- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Řekněme, že je to "pouze" problém infrastruktury (čili něco, co má nějaké řešení) ale i tak jsem podobných příběhů slyšel už několik. A tím nemyslím četl v médiích, tím myslím slyšel kolem sebe.
Bože to je zase nesmyslný blábol. Shrnuto 2 nýmandi, co si půjčili auto nebo si ho koupili bez dostatečného seznámení s ním, se vydali na 200 kilometrovou cestu, Praha Brno. Na takovém úseku je několik desítek nabíječek i u nás, natožpak v Británii, která je hodně před námi. plugshare.com
Nepochopil jste, že ten článek nebyl o jedné cestě, ale o připravenosti na vnucovanou elektromobilitu.
Největší průšvih bude, až nalákaným elektromotoristům, korporace časem elektřinu řádně zdraží a vlády k tomu přidají pěknou spotřební daň.
Vše se zdůvodní nároky na elektrorozvodné sítě a sekunderními ekologickými "externalitami" které vlády původně vůbec netušily.
Bohužel, ve fašistickém systému není úniku ani pro nás elektroskeptiky.
Jak to chteji myslet vaze s elektromobilitou, kdyz doted nemaji standardizovane nabijeci stanice dostupne vsem elektromobilum stejne??
Však to nikdo nemyslí moc vážně, to je jen jako.
Panebože kdo tohle napsal? Říká autorovi toho blábolu srovnávajícího baterii a nádrž něco pojem účinnost spalovacího motoru? Ono je sice pravda, že se jeden litr beznínu bere jako 9kWh energie. Ovšem účinnost spalovacího motoru rozhodně není 100%. V reálu počítat 3kWh přenesené na kola z litru beznínu je ještě spíš optimistické. Ano, s částí těch ztrát tepla si v zimě zatopíme, to je proti elektromobilu výhoda. Ale i tak se tím ty počty dost zásadně mění. Já věru nejsem nadšený z novodobého pokusu o "velký skok" v podobě politického protlačování elektromobilů, ale podobné minely situaci rozhodně nepomohou.
Elektřina většinou vzniká spalováním něčeho, s poměrně nízkou účinností.
Hmm, majitel Tesly najel po Evropě za 5 let 250 tisíc kilometrů. A jezdil s ní i po Rusku, kde nabíječky opravdu nejsou "na každom kilometri".
Jak z hlouposti jedince udělat tragikomický vzor :-D. Pardon ale já 28.11. ujel na pohodu 250km za 5 hodin a to CitiGem Olomouc - Slavičín, přes dědiny.... (Bo jsem ve 3 z nich zastavoval na hřbitově, tož nemělo cenu to hnát po dálnici :-P), Takže pohádky o tom, jak brit nedokáže Porschem ujet 210 jsou leda k smíchu :-D.
Já si taky spíš myslím, že je to článek o tom, jak to dopadne, když si elektromobil koupí někdo, kdo o tom vůbec nic neví. Něco jako ze Slunce, seno ..., když si za "echt gold" koupili v Rakousku počítač.
https://youtu.be/RIbg703C_9c?t=43
Fakt nechápu, že tito lidé měli na Porsche Taycan.
Nějaká reklama na poskakující el.auto po dobití by nebyla, jako Duracell
Ještě jsem našel něco k tomu sešlapávání pedálu akcelerátoru a zkracování dojezdu. Podle tohoto videa je tedy nová definice - "párkrát" = "více než 27x". Bjørn testoval 27x zrychlení z rychlostí kolem 20 km/h do rychlosti 200 km/h a z baterie zmizelo 42%. Mezi jednotlivými starty zpomaloval s plnou regenerací.
Takže na jeden sprint spotřeboval i s rekuperací 1,55% kapacity baterie. To odpovídá tomu, že moje klasika by si během necelých 20s cucla asi tak litr benzínu ...
Na kolech by to zvládli za stejnou dobu a bylo by to ekologičtější. :-)
Co dodat? Že máte žel pravdu... ...jako nadšený cyklista bych to "dal" myslím plus minus o něco rychleji, nicméně prvních 50km nebude samozřejmě stejných jako těch posledních 50km... ...hodně by záleželo na pauzách a celkovém stavu, v ideálním, ne příliš horkém dni by to ale šlo bez problémů, ráno čerstvý vyjet, tak stopro do večera 200+ je... :D