Čekání končí: nový VW Golf je tady

  19:38aktualizováno  19:38
Zbrojení na pařížský autosalon je v plném proudu. Už je jasné, jak bude vypadat nový VW Golf. Už jsou venku fotky nejnovější - šesté - generace.

V centrálách automobilek končí čas polehávání u vody a lenošení na sluníčku, je tu nová generace kultovního golfu. U konkurence je tedy opět co dopodrobna analyzovat, kde hledat slabiny a vymýšlet, jak ohrozit jeho neochvějnou pozici...

Když golf v polovině sedmdesátých let představili, nikdo mu moc šancí nedával. Hranatý hatchback se ale stal bestsellerem, kterému ostatní jen tiše závidí.

Stávající generaci -  do posledního šroubku vyšlechtěnou po technické stránce, ovšem s trochu fádní karoserií - škarohlídi zpočátku moc nevěřili. U VW ale věděli, co dělají. I když se "pětkový" golf právě chystá do důchodu, je na vrcholu. Momentálně totiž kraluje prodejním statistikám na starém kontinentu.

Fotky šesté generace unikly na internet dříve, než vedení VW zamýšlelo. Nový golf, který se představí na říjnovém autosalonu v Paříži, jsme měli vidět o několik dnů později.

Vývoj předchůdce, kterého konstruktéři namalovali "na čistém papíře", stál VW spoustu peněz. Technika, na které staví množství modelů celého koncernu - včetně Škody Octavia - je na výši, ta se neměnila. Radikální změnou ale prošel design.

"Šestka" se zbavila vykuleného pohledu velkých lamp čelních světel předchůdce, přišla o velkou masku chladiče, narostla o pár centimetrů do délky, a naopak ztratila několik milimetrů výšky. Vzhledem se přibližuje novému sciroccu, které golfu stejně jako před lety ušlapává půl roku dopředu cestičku.

Pod kapotou budou bít opět čtyř- a šestiválce s turbem i bez. Chybět neboudou klenoty z motorárny VW nesoucí označení 1,4 TSI a 1,8 TFSI. Vrcholem nabídky bude 240koňový přeplňovaný dvoulitr pro golf s legendárním označením GTI. Chybět by neměla ani zuřivá verze R32 s pohonem všech kol.

Dočkáme se také dvou přeplňovaných novinek s objemem 1,6 litru. První bude pít benzin, druhá naftu. Smozřejmou položkou nabídky bude dvouspojkový automat DSG.

Časem prý dojde i na tříválec. Měl by mít objem 1,2 litru a bude osazen turbodmychadlem, podle neoficiálních informací nabídne 105 koní ve výkonu. Chystají se ale prý ještě další výkonové verze (silnější i slabší). Časem se údajně dočkáme i turbodieselu o stejném objemu.

Nový golf by měl být podle informací italského Autoblogu k objednání už v říjnu. V roce 2009 dorazí na severoamerický trh.

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Další z rubriky

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Najdete na iDNES.cz