Palivo by podle něj nakonec stálo stejně, jako by řidič zaplatil 1,50 eura za litr benzinu. To je okolo 35 korun.
Agassimu se nelíbí těžká hybridní auta se dvěma motory na palubě, které už vyrábějí nebo plánují v nejedné automobilce. Věří, že nejlepší cesta vede přes elektromobily.
K tomu je však zapotřebí vytvořit zázemí pro dobíjení baterií. V Izraeli a v Dánsku se podnikatel dohodl s místními vládami a energetickými společnostmi, které mu s infrastrukturou pomohou. A Izrael vyhlásil, že v roce 2020 nebude jezdit v této zemi na ropné palivo jediné auto.
Agassiho projekt s názvem Better Place počítá s tím, že by se na stávajících čerpacích stanicích objevily malé stavby velikosti automyček. Do nich by měla vjíždět auta s téměř vybitými bateriemi. Jakmile auto dosáhne správné pozice, speciální zařízení vyjme baterie a nahradí je nabitými. Celý proces by neměl trvat déle než tankování plné nádrže benzinem nebo naftou. Řidič ani nevstane ze sedadla.
Auto na baterie má ujet okolo 160 kilometrů, dobíjecí stanice se na dálnici rozmístí ve vzdálenostech maximálně 50 kilometrů. Ve městech je zapotřebí menší množství dobíječek, protože řada lidí využije domácí zásuvku. Místa k nabití se přesto objeví třeba v garážích nákupních center, kanceláří nebo u restaurací.
Agassiho organizace spolupracuje s automobilkou Renault. Její elektrické mégany a laguny nabízí zákazníkům.
Podle Agassiho by v Německu stačilo k pohánění celého současného automobilového parku šest procent tamní spotřeby energie.
"Kdybychom přidali v příštích deseti letech každoročně do energetického mixu půl procenta nové elektřiny získané z větru, mohla by všechna elektroauta v Německu jezdit na ekologický proud a tím zcela bez emisí," uvedl Shai Agassi pro magazín Auto Motor und Sport.