S informací přišel jako první list Le Parisien, podle nějž byl tento dramatický rozdíl hodnot naměřen u Citroënu C4 Cactus s motorem 1.6 BlueHDi 100.
Údaje vycházejí z měření Evropské komise, která v závěru loňského roku náhodně vybrala čtyři modely prodávané ve Francii, z toho tři s dieselovými a jeden s benzinovým motorem, a podrobila je sérii testů. Testovala je v laboratorních podmínkách i v běžném provozu a při různých teplotách.
Lucia Caudetová, mluvčí Evropské komise, ovšem zároveň uvedla, že rozpor ve výsledcích měření NOx v laboratorních podmínkách a na silnici ještě nemusí znamenat, že automobilka podváděla. „Výsledky měření jsme 22.
prosince předali k dalšímu šetření a je na příslušných státních orgánech, aby je vyhodnotily,“ uvedla.
Pařížská prokuratura před několika dny zahájila vyšetřování automobilky Renault, zda nepodváděla při měření emisí. Francouzská ministryně životního prostředí Ségolène Royalová se k aktuální situaci zatím nevyjádřila, ale konstatovala, že by se stávající prověřování emisí u Renaultu mělo rozšířit i na koncern PSA.
Pro Reuters ovšem uvedla: „Nemám zatím důvod se domnívat, že Renault podváděl podobně jako Volkswagen.“ Koncern PSA k celé záležitosti pro média zatím uvedl pouze to, že nedostal žádné protokoly o měření, ke kterým by se mohl vyjádřit, ale že na případném vyšetřování bude spolupracovat.