Autosalon v Ženevě žije letos hlavně globalizací a internetem

  18:42aktualizováno  18:42
- Dvě témata není možné na letošním autosalonu v Ženevě přeslechnout. Prvním je pro poslední léta typické propojování automobilových výrobců, druhým je internet, který výrobcům slibuje výrazné úspory při koupi dílů. Stranou zůstávají samotná auta. Světových novinek je ve srovnání s jinými roky k vidění pomáluK novým akvizicím se například zřejmě chystá světová jednička Generals Motors.
"Nevylučujeme převzetí automobilek nebo spojení s dalšími výrobci," řekl prezident společnost Richard Wagoner. Kromě německého Opelu nyní pod značku GMpatří i Saab, Vauxhall, Cadillac a Chevrolet. O pár židlí vedle Wagonera přitom během tiskové konference seděl i zástupce dalšího možného partnera, japonské automobilky Suzuki. S tou Opel spolupracoval zatím jen při vývoji jedné z mála ženevských novinek - mikrovanu Opel Agila a sesterské Suzuki Wagon R. Letos tato auta dorazí i na český trh, kde se zařadí do kategorie aut v ceně okolo tří set tisíc korun.
Jednou z mála automobilek, které zatím sledují současný trend zpovzdálí, je italský Fiat. "Pokud se však zajímavá nabídka objeví, není možné fúzi vyloučit," uvedl mluvčí koncernu Fiat Umberto Hardouin.
Významným fenoménem letošního autosalonu se stal internet. "Jeho využití v rámci naší spolupráce s automobilkami Ford a Daimler může v některých oblastech stlačit náklady na pouhých deset procent. Na finální ceně auta se to může projevit až desetiprocentní úsporou," odhaduje Richard Wagoner. Druhou cestu, jak lze využít internet, vidí firmy v prodeji.
"Budeme tlačit prodejce k tomu, aby zákazník pokud možno vůbec nemusel opustit svůj domov," říká mluvčí Škody Auto Milan Smutný.
Loni dostala tato automobilka více než devět set objednávek přes internetovou síť, z toho tři sta vozů bylo nakonec předáno zákazníkům.
Nedostatek novinek je na výstavišti poznat i na tom, že obvyklé bombastické odhalování mnohde vystřídalo jen krátké představení. Například na stánku nejsilnější evropské automobilky Volkswagen její šéf Ferdinand Piëch pouze odhalil zmodernizovaný model Sharan a poté rychle zmizel z pódia.

Ženevský autosalon 2000 - Audi Quatro 2,5 TDi

Ženevský autosalon 2000 - Škoda Fabia

Ženevský autosalon 2000 - výstavní hala

Ženevský autosalon 2000 - vize automobilky Mazda

Ženevský autosalon 2000 - Mercedes Vision

Ženevský autosalon 2000 - Opel Agila

Ženevský autosalon 2000 - kombi Alfa Romeo

Ženevský autosalon 2000 - Mercedes Benz Vision kabrio

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

VIDEO: Kutil naučil dělat starý volkswagen kotrmelce

Nizozemský mechanik naučil Golfa koulet kotrmelce

Emile Luijben z nizozemského Baarle-Nassau má rád staré stroje. A ještě radši je přetváří v něco bláznivého. Jeho...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Najdete na iDNES.cz