Diskuze

Klasická auta se kvůli autonomním vozům stanou v USA ohroženým druhem

Studie analytické společnosti KPMG ukazuje, kam se v USA posune trh s osobními auty po spuštění služeb nabízejících robotické taxíky. Slibuje je Waymo patřící Googlu a General Motors.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Přání otcem myšlenky. Víc není třeba komentovat.

0 0
možnosti

V53í29t 29K17o12u21b61a

12. 12. 2017 13:16

Tak to jedině, kdyby to podpořily vlády a ty "klasická auta" zakázaly.

Když vidím jak často přivedu k modré smrti počítač, nebo tablet, tak do něčeho takového opravdu nesednu. Jen představa jak by takový stroj reagoval na namrzlou dálnici, nebo překážku na silnici mne děsí.

Věřím, že databázové systémy mohou být výbornými lékaři diagnostiky, ale to vlastní řezání zbude vždy na lidi. Stejně tak půjde efektivně řídit hustotu dopravy dynamickou změnou značení, ale vlastní kočírování zbude ještě dlouho na člověka, protože většina tvorů homo sapiens přemýšlí nad svým chováním a je tvůrčí při řešení nenadálých problémů.

2 1
možnosti

Ale to jenom do doby než zkušenosti z provozu dokážou, že je to mnohem bezpečnější než člověk. První v tom budou jezdit hlavně fandové nových technologií. Pak to nahradí taxíky. Přece jenom kdo by jezdil klasickým taxi s řidičem, když budou moci jet za polovic bez řidiče. Nakonec v tom budou jezdit všichni. Auta budou vlastnit pouze jejich vášniví milovníci. Pro běžné lidi se to prostě nevyplatí. Když si započtou náklady na palivo, amortizaci, servis, pojištění, tak rychle přijdou na to, že můžou jezdit robotickými taxíky za menší prachy.

0 0
možnosti

J55a74n 41P72e17k50a

12. 12. 2017 7:17

Vzpomínám na film Demolition Man. Už se té realitě blížíme? Autonomní auta, sexuální chování prakticky mimo zákon, neustálý dohled, cenzura prakticky na každém kroku...

5 1
možnosti

Možná by šlo sdílet nejen auta, ale i ženský. Vždyť je to šíleně neekonomické si kvůli půl litru mléka držet celou krávu , ne?

1 0
možnosti

kojnou si asi patentovat už nemůžeš, to je už hodně historická záležitost ;-)

0 0
možnosti

Ideologie v clanku vlastne vymyšli slozitejsi a drazsi MHD :D. Firmy neco vyvyveji a nejak jsem nezaregistroval zajem o tyto technologie. Utcite by to vyuzivalo par hipsterskych kavarnovych vysedavacu nekde v moderni megapoli, ncm v evrope? :D

4 2
možnosti

J77a33n 37T37u80r29o81ň

11. 12. 2017 18:00

Čistě z ekonomického hlediska se vyplatí jezdit pouze hromadnou dopravou. Proč tak nečiní velká část motoristické populace...?

6 2
možnosti

Dramaticky horsi komfort a cas dojezdu (oboji je I ekonomicke hledisko)

2 0
možnosti

Myslím, že je zbytečné diskutovat a rozčilovat se nad propočty s přesností na haléře, to jsou detaily.

Budoucnost je jasná: Městská individuální doprava bude smíchaný UBER (a deriváty) s autonomními elektromobily. Dnešní technologie už na to stačí. Myslím, že se situace opakuje - přirovnal bych to k situaci, kdy se objevily auta na spalovací motory, které vytlačily koně z cest.

Výhody? Například každé auto si samo hlídá, zda dojede včas na nabíječku, a k nabíjení může docházet kdesi na centrále, není nutno města zaplevelovat individuálními nabíjecími body. Z ulic zmizí zaparkovaná auta, protože je na městskou dopravu nikdo nebude potřebovat. Uživatel nic neřeší, žádné přezouvání, pojistky, škrábance, dobíjení, zahřátí...naprostý komfort (celoživotní).

Nevýhody? Samozřejmě je tu otázka souběhu poptávky. Ale stejně tak jako Uber nyní mění tarify podle poptávky/nabídky, to může být i v tomto případě. A dnešní doba již není taková, že zaměstnáni museli být všichni a museli si odpíchnout ráno v 6.15 a odpoledne ve 14:15, takže se špička rozloží (hromadná doprava zřejmě přežije).

Kdy to bude? Nastane to hned, jakmile se ukáže, že je to prostě levnější. UBER je již dnes levnější než taxi a když odečtete cenu řidiče, tak myslím, že tato budoucnost je blíže, než si myslíme. Samozřejmě, je nutné snížit cenu za autonomnost aut (skutečně funkční), a snížit cenu akumulátorů. To bude až za 5 let? Nebo už za 2 roky?

Kde to bude nejdřív? Myslím, že americká velkoměsta mají velkou poptávku.

5 0
možnosti

Taky se mu to vytisklo. Az uz jen sama pozitiva a socialni jistoty. A za 3 roky prvni dovolena v Bulharsku :).

2 0
možnosti

1. ještě jsem neviděl použitelné autonomní auto

2. robotaxi za 4,20 na km je rozhodně víc než jsem ochoten zaplatit;-D momentálně mi to totiž vychází na 3,75 a to za předpokladu, že bych ho hned ted hodil ze skály a nikam nejezdil, protože jinak bude to číslo ještě klesat:-P

2 2
možnosti

3,75 se vsim vsude, jak se vam to povedlo?

0 0
možnosti

KPMG předpokládá, že zatímco jedna míle v neautonomním autě, které sami vlastníte, bude stát 0,97 dolaru, robotaxi vyjde na třetinu této částky (0,31 dolarů na míli).

Zdroj: https://auto.idnes.cz/autonomni-roboticke-rizeni-auto-roboauto-ridic-waymo-pfu-/automoto.aspx?c=A171203_012043_automoto_fdv

A přepočítat na jednotky, na které jsme v Evropě zvyklí, už by redaktoři nezvládli? To už je moc těžké přepočítat míle na km a USD na Kč? Pro redaktory po inkluzi asi ano.

Pak by vyšlo, že neautonomní auto by stálo 13,15 Kč/km a robotaxi 4,20 Kč/km. Vycházím z přepočtů: 21,7 Kč/USD a 1 míle = 1,6 km.

Oba dva údaje jsou podle mě vycucané z prsty - vlastní auto tak o 30% nahoru, robotaxi tak o 100% dolů.

5 2
možnosti

K25a48r50e91l 16H38o49r73á54k

11. 12. 2017 13:46

Ten přepočet je nesmyslný.

0 0
možnosti

I54v69a83n 51Z82y45k10á17n

11. 12. 2017 12:11

To bych rád věděl, jak se dobrali těm 0,97 USD za míli. Mně předešlé auto jezdilo za 4,10Kč/km (je v tom započteno totálně vše .. s jedinou výjimkou .. cena za prodej, byť ta vzhledem ke stáří bude zanedbatelná). Když budu hodně střílet od boku, tak si myslím, že se současnou generací vozů se za 10Kč na km jezdit rozhodně dá (auto s cenovkou do půl mega). Takže nám tu někdo účelově významně nadhodnocuje jízdu vlastním, aby to tolik netlouklo do očí, že provoz jeho a autonomního bude ve finále +- cenově podobný.

Autoři těchto revolučních myšlenek dovolí, ale já tu o vaši vizi světa a la v Demolition manovi nestojím. Ještě, aby mi moje autonomní auto odmítalo poslušnost slovy "Buď dobrý, seď, neříď, řídím já." To bych ho nakopal do solárního výfuku.

7 0
možnosti

4,10 Kč - co do toho počítáte? I pořizovací cenu, opravy, pojištění, dálniční známku, výměny oleje a gum? Pak se nemáte šanci do 4,10 vlézt a skončíte někde u 8 Kč/km.

0 0
možnosti