Carda: Policistky bývají nekompromisní

  20:04aktualizováno  11. listopadu 16:24
Mírně ojeté Volvo S40 dovezené z Belgie si nedávno pořídil Josef Carda. Odedávna věří tomu, že auta téhle značky jsou nejbezpečnější. Muži, jehož proslavil hlavně pořad Tele Tele v televizi Nova, se automobily značky Volvo líbily už jako malému klukovi.

"Když jsme ještě na základní škole šli s kluky ze školy, sbírali jsme "jako" auta, která se nám líbila. No a já jsem si vždycky zabíral volvo," říká Josef Carda. 

Ale tenkrát jich moc nejezdilo...
Proto jsem musel být dostatečně rychlý. Taky jsem ho musel poznat na velkou dálku. Ale typickou šikmou čáru na masce rozeznáte snadno. To máte jako s hvězdou u mercedesu. 

Kupoval jste nové?
Nechal jsem si ho dovézt mírně ojeté z Belgie. Bylo na něm najeto šestadvacet tisíc kilometrů, což u takového auta nic neznamená. Předchozí vozy jsem ale měl pokaždé nové. Teď už jsem si řekl, že nemá cenu cpát do toho tolik peněz. Vyjedete s ním na silnici a hned má o sto padesát tisíc nižší cenu. Pak mně vždycky krvácí srdce, když to prodávám. 

Spousta lidí si asi řekne, že namísto ojetého volva by si za stejné peníze koupili třeba novou Škodu Octavia. Nad takovou variantou jste nepřemýšlel?
Volvo je volvo. Když si do ruky vezmete prospekt a vidíte tam všechny ty bezpečností zóny, přesvědčí vás to. Už jako prcek jsem měl od dospělých naposlouchané, že volvo je nejbezpečnější auto. Ale berte to prostě tak, že jsem si udělal radost a koupil jsem si auto, které se mi líbí a má i určitou prestiž. Tím nezatracuju škodovky. To vůbec ne. 

A líbí se vám škodovky?
Superb je povedený. Jeden známý ho měl v dobré výbavě s turbodieselovým motorem a musím říct, že je to slušné auto se zajímavou spotřebou. 

A co říkáte naopak na malé vozy z Kolína?
To jsou ty peugeoty, toyoty a citroëny, co jsou si hodně podobné, že? Taky se mi líbí. Měli jsme doma Nissana Micru, který se kupoval kvůli manželce, aby mohla snadno zaparkovat. Proto ani proti těmhle mrňousům nemůžu říct nic špatného. 

Jaké jiné auto se vám ještě líbí?
Audi Allroad. Ideální sloučení osobáku a auta do terénu. Designově se mi líbí i všechna BMW, Jeep Grand Cherokee a Hummer. Uvažoval jsem i o Volvu XC 90, ale to už mi přišlo zbytečně veliké. Stejně jako ten superb. 

A jak často měníte vůz?
Jednou za tři čtyři roky. Vydržel bych i déle, ale jak najedete nějakých 120 tisíc kilometrů, začínáte cpát peníze do oprav. Je lepší se toho zbavit. 

Je ve volvu něco, co jste v jiném voze neměl?
Jsou tam takové věci, které když zmíním, budu vypadat jako pitomec. Stačí, když řeknu, že mám rád pohodlí. V současné době jednám o výměně CD přehrávače za kávovar. (smích) 

Jaká auta vám prošla pod rukama?
První vlastní auto byla Škoda Favorit. Pokračoval jsem Nissanem Micra a Volkswagenem Polo, který vystřídal Volkswagen Golf a teď Volvo S40.

Za posledních pět let, co točíte Tele Tele, jste se znal známou osobou. Pociťujete to na silnici?
Hlavně když mě zastaví policajti. Bývá to kvůli rychlé jízdě. Jednou mě dokonce během jednoho dne dvakrát čapli ti samí. Poprvé mi dali pokutu, ale podruhé už jsem šel rovnou do protiútoku s tím, že znovu jim platit nebudu. (smích) Ozvalo se jen: "Co s vámi ale máme dělat, když nám tu jezdíte jak píchlý prase." No, nechali mě jet. Možná to bylo i tím, že tam nebyla policistka. Ty bývají nekompromisní. 

Čím jezdí vaši kolegové z pořadu Tele Tele?
Michal Suchánek má BMW X5, Geňa (Richard Genzer, pozn. redakce) má Audi Allroad a Veronika jezdí jaguarem. 

A jak byste je ohodnotil jako řidiče?
Samozřejmě, že dobře. Jinak by se se mnou nebavili. (smích) Jezdím hlavně s Geňou. S tím jste všude za chvíli. Sice jsem mu ze začátku prošoupal pár koberečků od toho, jak jsem brzdil i na místě spolujezdce, ale už jsem si zvykl. 

Co vám na našich silnicích vadí?
Vadí mi závodníci ve městě. Taky jsem alergický na řidiče, kteří telefonují. Soustředí se na hovor a občas zapomenou, že jsou vlastně na silnici. V tom lepším případě si to uvědomují, ale nestíhají řadit, blikat...

Svižné volvo: Josef Carda rád jezdí svižně. I proto si koupil auto s výkonem 170 koní

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Futuristická dodávka bez řidiče rozveze balíky po městě

Samořídící dodávka by mohla nahradit kurýry

Říká se tomu doprava poslední míle a s rozmachem online shopů a rozvážkových služeb je velkým tématem dneška. Pro dovoz...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Najdete na iDNES.cz