- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tlak na zavádění elektromobilů ze všech stran ospravedlňovaný zmínkami o uhlíkové neutralitě je tak jedna velká lež. Pokud bychom dnes všichni v České republice přešli na elektrický pohon, nezmění se prakticky nic. Tedy krom toho, že budou muset být vyrobeny miliony nových aut. A jejich produkce přírodě jistě nepomůže
Elektromobily nic nepředeženou. Zařadí se po bok alternativních paliv LPG-CNG-E85.Nejlepší je LPG a jeho limity z něj udělaly palivo 6% řidičů po desítkách let.
LPG se teď moc nerozvíjí. Moderní auta s přímým vstřikováním s ním nekamaradí. Něco je ale většina výrobců se orientuje na nepřímovstřikové motory. Ty s přímým vstřikem spotřebovávají i benzín, nebo ty co jedou kapalnou fázi stojí přestavba min 50000. Zrovna včera jsem se ptal jestli dělají LPG i na nvé motory a že by potřebovali vědět k=od motoru ale přímovstřik vesměs ne. Nedělají to všichni co přestavují.
Ale elektromobily jestli budou ceny na dobéjecích stanicích jaké chystají nemají budoucnost. Kdo by si kupoval auto skoro 2x dražší než to samé v benzínu, které bude jezdit 2x dráž.
No rekneme ze dost podstatne je ta informace, ze cena je pro ty, co nemaji zadnou nabijeci smlouvu, tzn nejspise cena, kterou zaplati naproste minimum zakazniku... (pro porovnani treba siti tesly, nenabije nikdo ani za vyssi cenu)
Co je to zas za blabol? Kdyz bude ctvrtina (pripadne polovina) novych aut na baterky v Evrope a Cine (polovina v US), tak porad se bude prodavat vic spalovaku nez elektrickejch. Takze v zadnym pripade polovina vozovyho parku nemuze bejt elektricka. Ani toho novyho, natoz kompletniho vcetne jiz existujicich aut.
Tady zas je nekdo uplne mimo realitu a publikuje tvrzeni ktery vyvraci samo sebe.
Tohle je klasicka ukazka jak je dnes ta spolecnost zdegenerovana. Zacina to tim ze neni maturita z matematiky a konecnej dusledek je tohle. Tmarstvi jak ve stredoveku, nekdo vymysli zjevnou kravinu a ostatni to papouskujou, protoze nepoznaj ze to kravina je.
Vzhledem k tomu, že u nás je průměrné stáří registrovaných aut 15 let a třeba v Německu je to cca 10 let, tak aby za 10 let elektroauta kralovala na silnicích, tak už v dnešní době by musel jejich tržní podíl být úplně někde jinde.
Osobně si myslím, že i 20% je jen vlhký sen bruselských úředníků, kteří si vozí zadnice v osmiválcových audinách.
Jedině na základě restrikcí spalováků.
No tak a ted by se mohl autor zamyslet nad tim, jaky zasadni rozdil je mezi tim, jaky podil maji elektroauta na prodejich. A jaky podil elektrickych aut jezdi na cestach. Nebo opravdu kdyby se pristi rok prodala pulka aut na baterky, tak jich bude i jezdit pulka?
I kdyby se podil elektroau na prodejich dostal na 50% do roku 2030, tak jezdi na cestach jich bude tak 10%...
...je otázka, zda je autor titulku opravdu tak hloupý nebo naopak tak chytrý, protože ví, že kontroverzní titulek přitáhne více čtenářů :-)
Jsem velmi žádostiv, jak tito komici budou řešit nabíjení na sídlištích nebo v místech s vyšší hustotou obyvatel.
Jsou města v zahraničí kde k tomu využívají parkovací domy.
V ČR se stavěly bytové domy s parkovacím stáním už za první republiky .
Přitom i dnes jsou ve výstavbě v ČR bytové domy kde je parkování vozidel stále opomíjeno
Electric Vehicle Charging at Rotary Parking System,Mini Car Parking Stacker
https://www.youtube.com/watch?v=dC2ttfHm1ag
TAPS automated parking process with EV charging
https://www.youtube.com/watch?v=KBDAIaVVX20
Bike racks & electric car charging stations at RACV Mobility Hub