Jediným velkým výrobcem automobilů v Itálii je nyní skupina Stellantis, mezi jejíž značky patří Fiat a Alfa Romeo. Firma loni v Itálii vyrobila kolem 750 000 vozů, z toho 520 000 osobních automobilů a 230 000 dodávkových vozů.
„Máme pozitivní reakce,“ řekl Urso k jednáním o příchodu další automobilky do Itálie. Vláda je podle něj již „měsíce“ v kontaktu s Teslou a vede rozhovory rovněž se třemi čínskými automobilkami, jejichž zástupci loni navštívili Itálii, aby zhodnotili možné investiční příležitosti.
Šéfem Tesly je americký miliardář Elon Musk. Ten v prosinci navštívil Řím, kde promluvil na politickém shromáždění, které zorganizovala strana Bratři Itálie (FdI) italské premiérky Giorgie Meloniové.
Italská vláda se hádá se Stellantisem a žárlí na Francouze![]() |
Šéf evropských aktivit čínského výrobce elektromobilů BYD Michael Shu na autosalonu v Ženevě potvrdil, že Řím v rámci snahy o přilákání další automobilky kontaktoval jeho podnik. Podle zdroje agentury Reuters ze společnosti BYD však rozhovory probíhaly ještě před tím, než se firma rozhodla postavit továrnu v Maďarsku.
Čínská automobilka BYD postaví svou první evropskou továrnu v Maďarsku![]() |
Podle ministra je k zachování italského automobilového průmyslu v době přechodu k elektromobilům zapotřebí zvýšit výrobu aut v Itálii na 1,3 milionu vozů ročně. Tato produkce by se měla skládat z jednoho milionu osobních automobilů a 300 000 dodávkových vozů „Jsme si vědomi toho, že pro samotný Stellantis je nemožné dosáhnout výroby milionu osobních vozů,“ uvedl Urso.
Soumrak výroby aut v Evropě. Čína v továrně Fiatu, tu po fordech nikdo nechce |
„Od začátku volebního období jsme pracovali na zlepšení atraktivity země pro zahraniční investory, kteří se nyní chtějí zaměřit na Itálii jako své výrobní místo v rámci Evropské unie. Největší americký investiční fond uvedl v nedávné zprávě že Itálie je v současnosti nejatraktivnější zemí, která nabízí největší záruky pro zahraniční investice v rámci EU,“ cituje Ursa magazín Quattroruote. „Chceme samozřejmě využít této příležitosti, která pro naši zemi existuje také v automobilovém sektoru, protože jsme jedinou evropskou zemí, která mají jedinou automobilku. V ostatních tradičních zemích EU je více původních výrobců automobilů, soutěží mezi sebou 2, 3, 4, 5 až 6 výrobců a doufáme, že se to může stát i v Itálii. Posílili to automobilový průmysl a jeho dodavatelský řetězec, který je skutečnou chloubou Made in Italy dodávající důležité, významné komponenty nejen naší automobilce, kterou je Stellantis, ale i dalším podnikům vyrábějícím v zahraničí.“
Čínská auta už se v Itálii vyrábí
V Itálii už působí téměř dvacet let značka DR Automobiles, kterou v roce 2006 založil Massimo Di Risio (odtud název DR). Někdejší prodejce fiatů kompletuje ze skládaček dovezených z Číny auta zejména od koncernů Chery, Jac, Baic v továrně ve středoitalském regionu Molise.
Na domácím italském trhu je dnes značka velmi úspěšná, jsou měsíce, kdy její modely figurují vysoko v dílčích statistikách prodejů svých segmentů. Značka DR však působí i ve Francii, Španělsku a také v Bulharsku.
V roce 2020 skupina DR diverzifikovala svůj sortiment a ke značce DR, přibyla zcela nová řada odvozených modelů s názvem EVO, se kterou italská firma drží nízké ceny. Naopak hierarchicky výše než značka DR je nově zaměřena řada Sportequipe a značka Ickx, nově, po prohraném soudním sporu, ICH-X. Massimo Di Risio si též zajistil práva na někdejší slavnou italskou značku OSCA.
Čínské trojské koně v Evropě se derou do popředí prodejních tabulek![]() |
Italský úřad pro ochranu hospodářské soutěže a trhu začal loni v říjnu DR Automobiles vyšetřovat. Di Risiovi vyčítá, že tají místo výroby svých vozů. Vozy dovezené z Číny má podle italských úřadů nabízet jako automobily „zcela vyrobené v Itálii“. Týká se to především značky EVO,. „V některých případech vynechal relevantní informace o původu vozidel, což by znamenalo, že jsou vyráběna výhradně v Itálii, zatímco jde o čínskou výrobu,“ uváděli úředníci antimonopolního úřadu při kontrole v centrále DR Automobiles v Macchia d’Isernia ve středu Itálie.
Ambiciózní čínská značka hlásí nový útok na Evropu. Přiveze i spalováky![]() |