EU vyzývá Německo k omezení rychlosti na dálnicích

  9:38aktualizováno  9:38
Pro omezení maximální rychlosti na německých dálnicích se vyslovil evropský komisař pro životní prostředí Stavros Dimas. V rozhovoru pro německý list Bild am Sonntag poukázal na příznivé důsledky zpomalení provozu na dálnicích, které bez rychlostních limitů svádějí k rychlé jízdě.

Ilustrační foto | foto: ADAC

"Je tolik oblastí, kde nesmyslně plýtváme energií a poškozujeme ovzduší," řekl Stavros Dimas.

"Jedním z jednoduchých opatření v Německu by mohlo být omezení rychlosti na dálnicích. Rychlostní limity jsou z mnoha důvodů velmi rozumné a ve většině zemí EU a v USA jsou zcela normální. Jen v Německu je to kupodivu kontroverzní záležitost," řekl Stavros Dimas.

Rychlostní limity platí zatím jen asi na třetině německých dálnic, ale na ostatních je doporučená rychlost 130 kilometrů v hodině. Ve skutečnosti řidiči i motocyklisté mohou jet, jak rychle chtějí, a často to také dělají.

Němečtí ochránci životního prostředí chtějí letos, kdy je Německo předsednickou zemí Evropské unie a skupiny nejvyspělejších států (G8), výrazněji oživit debatu o zavedení maximální rychlosti na dálnicích.

S odvoláním na různé studie tvrdí, že by to vedlo nejen ke snížení počtu dopravních nehod a úmrtí, ale také k významnému snížení spotřeby pohonných hmot a zejména množství emisí skleníkového plynu oxidu uhličitého (CO2).

Německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee ale zatím zavedení rychlostních limitů odmítá, protože prý pro to není důvod. Stejný postoj má i německý motoklub ADAC, který s odvoláním na statistiky z jiných zemí tvrdí, že rychlostní omezení mají sotva nějaký dopad na nehodovost.

V Česku je povolená rychlost na dálnicích 130 kilometrů v hodině, ale ministerstvo dopravy navrhuje její zvýšení na 160 kilometrů v hodině. Následuje tak příkladu Rakouska, které nyní na některých úsecích dálnic stejnou rychlost testuje.

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Pražský magistrát loví v provozu auta s vykuchanými filtry pevných částic

Test filtrů pevných částic

„Dnes jsme ve spolupráci Magistrátu a Policie ČR poprvé v historii zahájili kontroly aut s vymontovanými filtry pevných...

Další z rubriky

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

OBRAZEM: Do Pragovky se sjely automobilové klenoty. Dorazí i Ralf Schumacher

Zlatý volant 2019

Industriální prostor Pragovky, továrny, ze které vyjížděly slavné Pragy V3S, hostí motoristický galavečer Zlatý volant....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

BMW Řada 3 2,0 320d...
BMW Řada 3 2,0 320d...

r.v. 2008, naj. 238 722 km, diesel
163 333 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz