- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Z pohledu rezidentniho uzivatele ulice se mi libi to rovne predni sklo a naslapna kapota. Pokud ridic takoveho auta zaparkuje hloupe, tak chodec nebude nijak trestan za to, ze chtel pouzit chodnik ci prechod a kvuli tomu musel vstoupit na kapotu ci strechu auta.
No, s Citroenem už jsem kvůli chování dovozce skončil (tím pádem s celým Stellantisem) takže tahle cvičení na budoucnost mě trápit nemusí...
Mě zaujal začátek článku s popisem požadavků, ze kterých vycházeli. To řekl bych, trefili dobře. To další už je taková futuristická studie, i když dost detailní. Uvidíme, jestli z toho vyleze něco skutečně použitelného za rozumnou cenu.
Za mě na pohled hnusné auto a navíc pořád ze slepé větve vývoje - tedy elektromobil. Kdyby bylo alespoň vodíkové, tak bych nad křivkami snad i přimhouřil oko.
zaujaly me nektere body tohoto progarmu. 1. ulozna el. energie. takze nbiju baterii konvertovanym stejnosmernym prodem, tu pak pustim do site domaci site, kde se musi nejdrive ze stejnosmerneho konvertovat na stridavy, a pak tu baterii zase dobiju stridavym konvertovanym na stejnosmerny. a pocet cyklu nabiti/vybiti zdvojnasobim jen tim, ze auto stoji nekde - vzhledem k tomu ze to ma byt auto pro chude, tak zrejme na sidlistnim parkoviste a vsechno toto provadim veeeeeelmi dlouhym kabelem nekde venku a ma domacnost je na tomto kabelu zavisla... anebo to je proste jenom zcela neprakticky zvast o kterem kazdy vi, ze ho nikdo prakticky nikdy nevyuzije.
2. neustale zvaneni o tom jak je neco z recyklovanych a recyklovatelnych materialu. k tomu mam dva postrehy. takze namisto 100% recyklovatelnych plechu karoserie pouziji zcela nerecyklovatelne panely, jejich vyroba - podle popisu - je energeticky velmi narocna, rekneme radove narocnejsi nez z plechu udelat na kopytu za studena vylisek. dalsi postreh ohledne recyklovatelnosti a neskonale snaze tyto blaboly nejak prodat je prakticka vyzitelnost teto recyklace. pokud udelate neco z 50% recyklatu, je jasne ze pro dalsi stejne vyuziti je tento material nevhodny = 100% odpad. (kdyby nebyla potreba jakosti vyrobku, pouzil by se 100% recyklat). a dalsi postreh v totmo vyctu hovadin asi autori nejak predpokladaji, ze po skonceni zivotniho cyklu se EV rozebere do sroubku a ten kdo to rozebira tak bude cinit podle manualu ktery mu rekne, co konkretne je recyklovatelne a co ne. anebo se to udela tak jako v realnem svete. ze z toho jeden typek doslova vytrha nektere plasty a hodi je do kontejneru na plastovy odpad, vyleje alespon castecne kapaliny, vymlati okna kladivem a zbytek nabere vidlema zdvizky, ktera to hodi do lisu. v pripade auta z oceli vite, ze tam mate 90% oceli, zbytek vyhori ve slevarne a mate cisty recyklat. u tohto plastakoveho/papundekloveho vehiklu vite ze tam mate po vytrhani kabelaze, motoru a baterie 100% odpad.
K bodu 1., vynechám jak otravné je už po 150. číst bajku o kabelech z 10. patra na sídlišti. Tak si myslím že spousta bohatších měšťanů (na které takový eauto cílí) jezdí o víkendu na různé chaty a zahrádky, kde je často jediným zdrojem elektřiny nějaký špinavý hlučný diesel agregát. Když si místo něj ideálně pořídí třeba solární panel, tak si můžou auto přes den (alespoň částečně) dobít a večer si můžou svítit nebo třeba něco uklohnit na indukčním vařiči. Pro lidi v rodinném domě je to ještě lepší, baterie v autě jim umožní, když ne zcela nahradit, tak aspoň ušetřit za baterii na domě. Myslím si že tohle je hodně užitečná vlastnost.
2. Výhodou recyklátu je že se vyrábí z jinak odpadních surovin, tedy pokud máte hromadu plastu, který byste jinak spálil, tak vás netrápí že nejde použít po třetí, čtvrté, páté, ale radujete se že jde vůbec ještě použít na něco. Jinak máte pravdu že rozhodně v EU chybí povinnost výrobce umožnit spotřebitelům vrátit výrobek k ekologické recyklaci/likvidaci, ideálně společně s pokutou či jiným trestem pro lidi kteří toho nevyužijí.
Jednoduché auto si představuji úplně jinak, než tento hnus. S tímto hnusným autem bych nejezdil, ani kdyby mi ho nabízeli zdarma.
Citroen byl designem vždy trochu mimo mainstream. A mně se tohle líbí. Zvolil bych jinou barvu, taky bych tam pochopitelně chtěl třílitrovou naftu a šel bych do toho. :P
Design tedy vypada jako krizenec Hummera a Panzerkampfwagenu 2 z obdobi prepadeni Polska, ale proc ne, kdyz muze auto s mizernym dojezdem, mizernou zivotnosti zdroje pohonu, ale hmotnosti mamuta stat 1,5 milionu Kc, v teto silene dobe je asi cas na silena reseni.
No jo, když čtu ten popis, tak to fakt zní, že se to bude dát vyrobit strašně levně, asi jako ta kachna.
Takže se vejde, řekněme, pod milion?