Dacia X90 - fešanda z Rumunska

  15:36aktualizováno  15:36
Internet je plný "zaručeně" pravých fotografií aut všemožných značek, které budou brázdit naše silnice v následujících desetiletích. Každodenně tak objevujeme obrázky aut, které jinak management automobilek drží pod zámkem. Před nedávnem jsme přinesli informaci o novém modelu rumunské Dacie.

Auto, skrývající se pod označením X90, by mělo být cenovým trhákem. Podle několika málo skoupých informací z rumunského magazínu Autoshow, bude nová Dacia docela velká, slušně vybavená a především "za hubičku". Ostatně, více si přečtete TADY.

S původními informacemi jsme také přinesli několik obrázků, které vytvořili grafici podle popisu těch, kteří si údajně novou Dacii osahali. Vzápětí se objevilo několik fotomontáží, více či méně povedených. 

Bude-li nová Dacia, která by měla nahradit především dosluhující park autoveteránů, které brázdí silnice od Aše na východ, opravdu tak pohledná, má se konkurence čeho obávat. Posuďte sami.   

Dacia X90 by měla prudce konkurovat sedanům nižší střední třídy etablovaných automobilek. Nejdůležitější zbraní má být cena, která by se podle představitelů Renaultu (automobilky, která rumunskou Dacii od roku 1999 vlastní) měla být hluboko pod cenami konkurence.

Ve fotogalerii najdete obrázky, jejichž základem byly Renault Mégane sedan, VW Bora, Opel Astra. Najdete tam i originální Dacii X90, oblečenou ovšem do slušivého maskovacího oblečku během testování.

Dacia X90 je nazývána "pětitisícieurovým" autem. Podle posledních informací by však měla být reálnější cena okolo 5 700 euro (cca 195 tisíc korun).

Podle prohlášení Renaultu, umí Dacia vyrábět nové auto za cenu o něco málo přesahující 3 000 euro. V tom případě není prodejní cena do 6 000 euro nereálná. Co myslíte, je v silách rumunské automobilky vyrábět kvalitní auta splňující všechna bezpečnostní kritéria za takovou cenu?

Retuše z VW Bora

Dacia X90 "postavená" na základě předchozí generace Opelu Astra.

Retuš z VW Bora

Autoři: ,

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Najdete na iDNES.cz