Diskuse k článku

Audi budou mít na semaforu vždy zelenou

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

10. 8. 2008

v Cechach stejne vetsina ridicu na semaforech vypali a na dalsich pak bude prudce brzdit, protoze jet 50, abcyh projel zelenou vlnu je prece potupa ne?

Prikladem je treba Evropska, ktera se da s 50 presne na tachometru projet od Dejvicke az k Sarce. Coz ovsem nikdo neudela - vypali to na 80 a na dalsich semaforech stoji.

Cesi vetsinou jezdi jako prasata, tohle je jim k nicemu...

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

11. 8. 2008

Zrovna Evropska je prikladem jak to u nas nefunguje - je na ni totiz nastavena jeste Zelena vlna po komancich, takze 60ka. Sice se Eltodo snazilo to preladit na 50, ale dopadlo to osazenim znacek se 60kou ;-)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

12. 8. 2008

Ideální je jet 100 a na dalším semaforu chytnou ještě tu předchozí zelenou vlnu.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

To je pěkná blbost.Vážené Audi a jak dlouho na mě bude ta zelená čekat když od semaforu k dalšímu semaforu mám tři signalizací neřízené přechody pro chodce a já je budu pouštět,protože mě to ukládá vyhláška???Než tam dojedu,tak tam bude červená.Je to blbost-vyhozené peníze.:-(Raději mě je dejte a já je užiju ve zdraví.:-)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

1. Vám snad vadí že musíte dávat přednost na přechodech?? :-) Jezděte tramvají, ta má před chodci přednost. ;-D 2. Jestli se řídíte podle vyhlášky, jste sto let za opicemi - už drahnou řádku let řeší pravidla silničního provozu ne vyhláška, ale zákon. ;-D

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

7. 8. 2008

Opět většina diskutérů nepochopila hlavní význam a účel systému... Narozdíl od dnešních systémů křižovatek, kdy je ve většině případů křižovatka naprogramována pevně, v tom lepším existuje několik denních režimů a v tom nejlepším lze přepínat režimy dle aktuální situace, je tento systém navržen tak, že je schopen predikovat v určitém časovém horizontu nadcházející situaci, resp. provoz na křižovatce, resp. v celém kižovatkovém systému... Tzn. že je schopen měnit intervaly a vůbec celý program křižovatek v závislosti na výsledcích této predikce... Celé je to samozřejmě závislé na množství a informační hodnotě vstupních dat a určitě to využívá mnoha technik umělé inteligence a ze zkušností a nasimulovaných situací... To, že řidič Audi uvidí ony informace na displeji vozidla je v podstatě pouze okrajová informace... Takový systém by např. měl být schopen eliminovat situaci, kdy je na křižovatce jediné auto, nikde v blízkosti žádné jiné, a stejně toto auto musí čekat na zelenou.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

8. 8. 2008

"Takový systém by např. měl být schopen eliminovat situaci, kdy je na křižovatce jediné auto, nikde v blízkosti žádné jiné, a stejně toto auto musí čekat na zelenou." Tak tohle už některé křižovatky v Praze umí.

Ale k tomu AUDI: nebylo by užitečnější informaci o čase do změny barvy zobrazovat vedle semaforu = pro všechny řidiče? I ten řidič AUDI ocení, když řidiči před ním/za ním pojedou stejně  rychle, jako on.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

Blikajici zelena jak v Nemecku...paradni napad...blika zelena...mam pet vterin do oranzove a nasledne cervene...ve spojeni s temi 50,60,70 semafory dostatecne reseni...proc vymysle blbiny do aut ?

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

místo tohto drahého systému, které bude jen v pár autech postavit ukazetele které budou zobrazovat optimální rychlost a bude to pro všechny.Něco jako ty staré na 40,50,60 ale vylepšené, digitální.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

Vzdyt za komousu to alespon v Praze tak fungovalo, pamatuju to jako kluk. Vsimnete si nekde jeste existujicich "semaforu" po odjezdu od skutecnych semaforu. jsou na nem udaje 40 50 60, vzdycky svitila ta  rychlost, pri jejiz dodrzeni jste projeli nasledujici krizovatku na zelenou.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

V Egyptě a dokonce i v Bulharsku už takový systém mají, jen není v autech ale na semaforu. Vedle červené je veliká diodová cedule, na které se zeleně nebo čeveně odpočítává čas po vteřinách ke změně barvy semaforu. Vidět to je vpoho z dálky 300m a zda je číslo jedno nebo dve vedle sebe se pozná i mnohem dál. Výhoda je že člověk může mít starou kraksnu nebo kolo a využívat to může. Navíc je to mnohem menší investice. Už aby to bylo i tady;-(

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

jo to je super vec, podle men by to nebyla tak drahy a dopravu by to leckde vyresilo nadherne. fakt miluju, kdyz se blizim ke kolone na semaforu, je tam zelena, a prvni ridic teprve hleda radici paku. zatu dobu uz by projela 3 auta. Ten system mam v bulharsku i odzkousenej z dovoleny (pujcene auto) a je to o mnoho prijemnejsi prijet na takovou krizovatku. clovek vi, jestli jeste pridat, nebo uz zbytecne nezrychlvoat ze bude cervena atd.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

Díky, konečně nekdo kdo vyrazil taky za humna své obce.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

Vite, podobny system se mi libi i pro chodce. Zel jsem jej videl zatim pouze v Prerove pred nadrazim, kdyz pod zelenym panackem je sekundovka s odpoctem do zelene. Clovek nemusi vejrat na panaka, X minut, aby pak zjistil ze ten 5 sekundovy interval na prechod 4 proudove silnice skonci za chvili. To je fakt unavne. Pritom me to prijde z technickyho pohledu jako velice jednoduche reseni.. :/

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

řekl bych, že pokud by se u nás zavedlo odpočítávání do červené, tak se ve městech bude jezdit minimálně 100km/h, protože všichni budou chtít stihnout ještě tu svoji zelenou na vzdálenost 300m a za dobu 10sekund (tedy přesněji necelých 11s při rychlosti 100km/h, aby mě někdo nenachytal na výpočtech):-)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

teda donutili jste mě mrknout do kalendáře, jestli náhodou právě nezačal duben ... Pamatuji funkční zelené vlny, ale tohle mi přijde jako v praxi nemozný nesmysl

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M39a90r14e77k 35F86i86a78l86a

7. 8. 2008

V Praze je teď moderní stavět semafory kde svítí červená až do doby než čidlo vozidlo zaznamená metr před semaforem a pak teprve spustí přepnutí křižovatky. Příklad, sjezd z Jižní spojky na Skalku. Zajímavé že v Německu se snaží dopravu udělat plynulou a u nás děláme zbytečné zpomalení navíc.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

pokud Audi přijede na křižovatku přesně ve chvíli, kdy blikne zelená, tak stejně bude muset zastavit za šňůrou aut, co tam na zelenou už dávno čekaly.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

M92i91r49e12k 59G38o52l78j55a84n

11. 8. 2008

Ridic, ktery neni slepy, ty auta vidi a nebude tedy zbytecne spechat. Nekdy tam ani zadna auta byt nemusi.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

Osobně mi to přijde jako dobrý nápad. Zajímalo by mě, jak systém řeší tento případ: Audi s popsaným systémem jede první, za ní je kolona dalších aut. Audi přijme info, že aby jí vyšla zelená, má zpomalit na 30. Za ní pochopitelně zpomalí celá kolona. Díky tomu tedy Audi projede na zelenou, ale vytvoří za sebou zpomalující řetězovou reakci, takže řidiči v půlce nebo ke konci kolony už zase chytí červená. Přitom pokud by Audi pokračovalo k semaforu konstatní rychlolstí 50km, tak sice bude chvilku čekat na červené, ale podle mne řidiči v půlce kolony nebo na konci by tak dojeli k semaforu blíž a tudíž by stihli ještě stejný interval zelené, jako první Audi.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

Odpověď se sama nabízí. Žádný systém není dokonalý, tudíž vždy na někoho ta červená vyjde. Systém je nejspíš zaměřen na to, aby se někdo nehnal ke křižovatce ve chvíli, kdy je na ní červená a ještě nějakou dobu bude. ;-)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

... a co teprve bude delat jina audina vybavena stejnym systemem, ktera pojede v ty snure aut za tou prvni audinou:-P

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

Ty si jako myslíš, že když bude kolona před křižovatkou stát, tak potom se teprve rozjíždět, projede více aut než když tato kolona bude přijíždět a bez zastavení projede? Zkus si to nejprve představit než něco takového napíšeš.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

kdyz vidi cesky sovinista cervenou na semaforu tak prida plyn aby stal na care prvni Rv (Y)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

A ty jsi cesky sovinista?

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

jo jo Wehrmacht byl vzdycky o krok napred ;)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

Zil jsem nejakou dobu v abu dhabi, a tam ve meste funguje podobny princip. Ne snad ze by to meli primo nainstalovane v autech, ale ve meste je vetsina semaforu nastavenych na zelenou vlnu tak, ze pokud jedete caa 60km/h (zakonna rychlost), u dalsiho semaforu chytnete akorat naskakujici zelenou. Takhle se da pak projet v podstate cely mesto bez zastaveni, ale s podminkou ze dodrzujete predepsanou rychlost.

Krome pubertalnich frajirku uz tam vetsina ridicu pochopila, ze nema smysl se nekam honit, protoze na dalsim semaforu by stejne museli cekat.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

j58o60n 59m80y43r82g

7. 8. 2008

Tohle uz na hlavnich tepbach fungovalo snad uz za komunistu i tady. Logicky to ale nemuze takhle byt pri prujezdech vsemi smery.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

myslím,že může.každej směr dostane jinou informaci tak,aby mu ta zelená vyšla

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

jo jo tohle to bylo už za komunistů.Po přejetí křižovatky byl semafor,na kterém bylo několik rychlostí za hodinu a pokud svítilo např. 50km/h na další křižovatce byla zelená.Říkalo se tomu zelená vlna[>-]

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

8. 8. 2008

Nojo, ale to bylo za bolševiků, tak to je špatné, to se musí zrušit. Aby toté pak mohl někdo slavně vynalézt.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M10i20l23o68š 41U69r87b49a34n

7. 8. 2008

Tak to v Praze je to udělaný na většině křižovatek daleko líp. Člověk se rozjede na zelenou a blíží se povolenou rychlostí k dalšímu semaforu, na kterém svítí taky zelená. A když je skoro u něj tak bác - a skočí tam červená. A tak to jde pořád dokola. :-©

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

Projeď si II. silniční okruh v Hradci Králové a nemusíš do SAE, je to tam už léta.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

uz vidim jak nekdo v A8 jede 30 aby mel zelenou vlnu. V takovym aute clovek pri 30 musi mit pocit, ze pesky je to rychleji...

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

Toť názor egohoniče, který si spojuje kubaturu motoru a kvalitu zpracování s povinností jezdit jako ovád. :-©

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

tot nazor cloveka, kterej nepochopil Rv

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

... málokterý HTP jede v obci padesát, tak si to přeber.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K33a60m73i57l 65Z91o49u22h14a43r

7. 8. 2008

Maloktera Koktavka f TDI jede v obci padesát, tak si to přeber.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

Mám pocit, že podobnou technologii už má mnoho aut, zejmína v Praze. Ještě to asi neni uplně vychytaný, protože na semaforu nenaskočí zelená, nicméně auto (řidič) se chová jako by ta zelená tam byla.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

Jenže to je tím, že město Praha na tento systém doposud nepřispěla ani jednou korunou, zato naopak řidiči tento prjekt sponzorují ze svého. Časem se tomu snad vychytají mouchy;-D;-D

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

R63o56m89a59n 75S76y53k72o90r62a

7. 8. 2008

tak tak, jedinou drobnou vadou tohoto temer dokonaleho systemu je, ze nezridka najizdi do plne krizovatky, ze ktere neni kam pokracovat a zastavuje tak i ostatni smery... ale co, kazdej system ma nejaky mouchy ;-)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

neni slovo TRAVEL spis "cestovat" nez "doprava" 8-o

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

doprava by měla být spíš Traffic ;o)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

nebo jeste lepe TRANSPORT

(traffic = provoz) :-/

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

7. 8. 2008

transport = provoz = traffic

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

K45a80m39i54l 96Z91o13u86h68a72r

7. 8. 2008

Pokud dneska pojedu ve meste napr. 40Km/h abych dojel na nasledujici semafor na zelenou, nacpou se prede me vsechny auta co to stihnou. V realu kazdej dojede na semafor, tam to zaslapne, blikne zelena, opet pedal na podlahu.... Nevim, nevim

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

p68i19t68r38s48e45k 63p33i19t64r92s44e76k

7. 8. 2008

Asi by sis mel ten clanek precist, nez zacnes prispivat do dikuse....

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít