Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Autofotka týdne: Legenda, která už nikdy nevyjede

Netradiční dřevník nafotil uživatel foto serveru Rajče.net Tomáš Přibil. Bleděmodrá pragovka už asi nikdy nepojede, její sestry dodnes neúnavně slouží. A stále je v terénu máloco překoná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Homer _2

21. 2. 2012 23:23
Velmi rád jsem se díval na práci zadních náprav

když ta potvůrka jela těžším terénem. To mě jako malého prcka děsně bavilo...:-)

A jezdili s ní uhlíři v ulici. To byla chvíle si na ni i sáhnout... chjoooo.

0 0
možnosti

richardox

20. 2. 2012 17:44
pragovka

krásné fotoky! super auto! jen opravdu ten redaktor kapku nepochopil rozdíl mezi těma pragovkama. . . nicméně snad ji má majitel pojištěnou, protože pokud ne tak  časem určitě přijde pěkný flastr od ČKP a to pak bude sakra drahej dřevník . . .

0 0
možnosti

Miky83

19. 2. 2012 23:05
Espětka

Srdeční záležitostV

0 0
možnosti

katano

19. 2. 2012 19:40
najít se výrobce, tak nebude stačit VYRÁBĚT ::::::::::::

::::::::: Praga V3S nebyl žádný komfortní náklaďák, ale v terénu to byl PRACANT který s minimální údržbou pracoval desítky LET . Čas bohužel nikdo nezastaví a EKO-EU-NORMY, ty by návrat V3S okamžitě ZAŘÍZLY.

        PS : PRAGA V3S je legenda a já před ní - SMEKÁM KLOBOUK :-P

2 0
možnosti

karelka3

19. 2. 2012 21:39
Re: najít se výrobce, tak nebude stačit VYRÁBĚT ::::::::::::

též smekám, nikdy jsem nikde nezůstal viset, vždy jsem vyjel!R^V

1 0
možnosti

habásko

19. 2. 2012 19:39
Espětka

narozdíl od vejtřasky, která vynikala v terénu, žádným zázrakem nebyla. V podstatě vejtřaska s dvěma a jinými nápravami a s jinými převody. Prostě odvozenina z terénního vojenského speciálu se všemi neduhy této koncepce, ač silniční provoz žádal především větší komfort pro řidiče. Po inovacích Praga S5T-2 a Praga S5T Super na konci 60.let vznikly prototypy Praga N540 s trambusovou kabinou (obdobnou liazkám 100), ale do sériové výroby se kvůli dělbě práce v RVHP nedostaly, takže se dovážely v této kategorii místo nich rumunské Bucegi s benzínovými motory (u benzín kradoucích řidičů zvlášť oblíbené!) a později Ify (konstruované rovněž s ohledem na armádu). Podobně se nedostaly do výroby ani terénní Praga S430, která měla V3S nahradit. Novým pokusem byl v 90.letech pak ROSS a asi definitivním výsledkem inovace vejtřasky je nakonec současná Tatra 810. České silniční pětituny (tedy namísto Pragy S5T) současně  reprezentuje Avia D90 případně D100.

0 0
možnosti

B-25

19. 2. 2012 18:09
V Lešanech mají..

válečný Studebaker 6x6 získaný až z Nového Zélandu - výměnou za Pragu V3S R^

0 0
možnosti

firer.diskuze

19. 2. 2012 17:47
Rozdíl mezi auty V3S a S5T pan redaktor zjevně nepochopil,

a celý článek splácává tak, že je to jako vlastně jeden a tentýž model Pragovky.

3 0
možnosti

fsp1111

19. 2. 2012 18:10
Re: Rozdíl mezi auty V3S a S5T pan redaktor zjevně nepochopil,

A co jako ? S5T je V3S upravená pro civilní provoz. I velká většina dílů zůstala stejná

0 0
možnosti

Truestory

19. 2. 2012 17:22
Jeden z posledních skvělých výrobků

než nás bolševici poslali mezi rozvojové země.

0 0
možnosti

Tento příspěvek byl odeslán

19. 2. 2012 17:38
Re: Jeden z posledních skvělých výrobků

Tak těch skvělých výrobků byla ještě během 50. a 60. spousta, tehdy ještě naše hospodářství a schopnost inovace patřily mezi světovou špičku. Totálně se to zařízlo až po '68, prakticky všechno, co se vyrábělo a vyváželo na konci 80.let, bylo vyvinuto ještě před rokem 68. Dokonce i většina kvalitních staveb té doby byla vyprojektována ještě koncem 60.let.

0 0
možnosti

Tento příspěvek byl odeslán

19. 2. 2012 16:51
Jak takové kýčovité HDR omalovánky...

...může někdo vytáhnout na světlo světa? 8-o

0 0
možnosti

Rebrambora

19. 2. 2012 15:53
Ale tak

dalo by se :-P

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

Služebák hipíků se teď ovládá displejem. California dostala dvoje šoupačky

9. května 2024

Příběh kompaktního obytňáku se značkou Volkswagen rozhodně nekončí. Německý výrobce představil...

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Škoda Spartak vyjela na Prvního máje. Štramák vyžaduje zkušeného řidiče

8. května 2024

Jeden dodatečně montovaný stěrač se snaží, seč může, dva původní to vzdaly po patnácti minutách....