- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chybí mi tam jedna možnost, měl bych na to, ale proč bych to za ten klump dával?
Elektromobilita vyhnaná práškama, to fakt není to pravé.
Téměř nikdo veřejně nepřizná, že na elektromobil nemá. Každý raději papouškuje nesmysly, že to elektrárny neutáhnou, že baterie za 5 let vyhodí a podobné nesmysly, než by přiznal, že na to nemá. To je ta česká povaha.
To není pravda. S eautem v týdnu za 5 dní neujedu reálně 2.5 tis. Km.
Je at do toho, ti, co na to maji, jdou. Hurikan Ian na Floride ukazal, ze pokud vam dum s baterkacem v garazi proplachne povoden, baterkac vam pote s velkou pravdepodobnosti ten dum zapali.
Bylo toho tolik, ze to resil i Florida State Fire Marshal, tj. neco jako generalni reditel hasicskeho zachranneho sboru.
Mnozí ti, kteří by si pořídili elektroauto, nejlépe tak za 50 000 korun si myslí, že budou jezdit zadara. V rámci ochrany životního prostředí jezdí orajtovanýma olejničkama. Pro firemní provoz to elektro se moc nehodí, možná na rozvoz pizzy, otázkou je kolik tý pizzy je nutné prodat, aby se to elektroauto zaplatilo.
Ale pokud nenajezdí víc, než je průměr a projdou s tím strším autem STK, chovají se vlastně ekologicky. Už to museli uznat i ti zelení pojašenci.
Autor článku, enviromentalista, tedy zelený, nějak se nepochlubil čím jezdí on.
Mě by elektrické auto jako druhé do rodiny plně vyhovovalo. Jezdím jen po městě, nebo max 100 km za den.
Většinou v tom jezdím sám.
Hodně uvažuji o koupi, ale víc jak 350 000 Kč za to nedám.
takže o tom zas tak moc neuvažuješ, když nedáš víc jak 350 tis
V současné době stát dostane z každého litru benzinu asi 13 Kč na spotřební dani, o něco míň na naftě. Jak bude masivní výpadek příjmů řešit, až nebudou auta na benzín/naftu? Logicky bude muset nastoupit nějaká nová daň ať už z auta nebo z elektřiny, která elektromobilitu výrazným způsobem prodraží. Ale možná se pletu a opravíte mě.
Elektřina je samozřejmě zatížená přes DPH a další daně. Stoupne její spotřeba, klesna ta benzinu, a relativně velká část vybíraných prostředků se prostě jen přelije z jedné položky do jiné. 1:1 ty daně asi aktuálně nejsou, ale výrazné podražení bych kvůli tomu nečekal. Navíc stát prostě nemusí za každou cenu ty daně vyrovnat, úplně klidně kvůli tomu může zdražit něco jiného, třeba alkohol.
Pro eMobilitu bych byl dobrý příklad....do práce 20km, z práce 20km a po cestě nákupy a šouračky po městě, vlastní dům...atd. Pokud by kupříkladu byla Dacia Spring za 350.000,- hned po ní skočím. Problém je, že Spring dnes stojí skoro 600.000,- , elektřinu pro eAuta čeká v budoucnu jistě vyšší zdanění nebo nějaká silniční daň a ceně elektřiny dnes se ani raději nezmiňuji. Tak kde mám vidět tu výhodu a nebo alespoň stejnou úroveň, jako mám se spalovákem dnes?
Jen ještě dodám, že nemám fotovoltaiku, což by bylo daších ~0.5mio k autu, pokud bych chtěl být "eko-bio"
Dokud nevyresi dobijeni aut na sidlistich je nesmysl zakazovat spalovaky.
Každý si z okna natáhne prodlužovačku.