- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Elektrickým Fordem Mach-e do Norska | foto: Marek Švidrnoch, pro iDNES.cz
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Ačkoli si zcela jistě vysloužíme nejeden úšklebek od zkušených elektromobilistů, toto jsou řádky určené pro naprosté elektroamatéry. Pro úplné laiky, jakými jsme byli, je cesta elektrickým autem zpočátku čisté utrpení, nejednou to chcete vzdát, proklínáte kdekoho, závidíte autům u benzinek… Ale postupně vás to může začít i bavit – často jsou však potřeba pevné nervy a velká časová rezerva.
Elektrické auto sice dnes ještě zdaleka není ideálním dopravním prostředkem na dlouhou rodinnou dovolenou, absolvovat s ním 6 090 kilometrů dlouhou cestu do Norska a Švédska vyžaduje silné odhodlání, velké balení antidepresiv, ale zvládnout se to dá. A při nynějších cenách pohonných hmot vyšlo daleké putování i o něco levněji, než by stála cesta třeba nafťákem.
Začíná být jasné, že každé nabíjení bude boj o šťávu a ne vždy z něj vyjdeme vítězně.
Připojte se ještě dnes a získejte:
Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.