Euro: U části octavií se objevují trhliny na potrubí

  16:02aktualizováno  16:02
V době, kdy se Škoda Auto připravuje na velký skok do elitní skupiny manažerských limuzín, začíná mít údajně potíže s octaviemi. Na části z nich se totiž projevují poruchy, jejichž odstranění stojí zákazníka desítky tisíc korun. Píše o tom týdeník Euro v dnešním čísle. Škoda Auto zveřejněná tvrzení odmítá.

Podle časopisu jde o vozy s motorem o objemu válců 1,6 litru s výkonem 55 kilowattů, který se montoval do škodovek od roku 1997 až do letošního roku. Po ujetí několika desítek tisíc kilometrů se objeví otvor v takzvaném vlnovci, zvlněné části výfuku mezi potrubím a přírubou motoru.

Škoda Auto vyrobila zhruba třicet tisíc octavií se slabším motorem 1.6, kolik z těchto aut mělo původní výfuk, výrobce nesdělil. Protože se novější výfuky začaly do octavií montovat až v květnu 1999, lze odhadnout, že šlo minimálně o polovinu, tedy přibližně patnáct tisíc vozidel, domnívá se Euro.

ŠKODA AUTO obvinění odmítá

Zástupci automobilky Škoda Auto odmítají tvrzení, že závady na starších vozech octavia jsou konstrukčního typu. Nepopírají ovšem, že u některých vozů s motorem o objemu válců 1,6 litru a výkonem 55 kilowattů se objevují opakovaně dvě závady. Řekl to Evžen Krauskopf z tiskového oddělení firmy. Na poruchy, jejichž odstranění stojí zákazníka desítky tisíc korun, upozornil týdeník Euro.

Vedení Škody Auto potíže s 55kilowattovými octaviemi 1.6 připouští. "V minulosti jsme zaznamenali dvě občasné závady: vibrace výfuku přenášející se do vozu a nesprávnou funkci lambda sondy," říká Evžen Krauskopf z tiskového oddělení firmy. "V žádném případě však nepraskaly výfuky a rovněž nelze říci, že se
uvedené závady vyskytují po ujetí dvaceti až třiceti tisíc kilometrů," dodal.

Krauskopf tvrdí, že automobilka majitelům poškozených vozů náklady na opravu vibrujícího výfuku i špatné sondy zaplatí. "Úhrada opravy se řeší formou individuální kulance ve prospěch zákazníka," řekl. To se však podle Eura netýká vzniklých
prasklin.

Evžen Krauskopf říká: "Sporadicky jsme u těchto typů zaznamenali vibrace výfuku, přenášející se do vozu a projevující se zvýšenou hlučností. Druhou závadou byla nesprávná funkce lambda sondy," řekl Krauskopf. Odmítá však tvrzení, že by praskal výfuk. Údajně se pouze vyhřívá tzv. vlnovec a zhoršuje se jeho pružnost. 

Od května 1999, kdy automobilka začala montovat do těchtovozů modernější výfuky, už se podle Krauskopfa podobné závady neobjevují. Popírá přitom odhad Eura, že zmiňované závady by se mohly týkat až 15.000 vozů. "To v žádném případě. Není tovšeobecný jev, objevil se jen u některých vozů a znovu opakuji,
že nejde o konstrukční vadu," řekl.

Podle Krauskopfa automobilka majitelům poškozených vozů náklady na opravu vibrujícího výfuku i špatné sondy zaplatí. Nedokázal však uvést, zda již některý zákazník mohl podobnou nabídku využít. "Úhradu je možné řešit u autorizovaných prodejců formou individuální kulance ve prospěch zákazníka. Záleží samozřejmě na stáří vozu a počtu najetých kilometrů," řekl.

 

Škoda Octavia

Autor:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Premium

Konec dovolených u Mrtvého moře? Závrtů přibývá, turistům hrozí nebezpečí

Mrtvé moře vysychá a­ dává o­ tom svému okolí dost razantně vědět. Zvyšuje se počet míst, kam už lidé nesmějí. Kde byla...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

Svodidla jsou věda, kamion je nesmí přeprat. V Ostravě vyvinuli nový typ

Huť Liberty Ostrava otestovala na letišti u Pacova inovovaný typ svodidla, které je lehčí a má lepší parametry než jeho...

Premium

Pasti na cyklisty: ani na přejezdech nemají přednost před auty

Takzvané přejezdy pro cyklisty vypadají podobně jako přechody pro chodce. Rozdíl je však zásadní - cyklista nemá...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Řídit cisternu mohou jen nejlepší. Je třeba předvídat a nebrzdit

Hned několik nehod cisteren zkomplikovalo v uplynulém týdnu dopravu na českých silnicích. Její řízení je totiž šoférská...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz