BMW 3 Touring: První test v ČR!

  15:35aktualizováno  15:35
Od premiéry nejnovější generace trojkové řady BMW uplynul půlrok. Nová "trojka" zatím stačila přesvědčit i ty největší pesimisty, kteří prohlašovali, že nic dokonalejšího než předchozí generace (označovaná jako E46) už vyrobit nejde. Nyní přišel čas kombíku.

Stále více sportu, o něco více prostoru, pohon zadních kol a motory k neutahání - zamíchat, a p(r)odávat.

Bangleovskou karoserii, i když notně umírněnou v porovnání s ostatními moderními BMW, sedanu už vzali na milost i největší odpůrci amerického designéra ve službách německé automobilky.

Teď je na řadě kombi, označené tradičním jménem Touring.

Milovníci dynamických kombíků mají další objekt svých hříšných snů.

O hranatých nevzhledných kombi vhodných nejvýš ke stěhování dnes může mluvit jen blázen. Dynamikou trojkový touring jen hýří.

Teplota v kategorii hodně rychlých a krásných kombíků stoupá k bodu varu. Litý boj odstartuje ve Frankfurtu nad Mohanem v polovině září na tradičním autosalonu. Kromě touringu se připravuje nová generace sportwagonu Alfy Romeo odvozená od modelu 159. Do prodeje už míří i Saab 9.3 SportHatch.
Do hor, do divadla...

Předek už "BeeMWisti" řádně nastudovali u sedanu. Změny oproti tříprostorové verzi začínají u druhého páru dveří. Až na konec boční plochy oken se přestěhovala charakteristická "hokejka" - designérský prvek, který patří k sedanům z Mnichova stejně neodmyslitelně jako ledvinky na přídi.

Splývavá linie střechy a na ni navazující pod velkým úhlem skloněné sklo zadních dveří. To je recept na moderní auto, ve kterém odpoledne odvezeme z výletu kola a večer vyrazíme do opery.

Jediná malá - a subjektivní - výtka jde na adresu lišty spojleru na horní hraně pátých dveří. Svou velkou šířkou auto opticky sráží k zemi a záď tak působí opticky o něco "těžším" dojmem, než by si možná zasloužila.

Všechno je na touringu tam, kde má být. Přední kolo v rohu karoserie, poté dlouho, předlouho (přesněji 2760 milimetrů) nic a za zadním kolem převis, který s lékárnickou přesností auto opticky vyvažuje. Sem tam nějaký prolis, hrana, nebo jednoduchá linie dávající autu tvar. Nic nechybí nic nepřebývá.

Auto není vyvážené jen na pohled. O zatížení se nápravy rozdělily půl napůl.

Ze statistik vyplývá,  že průměrná výška člověka naroste každým rokem o jeden milimetr, proto musejí narůstat také automobily. Životnost jedné generace auta je přibližně sedm let, nová generace by tak měla být oproti předchůdci alespoň o sedm milimetrů větší. Říká tisková zpráva BMW.
Kam s nákladem?

Po kombíku sáhnou především ti, kteří chtějí kromě posádky odvézt také nějaký náklad. Do kufru touringu se ho vejde 460 litrů v základní konfiguraci se zataženou roletkou (o 25 litrů více než do předchozí generace). Při sklopení zadních sedadel se do auta vejde 1385 litrů harampádí (40 litrů navíc). Samozřejmostí u BMW je zvlášť otvírané okno dveří kufru. Nechybí ani schránky pod podlahou kufru kam lze schovat věci před rukama a očima chmatáků.

Vzpírat břemena určená k převozu je nutné do výšky 59 centimetrů, ve které leží podlaha kufru.

Poslední modely z Mnichova nacházejí zalíbení v runflatových pneumatikách (Více o runflatech ZDE.). Rezervní kolo tak nepřekáží v kufru.

BMW 3 Touring prošlo při vývoji zajímavým crashtestem zaměřeným na kombíky. Vysokorychlostní test nárazu zezadu nahání hrůzu: Tuhá bariéra naráží do zádi auta v osmdesátikilometrové rychlosti. Přesazení auta a bariéry je 70%.

Seď a jeď!

Kouzelníci ergonomie z Mnichova vystavěli pracoviště řidiče trojky tak, že ať se na vás příroda vyřídila sebevíc, najdete tu správnou "pilotní" pozici bez tápání. Jaké kouzlo přiměje i chronického "jednorukého" řidiče s pravačkou neustále na řadicí páce k držení volantu oběma rukama asi mnichovští neprozradí. Trojka to ale dokáže. Tlustého věnce volantu se pouští s těžkým srdcem.

Uvnitř je vše při staronovém. Minimum ovládacích prvků, všechny v dosahu řidiče a vše, co není potřebné přímo, ukrývá systém iDrive. Prostoru na rozdávání trojka rozhodně nemá, normálně rostlí jedinci se však dovnitř poskládají bez větších problémů. Nutno dodat, že ač specifikována jako pětimístná, je trojka jednoznačně autem pro maximálně čtyři cestující. Cestování ve třech na zadním sedadle přežijí jen ti nejskladnější.

Auto je vybaveno systémem jízdní stability DSC. Šestiválcové verze mají "DSCčko" obohaceno o další zajímavé funkce. Trojka za deště vysušuje brzdové kotouče během jízdy lehkým dotykem brzdové destičky, tak se odstraní vodní film. Když auto rozpozná, že bude řidič "panicky" brzdit (rychle sundá nohu z pedálu plynu), přenastaví brzdové destičky blíže ke kotoučům. Systém napomáhá také při rozjezdu do kopce. Aby auto necouvlo zůstává ještě chvíli po uvolnění brzdového pedálu zabržděno.

Systém se nestará pouze o stabilitu auta. V případě tažení přívěsu umí omezit jeho případné sklony k rozhoupání.

Radost z jízdy

Jízdní vlastnosti trojky - kapitola sama pro sebe. Jedinci s mnoha oktany v krvi se přetáčivého rodea nemohou nabažit. Do každé zatáčky se auto vrhá jako by to mělo být naposledy. Oproti sedanu je hmota kombíkové zádi na trojce přeci jen trochu cítit. Po pár kilometrech a několika zatáčkách projetých dveřmi napřed to ale přestane vadit. Autu se chce do zatáčky možná ještě více než sedanu, trochu více práce pak dá ho zase umravnit na výjezdu.

Auto rychlejší motoru

Do začátku dostane touring pět motorů. Seznamovačka s touringem proběhla za brumlání zážehového i vznětového motoru.

Dvoulitrový diesel 320d se 163 koňmi (120 kW) výkonu je pro pohodovou jízdu s dietní spotřebou ideálním partnerem. 340 newtonmetrů zabere kdykoli si řidič řekne. S předjížděním, svižnou jízdou a ostatními kratochvílemi nemá auto sebemenší problém. Motor je dokonale elastický, s častým řazením se jeho řidič obtěžovat nemusí.

V sportovně zaměřeném řidiči však stále hlodá červíček pochybnosti: Pro jízdu, kterou si BMW zaslouží a kterou trojka umožňuje, je dvoulitrový diesel možná trochu málo. Superpřesné řízení, které bleskurychle reaguje na každý pokyn řidiče a nekompromisní jízdní vlastnosti si říkají o silnější a adrenalinovější zážitek. Ale pozor, nenechme se zmást: i diesel umí s autem zacvičit. Z nuly na stovku zrychlí za 8,6 sekundy.

Auto hýří sebevědomím, sportovní duch z něj přímo září a tak si zaslouží pod kapotu šestiválec. Ten dvouapůllitrový s 218 koňmi (160 kW) ve verzi 325i se vyznačuje klidným chodem a neutuchající chutí táhnout vpřed. Motor s velmi plochou charakteristikou nemá výraznější výkonový vrchol, auto ale dokáže rozdovádět až přihlížejícím odlétávají klobouky. Hořčíkový agregát dokáže auto rozjet na maximálních 243 kilometrů v hodině, akcelerace z nuly na stovku je otázkou 7,2 sekund.

Do prodeje v září

Motory si notují s šestistupňovými manuálními převodovkami, připlatit bude možné za automatický šestistupňový automatický Steptronic. Motory se, jak je u posledních BMW zvykem, neoživují otočením klíčku, ale zmáčknutím tlačítka na přístrojové desce.

Do premiéry ještě inženýři v Mnichově přidají verze 330i, 320i a 330d. Šestiválcové verze 325i, 330i a 330d budou k mání také s pohonem všech kol.

Základní bezpečnostní výbava zahrnuje mimo jiné také šest airbagů. Lahůdkou příplatkové výbavy bude panoramatická střecha. 0,6 metru čtverečního skleněné střechy interiér dokonale prosvětlí.

Návštěvu autosalonu si první zájemci naplánují na polovinu září, kdy odstartuje prodej. Příští rok nabídku obohatí ještě verze 318i a 318d. Na neevropských trzích se řidiči mohou těšit také na variantu 323i.

Nové BMW řady 3: nadpozemská jízda

Jak neodradit skalní příznivce značky a zároveň dát novému autu tvář, která by více korespondovala se stylem nových modelů BMW? ...ČTĚTE TEST

Bangleovskou karoserii, i když notně umírněnou v porovnání s ostatními moderními BMW, sedanu už vzali na milost i největší odpůrci amerického designéra ve službách německé automobilky. Teď je na řadě kombi, označené tradičním jménem Touring.

Milovníci dynamických kombíků mají další objekt svých hříšných snů. O hranatých kombících vhodných nejvýš ke stěhování dnes může mluvit jen blázen. Dynamikou trojkový touring jen hýří.

Předek už "BeeMWisti" řádně nastudovali u sedanu, změny začínají u druhého páru dveří.

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

Autoři: ,

89. ročník ženevského autosalonu se koná od 7. do 17. 3. 2019 ve veletržním komplexu Palexpo ve Švýcarsku. Škoda představí novinky Scala, Kamiq a nový koncept elektromobilu Vision iV. Na letošním ročníku budou chybět expozice Volva, Fordu a britské automobilky Jaguar Land Rover. 

Nejčtenější

Chystá se past na vjezdu do Prahy: neznačená padesátka od severu

Ilustrační snímek

Budete-li v blízké budoucnosti přijíždět do Prahy od D8 směrem k tunelovému komplexu Blanka, s největší...

Blackout v zájmu elektromobility. Kolik aut zvládne nabít rozvodná síť?

Závod elektromobilů Wave 2017

Budování a rozšiřování elektromobility musí být možné nejen z politického, ale i z technického hlediska. Hrozí v...

Nová tesla je venku. Elon Musk představil levnější SUV, Model Y

Tesla Model Y se premiérově představuje v kalifornském Hawthorne.

Tesla začne svůj nový Model Y prodávat v roce 2021, řekl při jeho představení šéf automobilky Elon Musk. Dojezd malého...

Magnus Walker, nejbláznivější sběratel porsche, má image bezdomovce

Magnus Walker, známý sběratel porschí na autosalonu v Ženevě obdivuje expozici...

Pokud ho ještě neznáte, těžko byste hádali, že tento starší muž s vzezřením bezdomovce je jedním z nejvýznamnějších...

Vykuchaným filtrem pevných částic zabíjíte i sami sebe, prokázal test

Měření emisí u vozu s odstraněným filtrem pevných částic

Desetitisíce aut s vykuchaným nebo poškozeným filtrem pevných částic neotravují jen okolí, ale také vlastní posádku....

Další z rubriky

K volajícímu autu poslali vyprošťovací tým, nezraněný řidič už byl venku

Havarované auto nedaleko Karlových Varů samo zalarmovalo záchranáře.

Auto vybavené systémem automatického tísňového volání eCall havarovalo dopoledne na silnici z Karlových Varů směrem na...

Rychlonabíječka naplní baterie na 200 km za osm minut, k vidění je v Brně

Rychlá nabíjecí stanice od ABB

„Tankování“ elektřiny do auta na dojezd 200 kilometrů trvá s rychlonabíjecí stanicí firmy ABB osm minut. Nabíječka je k...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Udělali byste test na řidičské oprávnění? Otestujte se

Ilustrační snímek

Zvládli byste závěrečný test v autoškole? V seriálu iDNES.cz vám přinášíme desátý z dvanácti vzorových testů pro...

Najdete na iDNES.cz