Fengon 5

Fengon 5 | foto: DFSK

Z Wu-chanu míří do Česka SUV a elektromobily. Už hledají prodejce

  • 119
Na český trh vstupuje nová značka, která určitě vzbudí pozornost už jen tím, odkud její vozy pocházejí. Dongfeng má totiž původ v Číně, konkrétně ve Wu-chanu. Kromě benzinových a elektrických SUV se chystá i homologace pro prémiovou značku Voyah.

Společnost Dongfeng Motor Corporation (DFM), byla založena v roce 1969 se sídlem ve Wu-chanu. Jde o jednu z největších čínských automobilových skupin se 176 000 zaměstnanci. V roce 2018 se umístila na 65. místě v žebříčku 500 největších světových firem Fortune 2018.

Vyrábí v podstatě celou paletu automobilů od mini vozů přes MPV, SUV, lehká užitková vozidla až po těžké náklaďáky. V Evropě prodává svoje výrobky od roku 2008, a to především na německém a španělském trhu. V názvech je ale trochu chaos, protože v těchto zemích se prodává jen jedna značka z portfolia Dongfeng - značka DFSK. Ta je dnes přítomná i v Nizozemsku, Itálii a Belgii.

Teď se chystá i do Česka. Výhradním dovozcem je slovenská společnost Plastonic. Ta je však oficiálním importérem celého konsorcia, proto pod názvem Dongfeng bude k dispozici řada osobních a užitkových vozů včetně prémiové značky Voyah, pro kterou navrhuje design italská společnost Ital Design patřící do koncernu VW.

V Česku se plánuje prodej čtyř spalovacích SUV (Fengon 5, Fengon 7, Glory 580 a Glory 500), dvou elektromobilů (Seres 3 a Seres SF5) a tří užitkových modelů (C31, C32 a C35). Evropskou homologaci mají zatím ale pouze tři - Glory 580, Fengon 5 a Seres 3.

Glory 580 je 7místné SUV o délce 4680 mm, světlé výšce 200 mm a s benzinovým motorem 1.5 o výkonu 107 kW. Cena má začínat na 599 900 Kč. Fengon 5 (od 639 900 Kč) je SUV coupé o délce 4 685 mm, rovněž s motorem 1.5, ovšem o výkonu 101 kW. A Seres 3 s cenovkou od 859 900 Kč je elektromobil s lithium-ferofosfátovou baterií s kapacitou 53,61 kWh. Maximální výkon je 120 kW a udávaný dojezd 405 km na jedno nabití.

Další modely slibuje dovozce homologovat postupně. „Už v červnu očekáváme ukončení homologačního procesu modelů Fengon 7 a Glory 500. V srpnu pak modelu Seres 5. Ve třetím čtvrtletí u Voyah Free a následně plně elektrického sedanu E70. Také budeme mít v portfoliu užitkové vozy, ať už se spalovacím motorem, nebo elektrickým pohonem,“ řekl pro iDNES.cz Rastislav Lacko, obchodní ředitel Dongfeng Import Slovakia & Czechia.

V současné době firma hledá v České republice dealery. Ráda by jich měla zhruba 22. „Náš předpoklad je, že síť vybudujeme během dvou až tří měsíců,“ tvrdí Rastislav Lacko. Prodejní cíle však nechce komentovat. „Prognózy prodejů jsou značně ovlivněné vývojem situace s covidem na všech trzích.“


Elektromobil