BYD oslavil pět milionů vyrobených vozidel poháněných elektřinou. Sice záleží na tom, jak se to počítá (značka sesypává pod pojem New Energy Vehicles plug-in hybridy a bateriové elektromobily), ale nějaký rekord to je. Zakladatel ambiciózní značky však při té příležitosti ještě „přitopil pod kotlem“: Vyzývá čínské automobilky, aby se sjednotily a „pokořily ty staré“.
Vlastenecká výzva čínské automobilky ke spojení celého odvětví dohromady, aby „zničilo staré legendy“ globálního trhu, je potvrzením agresivity automobilek zpoza čínské zdi.
Cíl je jasný, Čína se má stát globální automobilovou velmocí. A zdá se, že tradiční světové automobilky se s tím už smířily. Zjistily, že nemají proti ambiciózním, navíc často velmi mladým značkám bez zábran a s podporou čínské vlády obranu.
Je to paradoxní situace: Němci tuší, že se na jejich autoprůmysl valí obrovský průšvih. Donedávna jeden z pilířů ekonomiky podkopal dogmatický, nedomyšlený, nucený a překotný přechod na elektromobilitu. Čínské automobilky vycítily příležitost a hrnou se vpřed. A Německo je ještě vítá.
Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium