Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dacia: Spalovacích motorů se nevzdáme, dokud nám to nezakážou

Dacia se bude držet spalovacích motorů, dokud to půjde, a chystá se je nabízet do poslední chvíle. Ale změny v motorové paletě značky přijdou. Například současná generace modelu Duster je poslední, která má diesel.
Dacia Duster

Dacia Duster | foto: Dacia

I to vyplynulo z rozhovoru s Xavierem Martinetem, senior viceprezidentem pro marketing, provoz a prodej značky Dacia, se kterým jsme hovořili při jeho návštěvě Prahy.

Xavier Martinet, senior viceprezident značky pro marketing, provoz a prodej značky Dacia

Od roku 2004 prodala Dacia už víc než 8 milionů vozů, z toho v Česku 142 tisíc. Jaká je budoucnost značky?
Máme mnoho otázek v oblasti automobilového průmyslu jako takového, na které neznáme odpověď. Ale víme, co chceme dělat s Dacií. Jsme pevnou součástí koncernu Renault už přes 20 let a budeme v tomto dobrém partnerství pokračovat. Musíme však v rámci skupiny jednotlivé značky od sebe odlišovat.

Chceme, aby dacie stále znamenaly optimální produkt za optimální cenu. Budeme jedním z posledních výrobců, kteří budou i po roce 2030 nabízet spalovací motory. Dokud nám to nezakážou. Ale samozřejmě nechceme nabízet neekologické pohony, proto do budoucna vzroste význam hybridů. Začali jsme v Joggeru a hybrid bude mít i další generace Dusteru. S plug-in hybridy nepočítáme. Rozšíří se i nabídka elektrických pohonů.

Jaká je budoucnost LPG (propan-butan)?
LPG je určitě řešení, jak nabízet ekologické a zároveň ekonomické motory. Plyn určitě zůstane do budoucna jednou z variant pohonů. Budeme ho nabízet, dokud to půjde. Bude i v novém Dusteru. Všichni říkají, že elektromobil má nulové emise. Ano, ale na výfuku. Pokud započítáme celý životní cyklus, je to jinak. Záleží samozřejmě na tom, jestli elektřina pochází z uhlí, nebo z jádra. LPG proto stále považujeme za ekologické řešení.

Nebudete muset po roce 2035 s touto strategií opustit evropské trhy a zaměřit se spíš na Afriku nebo Jižní Ameriku?
Když na to dojde, budeme se muset soustředit na elektromobily. A také to dokážeme. Už teď nabízíme Spring, který dokazuje, že i elektromobil Dacia může být levnější než konkurence.

Dacia pojede Dakar s legendárním pilotem Loebem. A na syntetické palivo!

Jedním z důvodů, proč může být Dacia levnější než ostatní značky, je omezená nabídka elektronických asistentů. Auto je sice bezpečné konstrukčně, ale nemá dlouhý seznam těch nejmodernějších elektronických asistentů. To vám však na druhou stranu ubírá body v bezpečnostních testech. Budete v této strategii pokračovat?
Nehledíme na hvězdičky, o ty nám až tak nejde. Evropská legislativa se velmi zpřísňuje v oblasti ekologie, tam nemáme jinou volbu. V asistentech ano. Hlavní otázkou je, jak to vidí klient. Každý sice řekne, že chce maximálně ekologické a bezpečné auto, ale ne každý to pak chce zaplatit. Nejsem si jistý, že náš klient všechny elektronické asistenty potřebuje.

Spring dostal v testu Euro NCAP jednu hvězdičku. Je kvůli tomu nebezpečný? Ne. Odpovídá všem homologačním předpisům. Má 6 airbagů, základní asistenty pro brzdění, což považujeme za důležité. Ale ty nejpokročilejší asistenty nemá. Dacia je jednou z mála značek, která má odvahu takové rozhodnutí udělat. Podle údajů, které máme, najede zákazník modelu Spring průměrně 21 kilometrů denně průměrnou rychlostí 26 km/h. Mohli bychom mu dát větší baterii, spoustu ADAS systémů. Spring pak bude o 10 tisíc eur dražší. Ale pořád najede těch 21 kilometrů denně rychlostí 26 km/h.

Jak to bude s dieselovými motory?
V novém Dusteru už diesel nebude, tak si ho kupte, dokud to jde. A pokud jde o Bigster, tak na to nemůžu konkrétně odpovědět, jen řeknu, že bude stát na stejné podvozkové platformě… Ale prozradit můžu, že Bigster dostane jak hybridní motor, tak pohon na LPG.

Poklad pro velkou rodinu. Dacia Lodgy je jediným autem svého druhu

Do Evropy přichází spousta čínských automobilek a agresivní cenovou politikou. Vnímáte je jako konkurenci?
Pokud mluvíme o segmentu C, měli by se mít na pozoru všichni, nejen Dacia. Ale cena není úplně všechno. Kdo jde jenom po ceně, tak si zkrátka vybere to nejlevnější a třeba od nás odejde. Ale my už několik let pracujeme na zlepšení image značky a designu. Před pár lety byla pro většinu našich klientů tím hlavním důvodem nákupu cena. Ale změnili jsme design a hlavně celou naši vizuální identitu včetně loga na všech modelech a výsledkem je, že cena je pro naše zákazníky sice stále velmi důležitá, ale na prvním místě už je, že se jim Dacia líbí.

Autonovinky: Dacie s novým logem a čínský elektromobil testovaný v Česku


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

První záchranka na elektřinu. V Hradci od ní očekávají výkon a levnější provoz

Zdravotnická záchranná služba Kralovéhradeckého kraje využívá nový elektromobil...

VIDEO Záchranáři v Hradci Králové si jako první v republice pořídili pro výjezdovou skupinu s lékařem...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

Andreas Mindt (nalevo), šéfdesignér značky Volkswagen s rozpracovanou studií...

VIDEO Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla hlásí pokles tržeb i zisku, urychlí výrobu cenově dostupnějších vozů

Americká společnost Tesla v úterý 22. března oficiálně otevřela svůj nový závod...

Čistý zisk amerického výrobce elektromobilů Tesla v prvním čtvrtletí letošního roku klesl o 55...

Naprostá katastrofa, říkají analytici. Tesle poprvé za čtyři roky klesl odbyt

Americká společnost Tesla v úterý 22. března oficiálně otevřela svůj nový závod...

Odbyt amerického výrobce elektromobilů Tesla se v letošním prvním čtvrtletí snížil o téměř devět...

Elektromobil Xiaomi jde na dračku, za pár dní má přes 100 000 objednávek

Xiaomi SU7

VIDEO Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi získal za necelý týden více než 100 000 objednávek pro svůj...

Autoprůmysl v Česku slibuje, že kvůli elektromobilům propouštět nebude

Škoda zahájila výrobu baterií pro elektromobily v Mladé Boleslavi.

VIDEO Firmy Robert Bosch, Brisk a skupina JTEKT, které vyrábějí komponenty do aut, neplánují v...

Elektromobily by mohly v Norsku vytlačit z vrcholu diesely už do dvou let

To, že si mezi čtvrtou odpolední a desátou večerní nedobijete elektromobil u...

V Norsku, které je průkopníkem v odklonu od automobilů se spalovacími motory, se mohou...

  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...