Alfa Romeo Giulia překarosovaná od úpravce ErreErre Fuoriserie

Alfa Romeo Giulia překarosovaná od úpravce ErreErre Fuoriserie | foto: ErreErre Fuoriserie

Autoobluda týdne: V Ženevě strašila otylá alfa jako od karikaturisty

  • 14
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Na to, abyste byli dobrým designérem, nestačí jen to, že jste Ital, jak si Italové často myslí. V praxi to ukazuje turínský úpravce ErreErre Fuoriserie na autosalonu v Ženevě. Nestvůru postavenou na základech Alfy Romeo Giulia vozí po autovýstavách už od loňska a nepřestává ohromovat publikum.

Podobně nevkusných kreací byla plná tuningová scéna v devadesátých letech. Toto ovšem myslí tvůrci vážně.

Když dva dělají totéž, není to totéž

Italská designérská škola má dodnes zvuk, karosařinu povýšila na umění. Slavná jména jako Bertone, Pininfarina, Giugiaro, Gandini, Spada, Sacco patří navždycky k absolutním superstar světa aut. Jenže ne každý, kdo se v Itálii pustí do tvarování auta, má automaticky Giugiarovo nadání. Podobným obludám, které se obvykle zjevily na ženevském autosalonu v podání značek na východ od Evropy, jsme se smáli.

Přirozenou, živočišnou krásu, eleganci, šarm a lehkost, které jsou většině aut značky z Arese vlastní, znetvořená bleděmodrá Giulia postrádá. Ze sexy Italky dělá tlustou Bertu se zbytečnými faldy a ozdobami jako z komiksu.

Vytvořil Renault Megane, teď musí nakreslit nové ferrari

ErreErre Fuoriserie svým výtvorem odkazuje na krásné a slavné alfy minulosti. Jenže výsledek je jako od karikaturisty.

Jméno značky ErreErre odkazuje na hlavní jména studia, designéra Fabrizia Rossiniho a šéfa společnosti Gianlucy Rubatta. Jejich tým si podle vlastních slov velmi přál „vytvořit něco jedinečného v automobilovém prostředí“. „Životní příležitost pro ty, kteří milují auta a svou vášeň proměnili v práci: což znamená splněný sen.“

Stavitelé o převlečené Giulii mluví jako o „vnučce, která nosí šaty své babičky“ a zdůrazňují obsedantní péči o detaily. Na tvorbě nových šatů prý strávili pět tisíc hodin. „Výsledek lze definovat jako umělecké dílo na kolech, které odráží italský životní styl,“ uvádějí tvůrci, prý chtějí vyvolávat emoce. To se každopádně podařilo, i když jinak, než si asi malovali.

Chlapská záležitost: Alfa Giulia Veloce se za diesel vůbec nemusí stydět

Gianluca Rubatto slibuje, že Giulia, která je prvním výtvorem studia, „rozhodně nebude poslední“. Máme se na co těšit.

Otylé retro vytvořili na základech vrcholového provedení Giulie, pětisetkoňového Quadrifoglia.

Snaha naroubovat hrany na obliny karoserie a doplnit je zvýrazněnými ozdobami odkazujícími na tradiční prvky designu Alf má odkazovat na vzácnou homologační sérii Alfy Romeo Giulia TI Super „Tipo 105“ z roku 1962.

„Připomíná výtvory japonského výrobce Micuoka s dlouhodobou zálibou ve stavbě aut s designem připomínající různé vodní tvory (hlavně tedy ryby),“ všímá si magazín Auto.cz.

Na rozdíl od garážových kutilů tvarujících díly, kterými vylepšují svá auta, z laminátu, použili Italové karbon. Upravili také interiér, přečalounili ho.

Oldies party: Retropřevleky aut jsou novým hitem pro staromilce

Výkon 2,9litrového šestiválce dopovaného dvěma turbodmychadly zvedli turínští tuneři z 510 na 562 koní. A přidali stavitelný podvozek Bilstein. Točivý moment 680 Nm posílá na pirellky na zadních kolech osmistupňový automat od ZF. Pláště Pirelli P Zero Corsa Asimmetrico 2 245/35 vpředu a 285/30 vzadu obouvají na devatenáctipalcové ráfky opět vlastního designu, který odkazuje na kola původní slavné a revoluční Giulie z šedesátých let.

U ErreErre Fuoriserie plánují takto přestavět třiatřicet giulií, po dodání dárcovského vozu trvá úprava asi šest měsíců.

Pokud nesedíte, aspoň se o něco opřete: cenu svého výtvoru stanovili u ErreErre Fuoriserie na 400 tisíc eur bez daně, to je skoro deset milionů korun, s DPH přes dvanáct milionů. Obyčejnou, přirozeně hezkou Giulii prodává Alfa Romeo od 1,2 milionu korun, Quadrifoglio má oficiální cenu 2,2 milionu, ovšem dealeři umějí slevit dokonce pod dva miliony.