Jednou z mála automobilek, které zatím sledují současný trend zpovzdálí, je italský Fiat. "Pokud se však zajímavá nabídka objeví, není možné fúzi vyloučit," uvedl mluvčí koncernu Fiat Umberto Hardouin.
Významným fenoménem letošního autosalonu se stal internet. "Jeho využití v rámci naší spolupráce s automobilkami Ford a Daimler může v některých oblastech stlačit náklady na pouhých deset procent. Na finální ceně auta se to může projevit až desetiprocentní úsporou," odhaduje Richard Wagoner. Druhou cestu, jak lze využít internet, vidí firmy v prodeji.
"Budeme tlačit prodejce k tomu, aby zákazník pokud možno vůbec nemusel opustit svůj domov," říká mluvčí Škody Auto Milan Smutný.
Loni dostala tato automobilka více než devět set objednávek přes internetovou síť, z toho tři sta vozů bylo nakonec předáno zákazníkům.
Nedostatek novinek je na výstavišti poznat i na tom, že obvyklé bombastické odhalování mnohde vystřídalo jen krátké představení. Například na stánku nejsilnější evropské automobilky Volkswagen její šéf Ferdinand Piëch pouze odhalil zmodernizovaný model Sharan a poté rychle zmizel z pódia.
Ženevský autosalon 2000 - Audi Quatro 2,5 TDi |
Ženevský autosalon 2000 - Škoda Fabia |
Ženevský autosalon 2000 - výstavní hala |
Ženevský autosalon 2000 - vize automobilky Mazda |
Ženevský autosalon 2000 - Mercedes Vision |
Ženevský autosalon 2000 - Opel Agila |
Ženevský autosalon 2000 - kombi Alfa Romeo |
Ženevský autosalon 2000 - Mercedes Benz Vision kabrio |