Autosalon v Ženevě žije letos hlavně globalizací a internetem

  18:42aktualizováno  18:42
- Dvě témata není možné na letošním autosalonu v Ženevě přeslechnout. Prvním je pro poslední léta typické propojování automobilových výrobců, druhým je internet, který výrobcům slibuje výrazné úspory při koupi dílů. Stranou zůstávají samotná auta. Světových novinek je ve srovnání s jinými roky k vidění pomáluK novým akvizicím se například zřejmě chystá světová jednička Generals Motors.
"Nevylučujeme převzetí automobilek nebo spojení s dalšími výrobci," řekl prezident společnost Richard Wagoner. Kromě německého Opelu nyní pod značku GMpatří i Saab, Vauxhall, Cadillac a Chevrolet. O pár židlí vedle Wagonera přitom během tiskové konference seděl i zástupce dalšího možného partnera, japonské automobilky Suzuki. S tou Opel spolupracoval zatím jen při vývoji jedné z mála ženevských novinek - mikrovanu Opel Agila a sesterské Suzuki Wagon R. Letos tato auta dorazí i na český trh, kde se zařadí do kategorie aut v ceně okolo tří set tisíc korun.
Jednou z mála automobilek, které zatím sledují současný trend zpovzdálí, je italský Fiat. "Pokud se však zajímavá nabídka objeví, není možné fúzi vyloučit," uvedl mluvčí koncernu Fiat Umberto Hardouin.
Významným fenoménem letošního autosalonu se stal internet. "Jeho využití v rámci naší spolupráce s automobilkami Ford a Daimler může v některých oblastech stlačit náklady na pouhých deset procent. Na finální ceně auta se to může projevit až desetiprocentní úsporou," odhaduje Richard Wagoner. Druhou cestu, jak lze využít internet, vidí firmy v prodeji.
"Budeme tlačit prodejce k tomu, aby zákazník pokud možno vůbec nemusel opustit svůj domov," říká mluvčí Škody Auto Milan Smutný.
Loni dostala tato automobilka více než devět set objednávek přes internetovou síť, z toho tři sta vozů bylo nakonec předáno zákazníkům.
Nedostatek novinek je na výstavišti poznat i na tom, že obvyklé bombastické odhalování mnohde vystřídalo jen krátké představení. Například na stánku nejsilnější evropské automobilky Volkswagen její šéf Ferdinand Piëch pouze odhalil zmodernizovaný model Sharan a poté rychle zmizel z pódia.

Ženevský autosalon 2000 - Audi Quatro 2,5 TDi

Ženevský autosalon 2000 - Škoda Fabia

Ženevský autosalon 2000 - výstavní hala

Ženevský autosalon 2000 - vize automobilky Mazda

Ženevský autosalon 2000 - Mercedes Vision

Ženevský autosalon 2000 - Opel Agila

Ženevský autosalon 2000 - kombi Alfa Romeo

Ženevský autosalon 2000 - Mercedes Benz Vision kabrio

Autor:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Najdete na iDNES.cz