EU vyzývá Německo k omezení rychlosti na dálnicích

  9:38aktualizováno  9:38
Pro omezení maximální rychlosti na německých dálnicích se vyslovil evropský komisař pro životní prostředí Stavros Dimas. V rozhovoru pro německý list Bild am Sonntag poukázal na příznivé důsledky zpomalení provozu na dálnicích, které bez rychlostních limitů svádějí k rychlé jízdě.

Ilustrační foto | foto: ADAC

"Je tolik oblastí, kde nesmyslně plýtváme energií a poškozujeme ovzduší," řekl Stavros Dimas.

"Jedním z jednoduchých opatření v Německu by mohlo být omezení rychlosti na dálnicích. Rychlostní limity jsou z mnoha důvodů velmi rozumné a ve většině zemí EU a v USA jsou zcela normální. Jen v Německu je to kupodivu kontroverzní záležitost," řekl Stavros Dimas.

Rychlostní limity platí zatím jen asi na třetině německých dálnic, ale na ostatních je doporučená rychlost 130 kilometrů v hodině. Ve skutečnosti řidiči i motocyklisté mohou jet, jak rychle chtějí, a často to také dělají.

Němečtí ochránci životního prostředí chtějí letos, kdy je Německo předsednickou zemí Evropské unie a skupiny nejvyspělejších států (G8), výrazněji oživit debatu o zavedení maximální rychlosti na dálnicích.

S odvoláním na různé studie tvrdí, že by to vedlo nejen ke snížení počtu dopravních nehod a úmrtí, ale také k významnému snížení spotřeby pohonných hmot a zejména množství emisí skleníkového plynu oxidu uhličitého (CO2).

Německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee ale zatím zavedení rychlostních limitů odmítá, protože prý pro to není důvod. Stejný postoj má i německý motoklub ADAC, který s odvoláním na statistiky z jiných zemí tvrdí, že rychlostní omezení mají sotva nějaký dopad na nehodovost.

V Česku je povolená rychlost na dálnicích 130 kilometrů v hodině, ale ministerstvo dopravy navrhuje její zvýšení na 160 kilometrů v hodině. Následuje tak příkladu Rakouska, které nyní na některých úsecích dálnic stejnou rychlost testuje.

Autor:

Nejčtenější

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Koncept Audi připomíná výsadkový modul vesmířanů. Místo světel má drony

Nový koncept Audi AI: TRAIL

Asi nejulítlejší koncept parkuje na frankfurtském výstavišti ve stánku Audi. Specialitou je osvětlení: na cestu autu...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Američtí šetřílci kupují TDI z Dieselgate jako diví. Kvůli nízké spotřebě

Vozy s motory TDI, které musel koncern Volkswagen kvůli aféře Dieselgate...

Američtí zákazníci vzali na milost dieselové Volkswageny. Auta, která se podařilo v rámci náprav skandálu Dieselgate...

Zvýšil bych maximální rychlost na nových dálnicích, říká český mistr rallye

Automobilový závodník Jan Kopecký v diskusním pořadu Rozstřel.

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz