V centrálách automobilek končí čas polehávání u vody a lenošení na sluníčku, je tu nová generace kultovního golfu. U konkurence je tedy opět co dopodrobna analyzovat, kde hledat slabiny a vymýšlet, jak ohrozit jeho neochvějnou pozici...
Když golf v polovině sedmdesátých let představili, nikdo mu moc šancí nedával. Hranatý hatchback se ale stal bestsellerem, kterému ostatní jen tiše závidí.
Stávající generaci - do posledního šroubku vyšlechtěnou po technické stránce, ovšem s trochu fádní karoserií - škarohlídi zpočátku moc nevěřili. U VW ale věděli, co dělají. I když se "pětkový" golf právě chystá do důchodu, je na vrcholu. Momentálně totiž kraluje prodejním statistikám na starém kontinentu.
Fotky šesté generace unikly na internet dříve, než vedení VW zamýšlelo. Nový golf, který se představí na říjnovém autosalonu v Paříži, jsme měli vidět o několik dnů později.
Vývoj předchůdce, kterého konstruktéři namalovali "na čistém papíře", stál VW spoustu peněz. Technika, na které staví množství modelů celého koncernu - včetně Škody Octavia - je na výši, ta se neměnila. Radikální změnou ale prošel design.
"Šestka" se zbavila vykuleného pohledu velkých lamp čelních světel předchůdce, přišla o velkou masku chladiče, narostla o pár centimetrů do délky, a naopak ztratila několik milimetrů výšky. Vzhledem se přibližuje novému sciroccu, které golfu stejně jako před lety ušlapává půl roku dopředu cestičku.
Pod kapotou budou bít opět čtyř- a šestiválce s turbem i bez. Chybět neboudou klenoty z motorárny VW nesoucí označení 1,4 TSI a 1,8 TFSI. Vrcholem nabídky bude 240koňový přeplňovaný dvoulitr pro golf s legendárním označením GTI. Chybět by neměla ani zuřivá verze R32 s pohonem všech kol.
Dočkáme se také dvou přeplňovaných novinek s objemem 1,6 litru. První bude pít benzin, druhá naftu. Smozřejmou položkou nabídky bude dvouspojkový automat DSG.
Časem prý dojde i na tříválec. Měl by mít objem 1,2 litru a bude osazen turbodmychadlem, podle neoficiálních informací nabídne 105 koní ve výkonu. Chystají se ale prý ještě další výkonové verze (silnější i slabší). Časem se údajně dočkáme i turbodieselu o stejném objemu.
Nový golf by měl být podle informací italského Autoblogu k objednání už v říjnu. V roce 2009 dorazí na severoamerický trh.