- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
SUV kupuji výhradně s pohonem všech kol, který k tomuhle typu aut neodmyslitelně patří a výrazně přispívá k lepším jízdním vlastnostem hlavně ve velkých městech, kam taková auta patří a mají svoje výhody, koupit takové auto bez 4x4 postrádá jakoukoli logiku
SUV do města nepatří. To si jenom namlouváte. I když chápu, při stavu vozovek Českých měst a nutkání zkracovat si cestu přes obrubníky a trávu, parkovat kdekoli na chodníku a pro podobné účely je to určitě dobré. Jo a ještě 4x4 je super pro rychlý start na semaforech, v 50 km/h rychlosti ho jistě taky neoceníte, ale to není třeba dodržovat.
Jsem zvědav, kdy v rámci podbízení se nejméně majetnému zákaznictvu začne tato druhdy slavná - a díky neotřelému technologickému přístupu i úspěšná - značka u svých paskvilů snižovat počty kol a obhajovat to ekologičností provozu. Koneckonců, na co kovaná kola obutá do pneumatik, že? Vždyť si lze přece vystačit i s dřevěnými kulatinami ...
Aneb zpět k samotným prapočátkům historie motorizmu.
Citroeny jsem měl dva, Xantku a C5. Obojí skvělá auta. Před dvěma lety jsem při obměně vozového parku jako první šel do citroenu. A zklamaně odešel.
Bývala to pohodlná auta. Teď? Kostitřasy, ani opěrka hlavy se nedala naštelovat. Tímhle směrem u mě nezabodují.
Jen málokterý trend moderního vývoje budí tolik rozpaků a vášnivých hádek jako současný rozmach přeplňovaných tříválců. Těžko se tomu divit. Lidová moudrost ráda zjednodušuje, a jakmile nějaká představa zapustí kořeny, vzdoruje praxi třeba celou dekádu.
Vzpomeňme na začátek devadesátých let, kdy ani v západním autě nikdo nechtěl pod kapotou třináctistovku, protože přece musí být líná jako škodovka s motorem vzadu. Skutečné výkony zejména japonských šestnáctiventilových motorů tehdy zůstaly většině českých řidičů utajeny.
Naopak razantnímu nástupu dieselu o pár let později všichni fandili. Stačila jim k tomu zkušenost, že vznětové motory v Mercedesu W123 „Piano“ nebo Peugeotu 505 vydržely věčně. Dlouho nikdo nechtěl slyšet, že moderní nafťáky dozrály k pekelné složitosti, po 150.000 km se dožadují oprav za desítky tisíc a jejich další provoz je podmíněn bezpečnou finanční rezervou. Mnozí takovému sýčkování nechtěli věřit, vyklopili v bazaru všechny úspory a pak si do servisů vodili plačící manželky, aby se domohli slevy.
Z obojího plyne jednoduché poučení, že příliš zobecněné historické zkušenosti neříkají nic o zítřku.
http://www.auto.cz/co-vydrzi-preplnovane-trivalce-amputovana-zivotnost-111033
A on už někdo vymyslel, jak vyrušit těch 120 stupňů mrtvého chodu?
Nevim, tohle auto uz ztratilo vsechny, byt pseudoduvody, ho koupit...
Chtěl bych vidět ten tříválcový lodní motor. :-D
a který lodní motor vlajkové lodi se vejde do auta?
Pak se neni co divit ze treba Dacia ma takovy prodeje protoze dosud dela obycejny auta pro lidi. Ne takovy zhovadilosti s pseudo SUV. Skodovka je taky uplne v riti...
jo je strasně v riti, že na Karoqa se čeká 3/4 roku.
Koukám, že dlouholetí "milovníci" Citroenů věrností moc neoplývají. Vyčítají mu "pád do průměrností konkurence" a sbohem, že prý půjdou nakupovat tu naprosto stejnou průměrnost u konkurence....