Čínské rodinné auto jen za 300 tisíc korun?

  9:56aktualizováno  9:56
Frankfurt - Čínská automobilka Geely existuje pouhých sedm let. Z jejích čtyř továren vyjíždí sedm typů pod značkami Geely a Maple. Evropský zástupce společnosti Jerry Gao však říká, že firma může každý rok přinést dva nové modely.

Čínská automobilka Geely existuje pouhých sedm let. Z jejích čtyř továren vyjíždí sedm typů pod značkami Geely a Maple. Evropský zástupce společnosti Jerry Gao však říká, že firma může každý rok přinést dva nové modely.

Kdy chce automobilka Geely nabídnout Evropanům svá auta?

Zatím nás brzdí emisní norma Euro 4, naše modely splňují normu Euro 3. Jakmile vyřešíme tento problém a budeme mít spolehlivého a silného partnera, který nám ve vstupu do Evropy pomůže, nabídneme Evropě svá auta. Prozatím vše směřuje k roku 2007. Nyní plánujeme vstup na bulharský a polský trh, ve hře jsou samozřejmě i další země.

A co Česko?

Je jednou z variant. Plánujeme spolupráci s českými firmami. Hledáme takové partnery, kteří nám umějí pomoci se vstupem a orientací pro nás na neznámém trhu. Kteří mají zázemí a zkušenosti s prodejem aut. Druhým velkým problémem, který musíme vyřešit, je prodejní síť a servisní zázemí. Evropský zákazník vyžaduje kvalitu v poprodejním servisu. Nechceme vstupovat na trh, dokud nemáme tyto věci vyřešené. Prozatím spolupracujeme s korejskými výrobci, například s Hyundai, v elektronice nám pomáhá Bosch, design svěřujeme italským designérům.

Jaké auto by chtělo Geely nabídnout Evropanům?

Dobré auto pro normální lidi. Klasický rodinný vůz. Za cenu pod hladinou korejských aut. Prozatím nevíme, jaký model za tři roky nabídneme na evropském trhu. Jsme schopni uvést na trh každý rok dva nové modely. Náš čtyřapůlmetrový sedan Maple Marindo by dnes na evropském trhu mohl stát lehce nad deset tisíc eur (zhruba 293 tisíc korun).

Pět aut do tří let - šéf Škodovky prozrazuje plány ...čtěte rozhovor

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Kladivo na chybějící filtry: Praha nakoupí přístroje na kontroly emisí

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Deset procent aut jezdících po Praze má poškozený nebo odmontovaný filtr pevných částic. Tato auta do vzduchu vypustí...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Najdete na iDNES.cz