JP

J52i87r73i 24P28r33a45j94z

29. 4. 2024 1:01

Žádné sdílení, ale normální půjčovna. Je mi 50 a tyhle blbosti mě naprosto nezajímají.

VM

Tady nám zase dochází k pěkné mystifikaci. Když si půjčovna aut pořídí mobilní aplikaci, nestává se z ní žádná sdílená ekonomika, ale dál zůstává půjčovnou aut. Car4way či Anytime jsou úplně obyčejné komerční subjekty půjčující auta. Na carsharing si pouze hrají, protože je to "IN". Sdílená ekonomika je něco úplně jiného.

Nic proti nim nemám, sám si od nich jednou za čas auto půjčím, ale vydávat to za sdílenou ekonomiku je obrovská lež.

TJ

Mělo být+ :(

Jako myšlenka že si manželka půjčí auto když já to naše zrovna nutně potrebuji je docela v pohodě. Proč ne. Ale jak jsem dočetl že půjčují dodávky, hned mi to přišlo divné. Klasicke autopůjčovna. Což je samozřejmě v pořádku business, ale není to carsharing.

MP

Sdílení aut si představuji tak, že se s několika lidmi domluvím, zaplatím poměrnou část ceny pořízení a pak už jen jezdím za benzín a další provozní náklady. Systém popsaný v článku je prachsprostá komerční autopůjčovna, která tu fungovala už za komančů...

Foto

Před pár let jsme způsob "Carsharingu" zkoušeli provozovat se sousedy. Koupili jsme větší přívěsný vozík s myšlenkou, že každý ho využije párkrát do roka a náklady se tak rozloží na více lidí.

Trošku to fungovalo necelé dva roky - pak to šlo do kytek.

Třeba jeden ze "spolumajitelů" začal vlek půjčovat dále v rámci rodiny (a když ho člověk potřeboval, tak vlek pak stál třeba 20 km daleko u jeho bráchy), další pak začal využívat ten vlek ke svému podnikání. Výsledkem bylo, že vlek byl v dezolátním stavu, ale dle původní dohody jsme se na opravách měli podílet rovným dílem a pak ten kdo ho skutečně potřeboval párkrát za rok se musel doprošovat na zapůjčení.

Já z toho vycouval po necelých třech letech a koupil si vlek vlastní.

PH

P53e76t43r 67H78á17j48e39k

29. 4. 2024 10:26

No, protože vy jste měli skutečný sharing - a to většinou nefunguje, neboť to dojede na vychcanost některých "podílníků".

To, co se tady propaguje jako "Carsharing" je ve skutečnosti jen obyčejná krátkodobá online autopůjčovna.

PP

Sdílená ekonomika, sdílené bydlení, za chvíli přijdou na řadu i sdílení partneři ne? Sen o moderním otrokářství se naplňuje, nic nevlastnit, platit elektronicky a být všude a se vším online.

Být špiclován na každém kroku a plně závislý na elektronických službách kde stačí aby onen jedinec dostal ban za "nevhodné chování" a nic si nekoupí a nikam se nedostane. Prostě ráj

Foto

Budete si kupovat auta kvůli 3-4 jízdám měsíčně? Pro někoho to je a pro někoho ne. Půjčovat si můžeme doslova cokoliv, ale ten partner je docela argumentační faul.

LM

sdileni je kravina, ktera nefungovala ani za nedostatku - za socialismu. prirozena lidka vlastnost - vlastnit, se proste socialnim inzenyrum nepodari zlomit. novodobi vladci pocasi

Foto

Jak pro koho. Auto za několik set tisíc + další roční náklady jsou docela odstrašující. Taky nemáte přirozenou vlastností mít vlastní vlak nebo autobus.

JKV

Kvůli pár jízdám ročně si půjčím auto z půjčovny, chci-li řídit sama. Nebudu-li chtít řídit, pojedu taxíkem. Rozhodně auto vlastněné firmou, půjčované množině dalších lidí není sdílení, ale obyčejné půjčování. Dobře to ty novodobé půjčovny vymyslely.

Foto

Může autor napsat, kde sdílení aut dlouhodobě funguje bez masivních dotací?

PH

P51e35t63r 48H31á40j74e67k

29. 4. 2024 10:33

Nebo ještě lépe - může autor napsat jediný skutečný příklad fungujícího car sharingu? Ty firmy, o kterých se píše v článku jsou jen online autopůjčovny.

JS

Proč tento článek není označen jako reklama?

JR

J32a20n 45R72i72e12g81e86l

29. 4. 2024 0:55

tyhle kydy se tu objevuji uz pres 10let. Mozna to pouziva par lidi Pha Brno, zbytek republiky nepouzitelne... co tu mate dale?