Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Nákupní horečka: emisní normy zmenší nabídku aut, prodejci plní sklady

Už jen zhruba do března půjde objednat legendární Subaru WRX STI. Model, který sice netrhal prodejní rekordy, ale vlastně zadělal na slávu této japonské značky a měl svou stálou věrnou klientelu, končí v Evropě z důvodu, který je pro dnešní dobu typický - zařízly ho ekopředpisy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J50a11n 16M37a79c81h45á60č

16. 2. 2018 15:44

Já už to vidím-za třicet let,když budu svému pravnukovi vyprávět ,že jsem měl VW T5,a v něm motor 2,5 TDI,tak se mě zeptá-pradědečku,jak se takový velký motor vešel do auta? A spotřebu měl jistě alespon 30 litrů? A já mu řeknu,kdepak,chlapče,s tím jsem jezdil za 8,5 litru,a s tím novějším, ekologickým dvoulitrem za 11.......

5 0
možnosti
VB

no nevím, já jezdím s autem denně od roku 1977 a měl jsem asi 10, možná víc nových aut, každé auto co jsem měl mělo vždycky menší spotřebu, vyšší výkon a lepší jízdní vlastnosti, také bylo ekologičtější a levnější, spolehlivější a pohodlnější, moje první škodovka stála v roce 1977 67 tisíc korun, tedy 25 průměrných platů, loni jsem koupil za 25 průměrných platů malé SUV, čtyřkolku, turbo, 112 kW maximální výkon, točivý moment je v celém spektru mnou používaných otáček 250 N, škodovka měla tak 60, jezdí to dobře a žere to 6,5 litrů benzínu, škodovka žrala 8 litrů a favorit 10, no a s tím dědou, to je těžký, tak třeba můj děda uznával jen dřevěný auta, vždycky když viděl moji š 105, tak mumlal, že těm plechům nevěří, říkával, dřevo je dřevo, Ladiku

6 1
možnosti
JM

J62a55n 73M77a57c14h73á60č

16. 2. 2018 21:47

Jenže pane,já jezdím s těma autama 1x měsíčně na Ukrajinu,v sedmi osmi lidech,naloženej bagáží.To jestli je na dálnici nějakej kopec,mě s tou 2,5 bylo jedno,zato s tím dvoulitrem jsem hledal nějakej lepší kvalt,kterej by ten kopec vyškrábal.Když jsem to auto naboural,nechtěl jsem už dvoulitra,líbil se mě Fiat Ducato 3,0hdi,ale bylo to moc velký,tak jsem skočil do Fordu Custom,motor 2,2 ,a i takový malý rozdíl je znát.Když vozíte vítr,tak ta spotřeba bude menší,ale jak to auto naložíte(9 lidí+ bagáž=kolem 1000kg) tak poznáte rozdíl hned.Je vidět,že jste s tím autem nikdy nejel.

1 0
možnosti
JS

sice s tím jezdíš, ale ještě nikdy ses nevymáčkl v jaké variantě 2.5 a 2.0 jezdíš. Protože oba motory a hlavně ten dvoulitr, mají mají značný rozptyl výkonových parametrů!

1.9TDI

62, 75 kW200, 250 Nm

2.5 TDI

96, 128 kW,340, 400 Nm

---------------------------------

2.0 TDI

62, 75, 84, 103, 132, KW

220, 250, 250, 340, 400 Nm

Takže je snad jasný, že ty první tři slabé varianty dvoulitru nahradily jen 1.9TDI a tomu 2.5 litru nemůžou stačit! A až dvě nejsilnější nahradily ty dvě varianty 2.5 a naprosto v pohodě ji stíhat budou!

0 2
možnosti
JM

J35a68n 29M96a20c52h16á17č

17. 2. 2018 5:44

Pane,2,5 96kw, a ten dvoulitr byl 104 kw.A ač měl ,,papírově" ten dvoulitr o deset koní víc,tak to byl vždy rozdíl o třídu.Prostě do auta,který váží 2,4 tuny a uveze další tunu,což já tak jezdím,ten pětiválec byl super,ten druhej,to je prostě motor s osobáku,kterej si hraje na motor z dodávky.Nemelte pořád něco o kilowattech,i koncern uznal chybu třeba v amaroku,kde prodeje V6 amaroků jsou 3x lepší než s tím čtyřválcem.Komentáře si můžete psát s číslíčkama jaké chcete,ale pokud by jste si někdy tyto dvě auta osobně vyzkoušel při zatížení,tak by jste mluvil jinak.Proč nedělají testy dodávek s maximálním povoleným zatížením? Protože ty jejich ,,ekolimity" by vypadali jak po jízdě s Avíí .

1 0
možnosti
JS

no jistě, fyzika pro pětiválec neplatí a ty jeho koně jsou jaksi odněkud z vesmíru. ;-D

To že v novějším autě je třeba jiná převodovka s delšími převody přece nemůže hrát absolutně žádnou roli ;-D

1 2
možnosti
JS

tvrdit, že když pětiválec 2.5 vyjel kopec bez přeřazení zatímco čtyřválec to nedokázal, že to bylo díky většímu objemu je absurdní nesmysl.

Objem nic nepohání. Dle paní fyziky auto pohání výkon a proti je hlavně hmotnost (valivý odpor při jízdě do kopce) a aerodynamický odpor (ten je u stejných aut cca stejný a lze tedy jeho vliv na rozdílné chování v další úvaze zanedbat).

Takže pokud nastal výše uvedený případ, tak buď auto se čtyřválcem bylo těžší, nebo čtyřválec v dané chvíli dodával menší výkon. Pokud čtyřválec nemá technický problém, tak díky stejnému kroutícímu momentu (pokud jsou údaje výrobce správné) dodává při stejných otáčkách stejný výkon jako pětiválec. Pokud ale například výrobce prodlouží převody má pak motor o něco nižší otáčky a pak samozřejmě při stejné rychlosti motor dodává o něco menší výkon a oproti pětiválci se "pocitově" jeví slabší a v případě větší zátěže do kopce si může vyžádat podřazení. Totéž by samozřejmě na stejně dlouhém převodu chtěl i ten pětiválec a žádný objem by mu s tím nepomohl.

A když si hraju s těmi "číslíčkama" tak samozřejmě výkonově nejvyšší varianta dvoulitru 132kW (motoru do toho osobáku) by si ten slabší pětiválec 96kW namazala na chleba a žádnej objem navíc by mu nepomohl. Rozhodovala by ta číslíčka 132kW/400Nm vs 96lW/340Nm

2 1
možnosti
JS

a ještě si pohraju s těmi číslíčky:

a když shrnu cos tu všechno jako "starý" praktik vyplodil:

tvrdíš, že srovnáváš 2 výkonově cca stejné motory ta "stará vojna" má 2.5 litru a nový "EU postiženec" 2.0 je stejně výkonný ale jezdí "o třídu" hůře.

Výrobce u obou uvádí cca stejnou kombinovanou spotřeby 8,2-8,3 na 100 km

Ty tvrdíš že s plně zatíženým autem ta 2.0 jezdíš za 11 , což mi připadá naprosto normální.

Ale současně tvrdíš, že s 2.5 jezdíš ve stejné zátěži za spotřebu udávanou výrobcem tj za 8.5 ;-D;-D;-D

Proč takovému nesmyslu nevěřím....

Nejspíš proto, že v tom podle Čermáka naprosto nerelevantním spritmonitoru jezdí s pětiválcem dobrých 30 lidí taky za 11 tedy cca stejný podíl jako u 2.0.

Ale jo, přece je jasný, že ve spritmonitoru ti co mají 2.0 "systémově lžou" a ti co mají 2.5 si na spotřebě "dobrovolně přidávají" ;-D;-D;-D

1 2
možnosti
JS

a skutečnost je taková, že s oběma motory pokud mají stejný výkon a jezdí se cca stejně.dynamicky stejnými rychlostními průměry tak mají spotřebu cca stejnou.

Pokud ty jezdíš s takovým rozdílem tak problém rozhodně není v tom motoru.

0 2
možnosti

Skutečnost je taková že má pravdu, co jakžtak funguje u osobáků tak u dodávek a těžkých aut nefunguje protože tam jde primárně o kubaturu, a tu nijak nahradit nelze. Proto se už 2litr poroučel z Amaroku, Transporter bohužel nemá momentálně alternativu a musí se tak s timhle spokojit u nadále. !!

4 2
možnosti
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané

16. května 2024,  aktualizováno  9:46

Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

Nejdůležitější elektrická kia přibzučí už na podzim. Prošmejdili jsme ji

23. května 2024

EV3 bude jedním z nejdůležitějších modelů značky Kia. Relativně malý, jen 430 centimetrů dlouhý...

Čínská odveta v automobilové obchodní válce. Expert navrhuje zvýšit cla

23. května 2024

Čína by kvůli obchodní politice Evropské unie a Spojených států měla zvýšit clo na dovoz velkých...

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Sennamanie v Imole. Byli jsme tam, kde se před 30 lety zabil závodnický bůh

22. května 2024

Letos v květnu uplynulo třicet let od chvíle, kdy přišel na okruhu v Imole po nárazu do zdi v...

Byt 2+1, OV, Veselí nad Lužnicí
Byt 2+1, OV, Veselí nad Lužnicí

Pod Markem, Veselí nad Lužnicí - Veselí nad Lužnicí I, okres Tábor
2 680 000 Kč