmíněnou techniku přesně podle individuálních potřeb postiženého řidiče. Po zkušenostech z testu doporučuji, aby kromě posilovače řízení ve Fiatu Punto pro handicapovaného řidiče nechyběly ještě další prvky, které nejsou v základní výbavě: ukazatel teploty vody, otáčkoměr a elektricky ovládaná zrcátka i přední okna. Za optimální pro řidiče s postižením považuji pětidveřový model punta s uvedenou výbavou a sekvenční automatickou převodovkou. Osmiventilový motor 1.2, který poháněl testovaný automobil, má nízkou spotřebu a solidní dynamiku. V interiéru zaslouží pochvalu dostatek odkládacích ploch.
Den otevřených dveří letiště Náměšť
Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.
Mohlo by se hodit
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně
Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...
Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám
Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...
Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra
Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...
Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci
Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...