Diskuze

Doprava v karanténě klesla. Snížení emisí ovšem není přímo úměrné

Doprava klesla během karantény v Česku o desítky procent, a to u všech typů vozů. Posunula se také ranní dopravní špička, odpolední pak nebyla patrná. Situace v České republice se vrací k normálu výrazně rychleji než v okolních zemích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nic překvapujícího, to potvrdila i měření nedávno v německých městech, přímá úměra mezi emisním zatížením a intenzitou dopravy není.

1 1
možnosti
ZM

Asi jste četl úplně jiný článek. Ten předchozí se snažil čtenářům namluvit, že doprava snad emise NOx vůbec neprodukuje. Tento článek je dělaný poctivě a tak přiznává, že během omezení provozu došlo ke snížení emisí NOx. Jsou i jiné zdroje NOx, ale lze odvodit, že omezení dopravy má vliv.

0 2
možnosti

Krátké shrnutí:

Intenzita dopravy klesla o 40 %, emise NOx se snížily o 13 % a množství prachových částic se dokonce zvýšilo o 6,8 %.

Závěr:

Současná doprava má na znečištění ovzduší minimální vliv. Tento závěr potvrzuje i tvrzení, že "emise NOx závisí také na plynulosti dopravy". Takže lze část snížení emisí NOx přičíst na vrub zlepšení plynulosti dopravy a nikoli na vrub poklesu intenzity.

Ještě malá poznámka k plynulosti dopravy: Je přinejmenším podivné, že třeba v Brně ani v sobotu odpoledne, kdy je minimální provoz, neprojedete město na "zelenou" vlnu, ačkoliv před 10–15 lety to šlo.

10 1
možnosti
PK

P78a17v18e54l 62K14r84á93l

22. 5. 2020 12:34

Přesně. Takže místo šaškování s elektroauty by Praze více prospěla dostavba okruhu, aby byl provoz plynulejší.

2 0
možnosti
Foto

Tento odstavec z článku, cituji: "Nicméně pokud klesá počet automobilů a roste plynulost dopravy, dochází k poklesu koncentrací znečišťujících látek v ovzduší." by si měli vrýt do paměti všichni ti co instalují všechna ta omezení dopravy v ulicích. Všechny ty třicítky na sto metrů, semafory pro chodce fungující na interval (zrovna v době nouzového stavu tak fungovaly všechny v okolí, dnes jsou zpět na tlačítka), zužování dvoupruhových vozovek pro jeden směr na pouze pruh jeden a "kličkování" z jedné strany na druhou kvůli značení a další. Oni dělají všechno naopak pro neplynulou dopravu.

10 0
možnosti
RH

Ale ne. Vždyť z toho plyne víceméně to samé. Prostě na emise má vliv spousta věcí. Od počasí po provoz. Nikoli jen auta. Drastické omezování automobilové dopravy ke kýženému výsledku nevede a u moderních aut už vůbec ne.

11 1
možnosti