Oproti doposud vyráběné Fabii má model RS lehce pozměněný design karosérie. Nejvýraznějším novým prvkem je přední nárazník s integrovaným spoilerem, ve kterém jsou tři velké otvory pro přívod vzduchu k chladičům a brzdám.
Prostřední svisle mřížkovaný otvor stylisticky navazuje na masku chladiče, v krajních, vodorovně mřížkovaných otvorech, jsou zakomponovány projektorové mlhovky. Sportovní výraz vozu dokreslují odvětrávací otvory v bočních stranách nárazníku před předními koly.
Fabia RS má sportovně laděný podvozek, který byl oproti modelu Fabia snížen o 15 mm. Tyto úpravy mají za následek jistější jízdní vlastnosti a zároveň poskytují řidiči lepší kontakt s vozovkou.
Sportovní ambice vozu krotí kotoučové brzdy na všech kolech (vpředu s vnitřním chlazením) doplněné o ABS a ASR (protiprokluzový systém). Automobil má v základní výbavě šestnáctipalcová kola z lehké slitiny,mezi jejichž paprsky prosvítají zeleně lakované brzdové třmeny.
Interiér Fabie RS je vyveden v černé barvě Onyx a to včetně stropu a sloupků. Řidiče potěší tříramenný volant příjemných rozměrů, který je stejně jako řadicí páka a rukojeť ruční brzdy potažen kůží.
Slova chvály si zaslouží sportovní sedadla, která poskytují nejen dostatek pohodlí a komfortu, ale zároveň velmi dobře drží tělo při rychlém průjezdu zatáčkou. Okraje sedadel jsou čalouněny světle šedou, středy sedáků a opěradel černou látkou. Opěradla sedadel zdobí symbol RS.
Sportovní charakter zvýrazňují pedály z nerezové oceli s pryžovými protiskluzovými ploškami, prahové lišty s logem RS, nebo černé koberečky vyzdobené rovněž tímto symbolem.
Pohonnou jednotkou Fabie RS je přeplňovaný vznětový motor s elektronicky řízeným přímým vstřikováním paliva sdruženými vstřikovači (tzv. systém čerpadlo-tryska) a turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek.
Agregát o objemu 1,9 litru nabízí výkon 96 kW (130 k) při 4000 ot/min. Maximální točivý moment 310 Nm je k dispozici již při 1900 ot/min. Motor je spřažen s dobře odstupňovanou šestistupňovou převodovkou, která se ve Fabii objevuje vůbec poprvé.
Automobil dokáže vyvinout maximální rychlost 204 km/h a zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy. Jeho velkou předností je spotřeba, která činí v kombinovaném provozu 5,6 l/100 km, mimo město 4,5 a v městském provozu 7,4 l/100km.
Přestože dieselový motor dokáže Fabii slušně rozhýbat, většina sportovně založených řidičů s akcelerací spokojena nebude. Stejné zrychlení nabízí například Hyundai Getz 1.6 Sport (za 369 900 Kč) a jen o 0,4 sekundy déle zrychluje z 0 na 100 km/h Honda Civic 1.6 Sport (za 494 000 Kč).
Vznětový motor ve Fabii RS poskytuje jízdní výkony srovnatelné se zážehovým motorem o objemu 1,6 litru, což je na vůz nesoucí označení RS málo.
Zájemce o tento automobil potěší bohatá základní výbava, která zahrnuje například čelní airbag řidiče a spolujezdce, ABS, podélně a výškově nastavitelný volant, palubní počítač, elektricky ovládaná okna vpředu, klimatizaci, xenonové světlomety nebo rádio s CD přehrávačem a osmi reproduktory.
Za příplatek je k dispozici například ESP, boční airbagy, navigační systém nebo elektricky ovládané střešní okno.
Škoda Fabia RS přijde do prodeje na přelomu června a července a bude nabízena ve čtyřech barvách karosérie: stříbrné diamantové metalíze, žluté Lemon, červené Corrida a černé Magic s perleťovým efektem. Případní zájemci za ni zaplatí 495 000 Kč.
Výrobce Škoda Auto představil na autosalonu v Ženevě "civilní" sestru sportovní fabie WRC s označení fabia RS. |
Výrobce Škoda Auto představil na autosalonu v Ženevě "civilní" sestru sportovní fabie WRC s označení fabia RS. |
Výrobce Škoda Auto představil na autosalonu v Ženevě "civilní" sestru sportovní fabie WRC s označení fabia RS. |
Výrobce Škoda Auto představil na autosalonu v Ženevě "civilní" sestru sportovní fabie WRC s označení fabia RS. |
Výrobce Škoda Auto představil na autosalonu v Ženevě "civilní" sestru sportovní fabie WRC s označení fabia RS. |