Italská vláda se do země snaží přilákat další automobilku. Řím vede spor se skupinou Stellantis, která chce snížit počet pracovních míst a některé pozice přesunout na méně nákladná místa.
„Itálie je jedním z největších evropských automobilových trhů a pro čínskou automobilku by místní výroba znamenala možnost zásobovat všechny ostatní země v regionu,“ řekl Čchien.
Čínský elektrovůz vytlačí z Polska fiátky. Bateriovou pětistovku přestaví na benzin |
Jednání s Římem potvrdil, vláda podle něj v následujících týdnech předloží společnosti Dongfeng návrhy, kde by závod mohl stát. Šéf Stellantisu Carlos Tavares na začátku měsíce varoval před nutností přijmout „nepopulární rozhodnutí“, pokud by čínská firma v Itálii vyrábět auta začala.
Italská vláda chce přilákat automobilky, jedná s Teslou i Číňany |
Dongfeng a Stellantis mají v čínském městě Wu-chan společný podnik, kde se vyrábí vozy Peugeot a Citroën. Čínská automobilka dále v zemi mimo své vozy, například značky Venucia nebo Fengdu, vyrábí auta ve spolupráci s japonskými firmami Honda a Nissan.
Čínská značka Chery je blízko dohodě o zahájení výroby aut ve Španělsku |
Na domácím trhu se Dongfeng dostal pod tlak, protože zájem o vozy se spalovacím motorem klesá. Od vrcholu v roce 2017, kdy automobilka dodala 2,83 milionu aut, její dodávky klesají. Loni firma dodala 1,72 milionu vozů.
„V Itálii můžete využít veškerého silného dědictví, které tato země v automobilovém průmyslu má,“ konstatoval Čchien. Dongfeng sice podle něj „silně“ věří v budoucnost elektromobility, prozatím se ale v případě Itálie bude muset zaměřit na hybridní vozy.
Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu |
Magazín Quattroruote uvádí, že Dongfeng nedávno podepsal dohodu s italskou automobilkou DR Automobiles o zahájení průmyslového partnerství zaměřeného na oživení původně britské značky Tiger. Čínská automobilka vyrobí pro Italy tři modely.
Nepřehlédnutelná je skutečnost, že Čchien vystoupil v Miláně, kde právě probíhá renomovaný Design Week. Dongfeng na akci uvedl na italský trh svou prémiovou značku Voyah, konkrétně elektrické SUV Free a koncept Icozy. Quattroruote upozorňuje, že čínská značka vystavuje auta v showroomu slavné italské nábytkářské společnosti Natuzzi. „Vazby s Itálií tím nekončí: Dongfeng dodává vozy i další italské společnosti Cirelli,“ upozorňují Quattroruote.
Itálie zaostává za ostatními evropskými zeměmi v zavádění elektrických vozidel. Podle poradenské společnosti AlixPartners tvořily v loňském roce vozy poháněné bateriemi asi čtyři procenta prodejů, což je výrazně méně než evropský průměr, který činí téměř 15 procent.
Italská vláda se hádá se Stellantisem a žárlí na Francouze |
Podle magazínu Quattroruote italská vláda jedná ještě s dalšími činskými výrobci, aby zhodnotili možnou výstavbu průmyslového závodu, na seznamu jsou BYD, Chery, Geely, Leapmotor a SAIC.