Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

VIDEOAUTOŠKOLA: Naučte se správně řadit, sledujte otáčky

Máte mokrý řidičák a zjišťujete, že si s řadicí pákou zrovna netykáte? Pokud se nerozhodnete pro auto s automatickou převodovkou, budete se muset naučit motor poslouchat. Zkuste si vzpomenout, jak řadíte na kole.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KLI

lakar

8. 6. 2012 13:52
Proč cizí řeč ?

To už i okomentovat jízdu autem musí slovačisko ? Užili jsme si jich za těch 40 let dost... Nebo to je příkaz slavného Bruselu ?

0 0
možnosti
NSN

net.Xtreme se nevzdává

7. 6. 2012 22:33
Proč je to slovensky?

Jinak auto poslouchám, protože mi otáčky neukazuje:-)

Jinak automat je v pohodě, zejména lepší verze, kde člověk v případě potřeby může přrřadit sám nebo zvolit ekonomický/sportovní mod řazení...

0 0
možnosti
NSN

net.Xtreme se nevzdává

7. 6. 2012 22:34
Re: Proč je to slovensky?

Jo a ještě nová auta bez automatické převodovky radí:-P

0 0
možnosti
JK

Gunter von Bahnhof

6. 6. 2012 8:49
vyšší spotřeba

dlouho platilo, že s automatem je vyšší spotřeba, ale nové automaty už jsou tak vymazlené, že řadí mnohem lépe než manuál a jezdí i úsporněji.

Automobilky dokonce vyrábí automat propojený s GPS, auto má v sobě mapu a řadí podle toho, co ho čeká - jak vypadá zatáčka, jestli to bude z kopce nebo do kopce. To ale není ve vašich autech, na to vemte jed.

0 0
možnosti
AT

Antonín, topič

6. 6. 2012 9:38
Re: vyšší spotřeba

JJ, to je totiž komerční blábol, auta zatím nemají prostředky, jak zjistit řidičovy úmysly.

0 0
možnosti
T

Tom_300

5. 6. 2012 17:33
Kecy, kecy, kecy :)

Na automat zpravidla nadává člověk, co s ním buďto nikdy nejel, nebo s ním má minimální zkušenosti ( nemluvím samozřejmě o 15 let starých převodovkách ) Naopak automat si zpravidla koupí ten, co už zkušenost s manuálem má, přeci jen na trhu zase až tak dlouho oproti jiným zemím nejsou. A světe div se, ten automat ví opravdu velmi dobře, kdy a co zařadit a dokonce světe div se, existují adaptabilní převodovky, které se učí Vašemu stylu jízdy. A ano, i automat prostě někdy zařadí špatně, ale procentuálně k tomu, co zařadíte špatně s manuálem je to velmi nízké procento. Na 30km jízdy denně po silnici mimo obec bych asi také volil manuál, ale po městě a pro lidi co denně jezdí min. 100km je to prostě nezanedbatelný komfort. Co se týká Vašeho ochuzení o sportovní jízdu, tak tu nezažijete s motorem 1.9TDi ani s manuálem, ani s automatem a dokonce ani kdyby řadil bůh. Od toho jsou jiná auta.

2 0
možnosti
AT

Antonín, topič

6. 6. 2012 9:40
Re: Kecy, kecy, kecy :)

No nevím, jak často řadíš špatně v manuálu? ;-D

Jinak typicky je pro automat zlo předjíždění. Čekám na mezeru v protisměru a s manuálem už mám podřazeno, automat se rozhoupe až mu dupnu za krk. Pádla neberu, to je jenom obdoba kvedlání pákou.

1 0
možnosti
JN

Yesname

5. 6. 2012 16:50
Automat

je degradace chlapa, stejně jako navigace.

2 0
možnosti
T

Tom_300

5. 6. 2012 17:34
Re: Automat

V minulém století tomu asi taky bylo, pravda ... ale mrkněte do kalendáře ;-D

0 0
možnosti
AT

Antonín, topič

5. 6. 2012 8:31
Statistika

Většinou se v autoškole jezdí s manuálem, první auta si taky moc lidí nekupuje jako automaty. S manuálem se musí kvedlat, automat zase nemá jak vytušit, co hodlám dělat, tudíž reaguje nutně se zpožděním. Od dob třístupňových monster se spotřeba přiblížila a spousta lidí by jezdila levněji s automatem, díky svým (ne)schopnostem.

Každopádně znám plno lidí, kteří mají automat a už by jinak nechtěli, zato neznám nikoho, kdo by si na to vyloženě stěžoval. Tož tak.

0 0
možnosti
OM

OndreyMalina

4. 6. 2012 18:09
Paušalizování řazení ?

Za to paušalizování bych pána nakopal do patřičných partii.

Pokud mám turbodiesel, je uplná blbost jet na nějakých 1,8k otáček i přesto že auto do kopce na 4ku zrychluje. Nebo snad mám jezdit po městě 5tkou (zabíra fodspoda) a mít nižsí spotřebu? Ale jak přidám plyn, po dlouhý době se zapne turbo takže za*eru svýma sazema 5*5m prostoru ? Takových expertů je všude nespočet f dehtu. Nemluvě o re*ardech co stojí 15 minut se zapnutým traktorem (rozvoz pyčo) někde a pak se rozjedou "burnoutem" ( město voe - musíš rychle).

Je to jenom o tom, že clověk musí vědět jak auto reaguje a jak nejlépe jezdí, pokud někdo tohle nedokáže za x kilometrů pochytit, měl by přestat řídit nebo jít na automat.

Proto jsem proti zastaralému manuálu a nejraději bych viděl lidi jen s automaty, kdo chce manual - koupí si, kdo je weekend driver (do 10tis. ročně) tomu to jen prospěje. Cena? Automaty mají v horších rukách lepší životnost než spojka po 30tis. Mám manuál, firemní je automat (můj třetí, 280t. km všechny)

0 0
možnosti
MU

MIR80

4. 6. 2012 14:28
To jsou mi rady tohleto

v dospelem aute se zaradi "déčko" a o vic se starat netreba

1 0
možnosti
RAT

RAT

4. 6. 2012 11:27
Mne by spis zajimalo, jestli je

ekonnomictejsi (nizsi spotreba) na trojku 2000ot s turbem, nebo na na ctyrku 1500ot bez turba?

0 0
možnosti
JN

VOICE_OVER

4. 6. 2012 12:02
Re: Mne by spis zajimalo, jestli je

nizsi je bez turba, woe

0 0
možnosti
PT

fellowcz

4. 6. 2012 9:52
Nějak jste nepochopili

že to je návod pro nováčky a méně zkušené řidiče. Pokud si myslíte, že řídit umíte, rady ve videu ignorujte. Ti, co nemají ještě naježděno a dostatek citu pro správné řazení, tento návod přivítají. Je to pro ně mustr, jak a co sledovat a podle čeho se přibližně orientovat.

Vy všichni ostatní skvělí a dokonalí řidiči si jezděte podle sebe a nerýpejte.

3 0
možnosti
KK

katastrofální krupobití

4. 6. 2012 13:10
Re: Nějak jste nepochopili

Naopak - pokud se někdo z toho článku dozvěděl něco nového a objevného, mělo mu jeho auto už dávno nafackovat...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

9. května 2024

Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče

8. května 2024

Jeden dodatečně montovaný stěrač se snaží, seč může, dva původní to vzdaly po patnácti minutách....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!