- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nic překvapujícího, to potvrdila i měření nedávno v německých městech, přímá úměra mezi emisním zatížením a intenzitou dopravy není.
Asi jste četl úplně jiný článek. Ten předchozí se snažil čtenářům namluvit, že doprava snad emise NOx vůbec neprodukuje. Tento článek je dělaný poctivě a tak přiznává, že během omezení provozu došlo ke snížení emisí NOx. Jsou i jiné zdroje NOx, ale lze odvodit, že omezení dopravy má vliv.
Krátké shrnutí:
Intenzita dopravy klesla o 40 %, emise NOx se snížily o 13 % a množství prachových částic se dokonce zvýšilo o 6,8 %.
Závěr:
Současná doprava má na znečištění ovzduší minimální vliv. Tento závěr potvrzuje i tvrzení, že "emise NOx závisí také na plynulosti dopravy". Takže lze část snížení emisí NOx přičíst na vrub zlepšení plynulosti dopravy a nikoli na vrub poklesu intenzity.
Ještě malá poznámka k plynulosti dopravy: Je přinejmenším podivné, že třeba v Brně ani v sobotu odpoledne, kdy je minimální provoz, neprojedete město na "zelenou" vlnu, ačkoliv před 10–15 lety to šlo.
Přesně. Takže místo šaškování s elektroauty by Praze více prospěla dostavba okruhu, aby byl provoz plynulejší.
Tento odstavec z článku, cituji: "Nicméně pokud klesá počet automobilů a roste plynulost dopravy, dochází k poklesu koncentrací znečišťujících látek v ovzduší." by si měli vrýt do paměti všichni ti co instalují všechna ta omezení dopravy v ulicích. Všechny ty třicítky na sto metrů, semafory pro chodce fungující na interval (zrovna v době nouzového stavu tak fungovaly všechny v okolí, dnes jsou zpět na tlačítka), zužování dvoupruhových vozovek pro jeden směr na pouze pruh jeden a "kličkování" z jedné strany na druhou kvůli značení a další. Oni dělají všechno naopak pro neplynulou dopravu.
To jsou trochu jiné výsledky, než tu prezentoval ten podivný článek před měsícem.
Ale ne. Vždyť z toho plyne víceméně to samé. Prostě na emise má vliv spousta věcí. Od počasí po provoz. Nikoli jen auta. Drastické omezování automobilové dopravy ke kýženému výsledku nevede a u moderních aut už vůbec ne.