Diskuze
Klasická auta se kvůli autonomním vozům stanou v USA ohroženým druhem
Děkujeme za pochopení.
J68a97r35o93m97i51r 14H76o92b77l32i47k
Přání otcem myšlenky. Víc není třeba komentovat.
V65í13t 36K27o97u12b89a
Tak to jedině, kdyby to podpořily vlády a ty "klasická auta" zakázaly.
Když vidím jak často přivedu k modré smrti počítač, nebo tablet, tak do něčeho takového opravdu nesednu. Jen představa jak by takový stroj reagoval na namrzlou dálnici, nebo překážku na silnici mne děsí.
Věřím, že databázové systémy mohou být výbornými lékaři diagnostiky, ale to vlastní řezání zbude vždy na lidi. Stejně tak půjde efektivně řídit hustotu dopravy dynamickou změnou značení, ale vlastní kočírování zbude ještě dlouho na člověka, protože většina tvorů homo sapiens přemýšlí nad svým chováním a je tvůrčí při řešení nenadálých problémů.
M55a38r94t72i60n 63B72a77r72t91e25k
Ale to jenom do doby než zkušenosti z provozu dokážou, že je to mnohem bezpečnější než člověk. První v tom budou jezdit hlavně fandové nových technologií. Pak to nahradí taxíky. Přece jenom kdo by jezdil klasickým taxi s řidičem, když budou moci jet za polovic bez řidiče. Nakonec v tom budou jezdit všichni. Auta budou vlastnit pouze jejich vášniví milovníci. Pro běžné lidi se to prostě nevyplatí. Když si započtou náklady na palivo, amortizaci, servis, pojištění, tak rychle přijdou na to, že můžou jezdit robotickými taxíky za menší prachy.
J32a24n 51P70e91k72a
Vzpomínám na film Demolition Man. Už se té realitě blížíme? Autonomní auta, sexuální chování prakticky mimo zákon, neustálý dohled, cenzura prakticky na každém kroku...
J78i17n56d36ř97i12c74h 55M26i69t15t56e69r
Možná by šlo sdílet nejen auta, ale i ženský. Vždyť je to šíleně neekonomické si kvůli půl litru mléka držet celou krávu , ne?
J68i57ř48í 42S35c84h73w35a74c39h
kojnou si asi patentovat už nemůžeš, to je už hodně historická záležitost
J35a72k41u84b 77S55e18k94e93r21a
Ideologie v clanku vlastne vymyšli slozitejsi a drazsi MHD :D. Firmy neco vyvyveji a nejak jsem nezaregistroval zajem o tyto technologie. Utcite by to vyuzivalo par hipsterskych kavarnovych vysedavacu nekde v moderni megapoli, ncm v evrope? :D
J89a54n 62T56u36r29o27ň
Čistě z ekonomického hlediska se vyplatí jezdit pouze hromadnou dopravou. Proč tak nečiní velká část motoristické populace...?
M43a93r66t31i12n 33K66a82r81á25s84e27k
Dramaticky horsi komfort a cas dojezdu (oboji je I ekonomicke hledisko)
P47a14v76e30l 62D66o27l96a98n18s73k21ý
Myslím, že je zbytečné diskutovat a rozčilovat se nad propočty s přesností na haléře, to jsou detaily.
Budoucnost je jasná: Městská individuální doprava bude smíchaný UBER (a deriváty) s autonomními elektromobily. Dnešní technologie už na to stačí. Myslím, že se situace opakuje - přirovnal bych to k situaci, kdy se objevily auta na spalovací motory, které vytlačily koně z cest.
Výhody? Například každé auto si samo hlídá, zda dojede včas na nabíječku, a k nabíjení může docházet kdesi na centrále, není nutno města zaplevelovat individuálními nabíjecími body. Z ulic zmizí zaparkovaná auta, protože je na městskou dopravu nikdo nebude potřebovat. Uživatel nic neřeší, žádné přezouvání, pojistky, škrábance, dobíjení, zahřátí...naprostý komfort (celoživotní).
Nevýhody? Samozřejmě je tu otázka souběhu poptávky. Ale stejně tak jako Uber nyní mění tarify podle poptávky/nabídky, to může být i v tomto případě. A dnešní doba již není taková, že zaměstnáni museli být všichni a museli si odpíchnout ráno v 6.15 a odpoledne ve 14:15, takže se špička rozloží (hromadná doprava zřejmě přežije).
Kdy to bude? Nastane to hned, jakmile se ukáže, že je to prostě levnější. UBER je již dnes levnější než taxi a když odečtete cenu řidiče, tak myslím, že tato budoucnost je blíže, než si myslíme. Samozřejmě, je nutné snížit cenu za autonomnost aut (skutečně funkční), a snížit cenu akumulátorů. To bude až za 5 let? Nebo už za 2 roky?
Kde to bude nejdřív? Myslím, že americká velkoměsta mají velkou poptávku.
J44a17k30u66b 93S79e77k58e53r18a
Taky se mu to vytisklo. Az uz jen sama pozitiva a socialni jistoty. A za 3 roky prvni dovolena v Bulharsku :).
R40o44b68e51r38t 61M20a71t35u78l18a
1. ještě jsem neviděl použitelné autonomní auto
2. robotaxi za 4,20 na km je rozhodně víc než jsem ochoten zaplatit momentálně mi to totiž vychází na 3,75 a to za předpokladu, že bych ho hned ted hodil ze skály a nikam nejezdil, protože jinak bude to číslo ještě klesat
M24a43r23t34i98n 88K18a32r27á35s29e55k
3,75 se vsim vsude, jak se vam to povedlo?
D85a93v12i98d 88K12n47a36p72e38k
KPMG předpokládá, že zatímco jedna míle v neautonomním autě, které sami vlastníte, bude stát 0,97 dolaru, robotaxi vyjde na třetinu této částky (0,31 dolarů na míli).
A přepočítat na jednotky, na které jsme v Evropě zvyklí, už by redaktoři nezvládli? To už je moc těžké přepočítat míle na km a USD na Kč? Pro redaktory po inkluzi asi ano.
Pak by vyšlo, že neautonomní auto by stálo 13,15 Kč/km a robotaxi 4,20 Kč/km. Vycházím z přepočtů: 21,7 Kč/USD a 1 míle = 1,6 km.
Oba dva údaje jsou podle mě vycucané z prsty - vlastní auto tak o 30% nahoru, robotaxi tak o 100% dolů.
I94v12a50n 91Z85y53k68á79n
To bych rád věděl, jak se dobrali těm 0,97 USD za míli. Mně předešlé auto jezdilo za 4,10Kč/km (je v tom započteno totálně vše .. s jedinou výjimkou .. cena za prodej, byť ta vzhledem ke stáří bude zanedbatelná). Když budu hodně střílet od boku, tak si myslím, že se současnou generací vozů se za 10Kč na km jezdit rozhodně dá (auto s cenovkou do půl mega). Takže nám tu někdo účelově významně nadhodnocuje jízdu vlastním, aby to tolik netlouklo do očí, že provoz jeho a autonomního bude ve finále +- cenově podobný.
Autoři těchto revolučních myšlenek dovolí, ale já tu o vaši vizi světa a la v Demolition manovi nestojím. Ještě, aby mi moje autonomní auto odmítalo poslušnost slovy "Buď dobrý, seď, neříď, řídím já." To bych ho nakopal do solárního výfuku.
D88a49v31i90d 15K24n22a64p43e58k
4,10 Kč - co do toho počítáte? I pořizovací cenu, opravy, pojištění, dálniční známku, výměny oleje a gum? Pak se nemáte šanci do 4,10 vlézt a skončíte někde u 8 Kč/km.
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Putinova pojízdná pevnost s novou fasádou. Aurus je ležák, tak ho rozdávají
Staronový ruský prezident vyrazil na slavnostní inauguraci ve modernizované verzi limuzíny Aurus...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Auta dnes může prodávat každý lúzr, říká k testu autosalónů novinář
Rozstřel Investigativní tým MF DNES a iDNES.cz opět po roce otestoval české autosalóny. Průzkumníci ve...
Škodovky mají správné ceny, hlídáme náklady, vysvětluje šéf české Škody
Premium „Pořád je dostupnost mobility velmi dobrá,“ myslí si Jiří Maláček, šéf českého zastoupení Škody...
Biden v ekonomické válce s Čínou, na elektroauta uvalí USA clo sto procent
Spojené státy zvýší cla na dovoz elektromobilů z Číny z 25 na 100 procent, oznámila administrativa...
Auta dnes může prodávat každý lúzr, říká k testu autosalónů novinář
Rozstřel Investigativní tým MF DNES a iDNES.cz opět po roce otestoval české autosalóny. Průzkumníci ve...
Zastavením na dálnici riskujete život i pokutu. Odkliďte auto i sebe
Děsivá nehoda u Ostravy, při které přišel o život řidič a dalšího čeká podle všeho vězení, názorně...
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...