Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cayenne: první Porsche do terénu

  10:31
Specializace na užší segment výroby se v automobilovém průmyslu nenosí. Stejně jako většina výrobců rozšiřuje paletu modelových řad, rozhodlo se i Porsche opustit třídu výhradně silničních sporťáků. Vznikl automobil, který lze sice proporcemi zařadit mezi SUV, ale ambicemi nikoli. Cayenne míří výše.

Novinku, jež můžete spatřit na právě probíhajícím ženevském autosalonu, představují šéfové ze Stuttgartu s náležitou pompou. Za cíl si prý dali porazit mnichovské BMW X5 4,6iS na silnici a Range Rover v terénu. Výsledkem je cayenne - tedy vůz, který by si měl zachovat jak proklatě vysokou cestovní rychlost, tak i stabilitu a přilnavost.

Této kombinace lze prý v současnosti dosáhnout především díky elektronickému "vzduchovému" zavěšení kol, které používá i - již zmíněný - britský výrobce legendárních off-roadů. Systém umožňuje operativně nastavit podvozek jak do těžko prostupného terénu, tak i pro vysoké rychlosti dálnic. Další technickou nezbytností německého "siláka" je prý elektronický stabilizační systém PSM. Ten totiž musí zkrotit 450 koní pod kapotou tak, aby relativně vysoký automobil řidič vůbec udržel na silnici.

450 koní a 620 Nm točivého momentu - to jsou charakteristiky osmiválcového turbomotoru o objemu 4,5 litru, jenž se stane nejsilnější variantou pro opravdové labužníky. S tímto agregátem dosáhne nová čtyřkolka od Porsche maximální rychlosti přes 265 km/h a zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, což je téměř o sekundu méně než u konkurenčního BMW.

Popsaný motor, který tvoří vrchol nabídky, se bude prodávat pod označením Porsche Cayenne Turbo. Koupit bude možné ale i civilnější model cayenne S bez přeplňování. Přesto jde stále o dravce s rodokmenem těžko odlišitelným od ostatních Porsche. Řidič bude moci s tímto modelem uhánět maximální rychlostí okolo 241 km/h, přičemž zrychlení na stovku dosáhneza 7,4 s. Obě verze se objeví na trhu zpočátku pouze s automatickou převodovkou Tiptronic, o několik měsíců později získá cayenne S i manuální řazení.

Porsche Cayenne by se na západoevropských trzích mělo objevit v průběhu října. Podzimní termín české premiéry očekává i zástupce stuttgartské automobilky v tuzemsku. Prodejní cíle pro jednotlivé trhy ještě nebyly stanoveny; lze ale očekávat, že supersportovní SUV, jak lze novinku obecně pojmenovat, se stane trumfem především pro americký trh.

Cenu vozu dovozce zatím ještě nestanovil. V zahraničí se proslýchá o cenovém rozmezí v přepočtu za 2 800 000 Kč u verze S až po 3 800 000 za silnější cayenne Turbo. Již zmíněný nejbližší konkurent BMW 4,6iS stojí v Česku 3 400 800 korun.

Autor:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...