Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Počítání pokut za emise potrvá, automobilky se je dozvědí až na podzim

Pokuty za nadměrné emise jsou strašákem, který od loňska nabral reálných obrysů. Automobilky budou za auta prodaná loni v Evropě muset zaplatit pokuty za nadlimitní CO2. Kolik to je, se ovšem přesně dozvědí až někdy v listopadu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DH

Myslím, že by měli ještě pořádně přitvrdit. Tímto tempem bude destrukce průmyslu v Evropě trvat zbytečně dlouho...

0 0
možnosti
MH

Stále ty Plug in hybridy jsou mezi zvýhodňovanými, přitom se ví, že to skoro nikdo nenabíjí. A tím pádem to má emise jako obyčejné auto, možná i horší.

Zkuste se projet "čistým PH vozem" firmy Anytime v Praze. Vždy je baterie zcela vybitá. Jezdíte jen na benzín. Co je na tom ekologického? ... Nic. Ale mohou parkovat zdarma po celé Praze.

2 0
možnosti
RM

Ještě, že mám starej diesel ten nevypouští to ošklivé CO2 skoro žádné. Mne tak napadá, že bych za záchranu planety měl dostat teda nějakou tu odměnu, na kterou se vybírá pomocí těch pokut:-P

2 1
možnosti

Téma duplicitních vinů bude také ještě vtipné, není žádné tajemství že mnoho automobilek se statistikama dost čaruje (a to nejen nejznámější "čaroděj" Tesla, ale i mnoho dalších), a to z rozličných důvodů a různými způsoby, toto sčítání dá reálný kontext mnoha dalším statistikám.

0 0
možnosti
ZD

Proč jsou emisní limity rozděleny dle hmotnostních kategorií?

Kdyby existoval jede limit, automobilky by to motivovalo vyrábět menší a lehčí auta (ne že bych toužil po nějakém mikroautě). Současný systém je pouze chaos.

7 0
možnosti
MK

To si prosadily automobilky aby mohly dál "v pohodě" vyrábět i velká SUV....

1 0
možnosti
JK

řezání větve úspěšně pokračuje...

7 0
možnosti

Evropo jdi s tím do hajzlu a hledej kde máš a kašli ne politické Lobby.

2 1
možnosti
JH

J39i95ř74í 30H75o28d14a88n

8. 1. 2021 14:59

To nejsou politici ale různí eko aktivisté

1 0
možnosti
JN

Zajímavé, jen je otázka jestli je tohle dobrá cesta.

V podstatě tím automobilky nutí cpát spoustu peněz do vývoje úspornějších spalovacích motorů a na druhé straně jim říká že se s nimi stejně dlouhodobě nepočítá.

Nebylo by tedy jednodušší, po vzoru Číny, prostě zavést kvótu na elektromobily a spalovací nechat tak jak jsou s maximem např 110g.

0 1
možnosti
MK

Takže striktně daný objem prodeje je podle tebe lepší než dnešní systém "dosáhnete si toho dle svého uvážení"? Co ty automobilky co elektroauta nemají?

1 0
možnosti
Foto

Prostě zásah do trhu a tvorba nové daně. Proti rozumně nastavenému limitu maximálních bezpokutových emisí CO2 vůbec nic nemám. Ale pokud se stanoví fantasmagorická hodnota, která znevýhodňuje všechny spalovací motory a jejíž výpočet naopak nerealisticky zvýhodňuje hybridy, tak to beru jako podpásovku.

Za sebe říkám, že elektromobilita není nic špatného. Koneckonců třeba do města bych elektromobil bral všema deseti, jen kdyby nebyl tak drahý a kdybych měl u domu nabíjecí místo. Ale beru jako zhovadilost, když se elektromobily tlačí plošně. Sám mám rád jak elektrický, tak spalovací motor a myslím, že každý má svoje využití a že ani jeden v tomto okamžiku není všespásným a univerzálním řešením.

21 0
možnosti
Foto

Elektromobilita v současné podobě je z principu špatná, a to z toho důvodu, že na výrobu elektromobilu současné koncepce se spotřebuje násobně více zdrojů ve srovnání s autem se spalovacím motorem. Dokonce bych si troufl tvrdit, že uhlíková stopa takového výrobku bude srovnatelná, ne-li vyšší, než u auta se spalovacím motorem. Až se budou dělat elektromobily, které by v těchto kritériích obstály, z principu proti nim nic nemám.

1 1
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...