Škoda RSJ 300 a nejdražší auto vyráběné v Česku jsou hvězdami pražské výstavy

  • 21
Stovky exkluzivních aut jsou k vidění v pražských Letňanech. Na výstavu Escape6 Prague Car Festival dorazily sportovní vozy, veterány a upravená auta. Hlavní hvězdou je modrá Škoda RSJ 300, unikátní stavba na základech legendárního „erka“.

„Escape6 Prague Car Festival již osm let představuje návštěvníkům to nejlepší nejen z oblasti tuningu a performance vozidel,“ uvádí výstavu její ředitel Martin Apeltauer.

„Byl to vždy náš sen vidět v České republice ta nejlepší vozidla z výstav v Německu, nebo třeba i Polsku a Maďarsku. Po několika letech doslova přemlouvání to byly první vlaštovky a dnes i zahraniční auta pečlivě vybíráme a zdaleka ne všechna přihlášená se mohou výstavy zúčastnit,“ popisuje.

Kromě upravených aut jsou na víkendové výstavě k vidění závodní vozy, veterány, supersporty, youngtimery, americké koráby, elektromobily nebo třeba závodní simulátory. Na akci je téměř 800 exponátů. Na programu je i sraz sportovních aut. V neděli se koná oficiální sraz vozů Porsche nebo sraz majitelů moderních elektromobilů.

„Letos se podařilo zaujmout výrazně větší množství firemních vystavovatelů. Znamená to, že uvidíme mnoho showcars od renomovaných firem. Jsme také rádi za účast značky Mercedes a její aktivity AMG Driving Academy,“ popisuje Apeltauer a láká k prohlídce modelu AMG GT R PRO. Toto vrcholné provedení modelu AMG GT s řadou specifických řešení zejména v oblasti aerodynamiky, podvozku a využití karbonových dílů je v Česku k vidění vůbec poprvé. Této limitované edice bude vyrobeno pouze 750 kusů.

„Další opravdovou specialitou je vozidlo označené jako Bureko 6x6. Je to česká výroba terénního vozidla typu pick-up, kde jako základ slouží Chevrolet Silverado. Podle slov výrobce jde o nejdražší u nás vyráběné auto s úctyhodnými technickými parametry,“ popisuje ředitel výstavy.

Jedním z vrcholů programu je premiéra vozu Škoda RSJ 300. „Jako základ vozu byla použita karoserie ze Škody 110 R, ale i u té došlo k významným změnám, kde například výška vozu je jen sto dvacet centimetrů, motor o výkonu dvě stě koní je umístěn před zadní nápravou. Aerodynamické tvary vozu působí mohutným dojmem, avšak zdání klame, hmotnost automobilu je díky laminátovým a karbonovým dílům pod sedm set kilogramů,“ vypočítává Apeltauer.