Euro: U části octavií se objevují trhliny na potrubí

  16:02aktualizováno  16:02
V době, kdy se Škoda Auto připravuje na velký skok do elitní skupiny manažerských limuzín, začíná mít údajně potíže s octaviemi. Na části z nich se totiž projevují poruchy, jejichž odstranění stojí zákazníka desítky tisíc korun. Píše o tom týdeník Euro v dnešním čísle. Škoda Auto zveřejněná tvrzení odmítá.

Podle časopisu jde o vozy s motorem o objemu válců 1,6 litru s výkonem 55 kilowattů, který se montoval do škodovek od roku 1997 až do letošního roku. Po ujetí několika desítek tisíc kilometrů se objeví otvor v takzvaném vlnovci, zvlněné části výfuku mezi potrubím a přírubou motoru.

Škoda Auto vyrobila zhruba třicet tisíc octavií se slabším motorem 1.6, kolik z těchto aut mělo původní výfuk, výrobce nesdělil. Protože se novější výfuky začaly do octavií montovat až v květnu 1999, lze odhadnout, že šlo minimálně o polovinu, tedy přibližně patnáct tisíc vozidel, domnívá se Euro.

ŠKODA AUTO obvinění odmítá

Zástupci automobilky Škoda Auto odmítají tvrzení, že závady na starších vozech octavia jsou konstrukčního typu. Nepopírají ovšem, že u některých vozů s motorem o objemu válců 1,6 litru a výkonem 55 kilowattů se objevují opakovaně dvě závady. Řekl to Evžen Krauskopf z tiskového oddělení firmy. Na poruchy, jejichž odstranění stojí zákazníka desítky tisíc korun, upozornil týdeník Euro.

Vedení Škody Auto potíže s 55kilowattovými octaviemi 1.6 připouští. "V minulosti jsme zaznamenali dvě občasné závady: vibrace výfuku přenášející se do vozu a nesprávnou funkci lambda sondy," říká Evžen Krauskopf z tiskového oddělení firmy. "V žádném případě však nepraskaly výfuky a rovněž nelze říci, že se
uvedené závady vyskytují po ujetí dvaceti až třiceti tisíc kilometrů," dodal.

Krauskopf tvrdí, že automobilka majitelům poškozených vozů náklady na opravu vibrujícího výfuku i špatné sondy zaplatí. "Úhrada opravy se řeší formou individuální kulance ve prospěch zákazníka," řekl. To se však podle Eura netýká vzniklých
prasklin.

Evžen Krauskopf říká: "Sporadicky jsme u těchto typů zaznamenali vibrace výfuku, přenášející se do vozu a projevující se zvýšenou hlučností. Druhou závadou byla nesprávná funkce lambda sondy," řekl Krauskopf. Odmítá však tvrzení, že by praskal výfuk. Údajně se pouze vyhřívá tzv. vlnovec a zhoršuje se jeho pružnost. 

Od května 1999, kdy automobilka začala montovat do těchtovozů modernější výfuky, už se podle Krauskopfa podobné závady neobjevují. Popírá přitom odhad Eura, že zmiňované závady by se mohly týkat až 15.000 vozů. "To v žádném případě. Není tovšeobecný jev, objevil se jen u některých vozů a znovu opakuji,
že nejde o konstrukční vadu," řekl.

Podle Krauskopfa automobilka majitelům poškozených vozů náklady na opravu vibrujícího výfuku i špatné sondy zaplatí. Nedokázal však uvést, zda již některý zákazník mohl podobnou nabídku využít. "Úhradu je možné řešit u autorizovaných prodejců formou individuální kulance ve prospěch zákazníka. Záleží samozřejmě na stáří vozu a počtu najetých kilometrů," řekl.

 

Škoda Octavia

Autor:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Škoda chystá na indický trh SUV za 260 tisíc korun, představí ho v únoru

Indickému vkusu lépe vyhovuje současný model Rapid, který se v provedení pro...

Šéf automobilky Škoda Auto Bernhard Maier během autosalonu IAA ve Frankfurtu prozradil, že firma plánuje v Indii...

Koncept Audi připomíná výsadkový modul vesmířanů. Místo světel má drony

Nový koncept Audi AI: TRAIL

Asi nejulítlejší koncept parkuje na frankfurtském výstavišti ve stánku Audi. Specialitou je osvětlení: na cestu autu...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz