Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nabíjení trvá déle, než výrobci elektroaut tvrdí. Nejhorší je zima

Mráz je nejlepší děda, tvrdil náčelník Karel Němec ve hře Dobytí severního pólu. Jedni z těch, kdo si to rozhodně nemyslí, jsou výrobci bateriových aut. Mají velký problém: čím větší je zima, tím déle nabíjení trvá. Třeba majitelé aut značky Tesla musejí v mrazu strávit u superchargeru o 70 procent víc času, než slibuje výrobce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RH

Na dlouhých cestách raději preferuji 2x15 minut, kdy nabiju na na cca 200 km dle zahřátí baterie a počátečního %SoC. Na delších cestách totiž je baterie téměř vždy ideálně zahřátá a nabíjení je dostatečně rychlé. ;-)

0 0
možnosti
VB

Všechno na e-vozítkách jsou podvod. Normální auta jsou pod drobnohledem z hlediska testování a u e-šmejdů výrobci mohou vymýšlet co chtějí....dojezd (v chladu a při rychlosti), čas nabíjení, životnost...

Navrhuji, aby výrobci aut začali normální auta dělat s nádrží na 15 litrů a tankovalo se trubičkou menší než brčko na limonádu. Abychom si zvykli.

2 2
možnosti
RF

R86a23d89e21k 78F82r89i77c

13. 4. 2023 11:48

To jsou mi novinky, je v tom clanku neco nového, co jsme nevěděli drive?

1 0
možnosti
ZW

Pauza třicet minut po 300km jízdy? - no to je sice hezká teorie, ale v praxi by to vyžadovalo nabíjecí stanici přesně tam, kde by se mi hodila a nikoliv tam, kde skutečně je. Je to nesmysl, cestování s elektromobilem na delší vzdálenosti je nepraktické, vyžaduje to strašné plánování a hrozně se to komplikuje. Auto má sloužit mě, nikoliv abych já sloužil autu a stále uvažoval, kam dojedu, zda tam ta nabíječka bude, zda bude v provozu a nebudou před ní čekat tři další auta. Elektromobil se hodí pro nějaký komunál, nebo rozvozy něčeho po městě, kde se přes den ujede padesát kilometrů, ale stopadesátkrát se zastaví, načež bude do rána stát auto někde na dvoře firmy nebo v garážích, to je pro elektromobil vhodné využití. Ale jako opravdové auto, třeba pro rodinu, to rozhodně není.

13 4
možnosti
RF

R29a12d63e15k 77F57r66i70c

13. 4. 2023 11:47

Nevim, z ceho soudite, my ho v rodine mame a zadny prakticky problem neshledavam ... jezdime denne, včetně delších cest o víkendech atd.

3 0
možnosti
Foto

CHÁPETE?

Eletromobilita, která má zpomalit či zastavit globální oteplování (čti: zimu chceme zpět) tak tu zimu naopak nesnáší.... Zima (OCHLAZENÍ) snižuje funkčnost elektromobility. JAK PARADOXNÍ

1 1
možnosti
MS

Většina nařízení EU jsou naprosté nesmysly a paradoxy.

2 1
možnosti
JC

Baterie už je slabá a musíte si ji zajet nabít? Tak si zapněte zahřívání baterie.

0 0
možnosti
PB

V podstate cele elektromobily jsou jedna velika blamaz.

14 2
možnosti
JK

Blamáž je, prosazovat elektropohon i tam, kde převažují nevýhody. Ale dovedu si představit třeba dodávku, co každý den najede po měste 200 km a nabíjí se ve firmě přes noc. Anebo trolejbus, co těm, kde nejsou troleje jede na baterky a pak zas dobíjí z troleje. Anebo druhé auto do rodiny na takové popojíždění. Jenomže to by muselo navíc konkurovat cenou.

6 1
možnosti
AS

Auta z cenovkou mega+ nezobrazují údaje o teplotě baterie? Hmm, tento údaj umí zobrazit online i dron za 12k ;-D

12 0
možnosti
PH

To umí i můj mod (e-cigarety) za pár stovek...

2 0
možnosti
IG

S tou Teslou to není tak docela pravda. Běžný uživatel, který nabíjí na Superchargeru jen při delších cestách, má zastávku na nabíječce v průběhu naplánované trasy. V tom případě ale předehřev baterie proběhne v průběhu cesty, takže při příjezdu k Superchargeru už má baterie optimální teplotu a nabíjení začne okamžitě. Nevím, jak jiné automobilky, ale u Tesly rozhodně v zimě netrávím z nabíječky výrazně víc času. Trochu ano, ale spíš kvůli tomu, že v zimě je trochu vyšší spotřeba.

8 4
možnosti
VB

A kolik stojí hen taká Tesla? To si pořídí řemeslník do práce?

A ještě jedna zákeřná otázka? Jak budete nabíjet, když před nabíječkou bude 5 aut?

1 1
možnosti
MD

Tohle je slepá vývojová větev.

10 6
možnosti
PV

Hmm ropy je omezené množství, elektřinu umíme vyrábět mnoha způsoby... Co je z dlouhodobého hlediska slepá vývojová větev? Hmm?

Nebo vy si myslíte že vývoj baterií se dnes zastaví a už se to nikam neposune?

4 3
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...