Diskuse k článku

Emisní limity v Německu jsou nepodložené, tvrdí část plicních lékařů

Boj proti emisím v Německu přiostřuje. Renomovaný plicní lékař se ovšem proti tažení proti dieselům ohrazuje. „Jde o neseriózní, ideologií vedený populismus,“ bouří se.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š74t41e82f79a72n 58F37r75i59č94a 7742728433376

Plicní choroby jsou přece obživou plicních lékařů. Někteří jsou tedy ochotni se i propůjčit propagaci pevných částic v ovzduší. Znamenají trvalý přísun nových stálých klientů do jejich ordinací.

+1/−1
13.2.2019 6:50

M15i18l24o68s36l60a68v 13K39n36o84p 9264556663943

Mohutné demagogické tažení proti dieslům začíná dostávat trhliny. Jde o to, aby slovo dostal někdo s rozumem a ne pouze demagogicky zaměření rádoby věrozvěstové. Poklesnou nám emise NO, zvýší se celkem logicky emise CO2. Horovat pouze pro elektřinu je dosti nesmyslné. Jsem pro zlepšování čistoty životního prostředí, ale trochu rozumnějí. Zaměřit se i na jiné druhy pohonů(vodík, Lpg, apod.), začít tlačit na hybridy. Ještě se nenašel nikdo, kdo by mi rozumně vysvětlil, co se stane s elektroauty uvízlými v zimně v několikahodinové zácpě na dálnici.

0/0
12.2.2019 10:43

K28a48r86e18l 96M56a66z56a78č 3527453356129

A hele, jak se nám to začíná vybarvovat!

Poslední dobou jedna zpráva za druhou potvrzující, že ekoteroristické a politické ekolimity EU jsou vlastně nesmysl.

Že by taky konečně přišli na to, že jimi zamýšlená masová elektromobilita na základě současných technologií je pitomost?

O nesmyslnosti limitů už psali minulý týden tady:

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-pneumologove-oxid-dusicity-no2.A190131_102106_automoto_fdv?

0/0
12.2.2019 0:52

J81i37ř18í 29S85c68h76w17a30c84h 8728364548456

to že někdo napíše nějakou "zprávu pro něco nebo proti něčemu" absolutně nic nepotvrzuje.

0/0
15.2.2019 19:20

J14i97ř62í 27N90o42v56á21k 1182669747869

Ty limity dávají smysl, jen Němci je zcela absurdně vymáhají. Ty limity byli postaveny tak, že by ve městech neměla být takováto koncentrace pevných částic a oxidu dusíku. Ovšem Němci si to vyložili tak, že když v jednom místě jedné ulice je nadlimitní množství mají se v ní zakázat diesely, což stejně ničemu nepomůže. Jinak o tom, že kvůli pevným částicím musíme, když pracujeme s benzínovým hořákem, větrat jsem se učil před 30ti lety na laborkách z Jaderné chemie.

0/0
10.2.2019 2:16

P69e57t38r 71M33i11c57h86a75l 2310174971562

Aneb počty lidí, kteří ročně zemřou na následky NOx z motorů, jsou jen čísla vycucaná z prstu.

+2/−1
9.2.2019 23:13

J78i59ř73í 43S75c60h63w61a51c68h 8938614608126

dost možná, ale to neznamená, že ty sračky co letí z výfuků, zdraví lidí na ulicích neškodí.;-)

0/0
15.2.2019 19:23

P77e90t72r 69H42a41r26i20p47r45a96s83a24d 48H77a24j95i98č 5151476413670

Pan profesor Dieter Köhler si může plácat, co chce, ale má to svoje rizika. Vůbec bych se nedivil, kdyby ho v ordinaci nějaký dusící se astmatik chytil pod krčkem, aby si to taky užil. Případně, jestli jsou tihle lidé nějak organizovaní, tak začnou vyvíjet tlak na to, by se pan profesor odebral do předčasného důchodu.

+2/−2
9.2.2019 12:53

H23o44n57z13a 23T45a10r 3639752204302

Vliv automobilových emisí na lidské zdraví

https://www.youtube.com/watch?v=HmciyR6p3DE

+1/−1
7.2.2019 20:36

P32e65t24r 15H87a75r81i46p41r24a76s58a61d 21H84a47j54i68č 5871246293440

Dost dobré, ale chybí mi tam ty limity. Škoda, že se k tomuto tématu nevyjádřila, ale zřejmě je považuje za smysluplné.

+1/−1
9.2.2019 13:48

J64a56k24u66b 29R95o25u55s 3713340754612

nesmysly

0/0
15.2.2019 18:22

V72e35n30d27u68l15a 27F89a64i82f46e28r75o89v40á 4758601903849

Tak ono by hlavně chtělo příčiny těch různých onemocnění opravdu bezpochybně odhalit. Takové to - ve městěch jsou lidé víc němocní tak za to může smog a je to - není žádné popsání průběhu od příčiny až k následku.

0/−2
7.2.2019 19:40
Foto

M67i19r98o48s68l79a65v 89S69t88e10i96n13e86r 2216210340516

Jako vědec mám averzi k náhodnému stanovení nějaké hranice. Před takovým závažným rozhodnutím bych očekával sérii testů, ovšem v otázce emisí asi těžko realizovatelných, kuřáci se budou vždy vymykat jakýmkoliv pravidlům.

V USA možná na to téma mají už i studii, tu je třeba i u nás porovnat. V Bruseli sedí horlivci a ideologové, některé lékařské organizace budou takovými Rathy také prošpikované.

+1/−1
8.2.2019 20:55

P29e18t11r 54H98a73r77i48p52r15a84s79a20d 42H90a92j48i34č 5341666503600

Moc bych se divil, jestli je hranice stanovená náhodně. Spíše bych řekl, že hodně opatrně. Ostatně, jak píšu výše i níže, stačí k vytýčení bezpečné hranice dostatečný vzorek astmatiků a jedna pokusná místnost.

Ostatně, bezpečné hladiny jsou známé dlouhá léta, nebo si myslíte, že plicní lékaři jsou takoví diletanti, aby ty hodnoty po cca 100 letech alopatické medicíny neznali, nebo je neuměli změřit? K alopatické medicíně mám své výhrady, ale za úplné blby bych ty lékaře nepovažoval.

Ono to spíš vypadá na to, že pan profesor má své vlastní zájmy.

0/−1
9.2.2019 13:04

P77e45t37r 88H67a78r58i16p64r65a88s56a52d 88H40a67j45i30č 5101256733800

Kdo to zažil, tak žádné další testy nepotřebuje. Je to asi tak podobné, jako kdybyste si zavedla hadici od výfukových plynů příno do kabiny. Efekt je okamžitý.

+1/−1
9.2.2019 12:55

P20a58v56e19l 13S64o61b86o53t82k89a 5500714

Nejde o zdraví

Jedině tvrdé předpisy brání Číně, aby tu zlikvidovala automobilky stejně jako kdysi textilky.

Jenže je evropské automobilky už nezvládají plnit, takže se jejich konec blíží.

0/0
7.2.2019 19:15

R97a15d79i25m 75V35l50a12d67i36k 3347847865904

Alespoň někdo má zdravý rozum.

+7/0
7.2.2019 18:06

I13r58e76n60a 56N62e12č17a20s81o84v92á 8837776794

A Miloš Zeman tvrdí ,že pokud začnete kouřit po 30 rakovinu nedostanete.

Den smogové situace je ekvivalent vykouření 20 cigaret...

0/0
7.2.2019 18:05
Foto

M31i22r77o66s96l26a86v 37S83t98e61i12n65e24r 2506930800946

To snad v Indii, v Bombaji, nebo v Kairu- Káhiře, v Evropě, speciálně v Mnichově, jsem srovnatelný smog nezažil. Ovšem na ulici v tom smogu nevydržte víc, než nutné, třeba hodinu a těch 20 cigaret kouříte několik hodin.

0/0
8.2.2019 21:03

P77e31t86r 62H49a65r18i74p86r33a93s32a90d 57H70a79j54i58č 5671866693140

Tak to tedy nevím, kde jste byl, ale za komančů byl smog ve větších městech strašlivý. Byl jsem i v Indii, i v Dillí a tam pořád foukalo, smog tam byl, ale s Prahou v době inverze se to srovnat nedalo. A to nemluvím o Ústí a teplárnách. Šedožlutý smog páchnoucí po zkažených vejcích.

Jasně, tohle nepadá úplně celé na hlavu osobní přepravě, ale ta to dost podstatně zahušťovala.

Někde jsem dokonce četl, že byly v 70-80 letech 3 typy klasifikace smogu.

-- Tokio - městský smog, převážně výfukové plyny

-- Detroit - železárny, prachové částice, oxidy kovů, SO3

-- Ústí nad Labem - chemie, směska + NOx, SO3, HCl...

0/0
9.2.2019 20:53

L74u73m76í98r 54V95i86t65h25a 2117897256622

Neustále opakujete jednu chybu. Nejedná se o emisní, ale o imisní limity. Emisní limity jsou vázané k jednomu emitentovi, například k jednomu automobilu, imisní limity stanovují maximální množství exhalací obsažených v jednotce vzduchu v součtu od všech zúčastněných emitentů, bez ohledu na jejich počet.

Ale jinak pochvala za téma.

+5/0
7.2.2019 16:34

L90a26d80i56s68l90a19v 92T92r15i92s51k90a 4315217650

"Jiné země jako například USA se tímto doporučením neřídí, neboť vědecké podklady nepovažují za nedostatečné."

Ten použitý dvojitý zápor pane redaktore mění celkové vyznění věty. Buďto tam mělo být "považují za nedostatečné" nebo "nepovažují za dostatečné".

+11/0
7.2.2019 16:07

M82a17r20e90k 12A56b19s63o93l68o31n 7196717318136

Aby to nebylo jako s olovnatým benzínem.

Od počátku se vědělo, že škodí, ale potom bez mála 80 let se používal.

Aby ti lékaři nedostávali bokem tučný bakšiš za zmanipulované případy a studie.

0/0
7.2.2019 15:10

L17u37m66í54r 98V97i88t75h77a 2757207696802

No vidíte, a ten MTBE, kterým bylo nahrazeno, podle některých studií škodí víc než olovo.

0/0
7.2.2019 16:38

T35o17m33á84š 31K82u18c90h98a22ř 3167801618851

Stačí se podívat na net a zjistíte, že škodlivost oxidu dusičitého v běžných koncentracích nebyla prokázána. Odpůrcům spalovacích motorů se pouze u laiků cíleně podařilo navodit dojem, že CO2 a NOx je to, co ze starých aut a především dieselů "smrdí" a že to je to zlo, proti kterému je nutné bojovat, ale není to pravda.

+12/−1
7.2.2019 12:43

J86i47ř81í 47S71c88h97w64a84c46h 8318234758166

tak u CO2 se ten dojem mohl navodit dost těžko, když ho diesel produkuje o cca 20% méně než benzín ;-)

+3/0
7.2.2019 13:20

J38a44k79u41b 75M83a55t70o83u10š 3355632402133

Myslíte že t co chtějí diesely zakázat zajímá nějaké vědecké fakty?;-)

+4/−1
7.2.2019 19:57

J93i31ř84í 91S23c20h51w93a40c13h 8318714268496

ano

+2/−3
7.2.2019 20:59

P70e11t70r 54H76a78r55i29p80r39a96s16a24d 13H47a55j82i41č 5841136423980

NOx věšinou nesmrdí, resp. smrdí až ve vysokých koncentracích. O škodlivosti ale není pochyb.

0/0
9.2.2019 20:55

M53a18r12t33i21n 97H40e58r69z59i43g 5836687227540

Němci mají, koukám, pěkně nízký kočárky...

0/0
7.2.2019 12:13

J58i83ř83í 83S23c90h86w84a97c17h 8148474568716

tak výfuk Q7, nebo Mercedesu G zase až tak nízko nebude....

0/0
7.2.2019 16:40

R45a67d82e49k 26S92t68e31i64g79e25r 7704202792636

Jsem rád, že zdravý rozum dosud nezemřel, ačkoliv ideologie má v Německu již tradičně hlavní slovo.

+21/−1
7.2.2019 12:12

P31e55t89r 91Č96e98r56n11ý 8897501224686

No ale u dieselu do EURO 5 (včetně), to je smrad že by jeden pad, filtr nefiltr ;-(:-P

0/0
7.2.2019 11:49

T20o94m29á73š 51K67u22c12h75a92ř 3667751538331

Jenže to nejsou NOx.

+2/0
7.2.2019 12:26

P93e13t67r 23Č12e20r33n63ý 8527261214506

Máte pravdu, ale i ten smrad je obtěžující ;-(

0/0
7.2.2019 12:31

L56u24m44í76r 41V37i57t82h72a 2117907376562

Benzín smrdí víc.

+1/0
7.2.2019 16:31

P57e18t14r 69Č64e79r46n68ý 8127941874876

Tak určitě.

0/0
7.2.2019 17:04
Foto

M87i39r87o15s66l78a18v 32S93t52e77i34n43e65r 2186910800316

Smrdí hlavně síra, i když se rafinerie snaží, dost v tom benzinu i dieslu zůstává. Do benzinu se přidává i uhlovodíky, jako benzol nebo xylol které zvyšují oktanové číslo, jinak by ten benzin moderní auta nemohla vůbec použít. Nespálené molekuly rozpoštědel laků jsou také velmi dráždivé.

0/0
8.2.2019 21:00

P13e74t21r 64Č93e16r62n97ý 8727791514476

Děkujeme R^

0/0
9.2.2019 8:13

J61a36r56o88s12l48a52v 25P93o92r67t 7439147799825

Provoz velbloudů emise NOx vyřeší , již brzy .

+14/0
7.2.2019 10:33

J69i14ř55í 86S64c47h98w29a76c33h 8938324358166

jasně, ve dvoumetrových závějích by asi jen Jára Port jezdil na velbloudu....

+2/0
7.2.2019 13:22

A93d97a65m 84J42a26k30e45š 2416265656760

Nevyřeší... Emise metanu. Metan je horší skleníkový plyn než CO2...

+1/0
7.2.2019 14:59

Najdete na iDNES.cz